Na druhé místo v prodejích nových aut se v tomto roce dostala Toyota
Po loňských problémech s dodávkami komponentů, zejména mediálně vděčných čipů, se situace postupně stabilizuje a počty prodaných vozů tak mohou růst. Celý trh tak zaznamenal růst o zhruba 13 procent.
Japonská Toyota zvýšila v prvních dvou měsících roku prodeje na 3187 nových osobních a lehkých užitkových vozů. To představuje nárůst o 40 procent a pro značku druhé místo na trhu za první dva měsíce tohoto roku. Tržní podíl Toyoty se v únoru zvýšil z lednových 8 procent na 9,2 procenta. Před rokem byl necelých 7 procent.
„Již prosincový výsledek, kdy jsme se vyhoupli na pozici dvojky, nám indikoval, že začátek roku bude pro nás velmi silný. To se v lednu a v únoru plně potvrdilo, a navíc podle uzavřených objednávek z poslední doby čekáme podobně úspěšné i další měsíce“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Přes výpadek výroby v Kolíně by letošní rok měl být podle odhadů Toyoty prodejně výrazně lepší než rok 2022. A to právě díky očekávanému zlepšení v dodávkách čipů a dalších dílů. „Zlepšuje se i celková dostupnost nových modelů, zejména těch menších, včetně novinek z poslední doby jako jsou Corolla Cross, Yaris Cross nebo v Kolíně vyráběné Aygo X,“ dodává Martin Peleška.
Celkově se letos předpokládá nárůst celého trhu o 10 procent na 230 000 prodaných vozů. Toyota chce růst výrazně rychleji. Pomoci ji v tom mají mimo jiné i letošní novinky, modernizovaná Corolla s hybridním pohonem 5. generace, nebo nejnovější generace modelu Prius ve verzi plug-in.
Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH