Nejkrásnějším supervozem roku 2021 je Maserati MC20
Automobilové výstavy a související akce, které umožňovaly seznámit se s novinkami, případně si je i „osahat“ se fyzicky bohužel nekonají. To, co bylo možné, se přesunulo se do on-line prostředí. Včera večer tak proběhlo v Paříži online slavnostní udělování cen v rámci Festival Automobile International.
Jednou z vyhlašovaných kategorií byla i cena „nejkrásnější supervůz roku 2021“. Vítězem této kategorie a držitelem ceny se stal vůz Maserati MC20, který měl premiéru v loňském září na MMXX mezinárodní přehlídce v Modeně.
MC20 podle slov jeho tvůrců prezentuje eleganci se sportovním duchem. Jeho styl je mistrovským dílem oslavujícím novou éru značky s trojzubcem. Znamená návrat značky Maserati do segmentu supersportů s vozem kombinujícím úchvatné výkony, průlomové technologie a odvážná technická řešení.
MC20 je model, který se vyznačuje typickým italským charakterem. Čisté tvary, prosté stylistických excesů a nadčasový design, kterým byl znakem vozů Maserati ve všech dobách.
Přirozená elegance a čistota jeho linií zdůrazňuje charakter sportovní výjimečnosti. Horní část vozu je sochařským dílem, zatímco část spodní v sobě koncentruje ryzí technologii.
Design MC20 dosahuje rovnováhy mezi protiklady – umění, které v sobě slučuje jedinečné ruční řemeslné zpracování, s absolutní přesností nejpokročilejších výrobních procesů.
Nejcharakterističtějším znakem tohoto nového supersportu jsou jeho výjimečné motýlí dveře, které jsou nejen esteticky úchvatné, ale zároveň usnadňují řidiči i pasažérovi vstup do vozu i výstup z něj. Jde o první Maserati s vertikálně uspořádanými čelními světly: což je skutečná revoluce v kritériích designu značky. Výrazné jsou i široké a nízké zadní sdružené lampy v horizontálním uspořádání.
Sportovní duši dává autu nový motor V6 Nettuno s výkonem 630 koňských sil, který dává zrychlení 0-100 km/h za méně než 2,9 sekundy a maximální rychlost přes 325 km/h.
Celý vývoj MC20, včetně motoru, obsahujícího patentované technologie, je dílem Maserati Innovation Lab, zkonstruovaný v turínském Centro Stile Maserati. Vyráběný je vůz v historickém závodě v Modeně, takže je 100% italský.
Zdroj: Scuderia Praha