Hyundai i30 Fastback 1,0 – přehled bezpečnostních asistentů
Zde uvádíme přehled asistentů, kterými disponuje prezentovaný vůz:
Autonomní nouzové brzdění (FCA)
Systém FCA využívá přední kameru a radarový snímač k nepřetržitému monitorování provozu před vozidlem. Pokud systém zjistí hrozící srážku s vpředu jedoucím vozidlem nebo s chodcem, varuje řidiče a v případě potřeby automaticky zpomalí nebo zcela zastaví vozidlo. Systém FCA je nabízen také s radarem, který detekuje chodce.
Systém varování před čelním nárazem (FCW)
FCW využívá přední kameru pro detekci překážek, do kterých by mohl vůz narazit, a varuje před nimi.
Inteligentní adaptivní tempomat (ASCC)
Udržuje přednastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a automaticky snižuje nebo zvyšuje rychlost v přednastaveném rozsahu. Při projíždění v hustém provozu systém ASCC udržuje přednastavenou vzdálenost vč. zastavení za vozidlem vpředu a automatického rozjezdu při detekci pohybu směrem dopředu.
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích/silnici (LKA-L/R)
Systém se podílí na aktivní bezpečnosti zabráněním nechtěnému opuštění jízdního pruhu, které je způsobeno nepozorností řidiče. Systém LKA-L/R před vyvinutím síly korigující vybočení z pruhu řidiče varuje akustickým a vizuálním signálem
Inteligentní adaptivní tempomat (ASCC)
Udržuje přednastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a automaticky snižuje nebo zvyšuje rychlost v přednastaveném rozsahu. Při projíždění v hustém provozu systém ASCC udržuje přednastavenou vzdálenost vč. zastavení za vozidlem vpředu a automatického rozjezdu při detekci pohybu směrem dopředu.
Systém sledování mrtvého úhlu (BCW)
Senzory umístěné v zadních náraznících detekují přítomnost jakýchkoliv vozidel v mrtvém úhlu a spouští varovnou světelnou signalizaci v příslušném dveřním zpětném zrcátku. V případě, kdy je při spuštění směrového ukazatele v mrtvém úhlu detekováno vozidlo, dojde k aktivaci výstražného zvukového signálu.
Recenzi samotného vozu naleznete na této stránce