Opel Astra je nyní k dispozici i jako elektromobil

Opel Astra patří mezi nejznámější modely této značky. Na naše silnice se dostal v roce 1992 a doposud pod kapotou vystřídal mnoho benzínových i naftových motorů. Kromě zážehových a vznětových spalovacích motorů je nyní Astra k dispozici také jako elektrifikovaný Plug-In hybrid a ryzí BEV elektromobil Astra Electric. Ještě letos nabídku doplní bateriové kombi Astra Sports Tourer Electric, které se tak stane vůbec prvním plně elektrickým kombi modelem německé automobilky. Nový BEV model Opel Astra Electric ve stupni výbavy GS ujede dle normy WLTP bez zastávky na dobíjení až 418 kilometrů. K dlouhému dojezdu přispívá i překvapivě nízká hmotnost – nová Astra Electric váží jen 1679 kilogramů.

Exteriér

Elektrická Astra je vybavena standardně 18-palcovými pětipaprskovými koly z lehkých slitin v černém lesklém provedení. Zajímavé je i dvoubarevné lakování se střechou a kryty vnějších zpětných zrcátek v karbonově černé barvě. Bezpečnost pak zvyšují adaptivní světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light se 168 LED prvky.

Interiér

Podle informací výrobce se konstruktéři soustředili na snížení hluku a zvýšení jízdního komfortu. Toho bylo dosaženo zvýšením torzní tuhosti karoserie a dalšími opatřeními k utlumení hluku. Například bezpečnostní laminovaná skla oken (standardní výbava) účinně izolují interiér od okolního prostředí. Ergonomické sedadlo řidiče Active Sport nabízí řidičům Astry Electric nejvyšší úroveň komfortu sezení. Sedadlo, které se pyšní certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Akce za zdravá záda), vyniká skvělým bočním držením těla a lze jej všestranně manuálně i elektricky nastavovat. Komfort v chladných dnech zvyšuje elektrické vyhřívání sedadel a volantu, zatímco dvouzónová automatická klimatizace zaručuje příjemnou teplotu v interiéru během horkých dnů.

Plně digitální panel Pure Panel® dává prostor pro platformu Snapdragon® Cockpit od Qualcomm Technologies. Díky tomu jsou informační a zábavní systémy modelu Astra Electric vybaveny vylepšenou grafikou, multimédii a funkcemi počítačové vizualizace. Přístrojový štít se dvěma velkými 10-palcovými širokoúhlými displeji zobrazuje všechny důležité funkce, jako je stav nabití baterie nebo dojezd, přičemž důležitá nastavení, jako je například klimatizace, lze stále snadno upravovat stisknutím tlačítka. Ocenit je třeba i velký head-up displej, někdo se možná dokáže sžít i se systémem hlasového ovládání.

Jako v prvním modelu značky je v nové Astře Electric na přání dodávaný systém Intelli-Drive 2.0, který integruje řadu elektronických asistentů. Poprvé je kombinuje s poloautomatickým systém změny jízdního pruhu a inteligentním tempomatem. Pokud je cílový jízdní pruh volný, asistent malými pohyby volantu navede Astru Electric do požadovaného jízdního pruhu. A inteligentní tempomat zajistí, že – pokud to řidič potvrdí – se rychlost vozidla při dosažení nového rychlostního limitu odpovídajícím způsobem sníží nebo zvýší až na tento limit.

Použité technologie a asistenční systémy:

  • Kompletní LED osvětlení: Hlavní světlomety, denní světla, mlhovky, koncová světla…
  • Systém varování před čelní kolizí s automatickým brzděním a detekcí chodců
  • Systém udržování v jízdním pruhu
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Detektor únavy řidiče
  • Adaptivní tempomat s funkcí „Stop and Go
  • Parkovací senzory vpředu i vzadu
  • Kamera Intelli-Vision s úhlem záběru 360 stupňů
  • Klimatizaci s tepelným čerpadlem

Pohon

Elektromotor disponuje výkonem 115 kW/156 k a jeho točivý momentu vrcholí na hodnotě 270 Nm – obojí má řidič k dispozici hned od prvního sešlápnutí plynového pedálu, což zaručuje svižné rozjezdy. Nízká pohotovostní hmotnost Astry Electric přispívá i k dynamice jízdy. Astra Electric se navíc dokáže rozjet až na 170 km/h.

V závislosti na preferencích si řidiči Astry Electric mohou vybrat ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. Astra Electric ukládá energii do lithium-iontové baterie o kapacitě 54 kWh, která se vyznačuje kompaktními rozměry, nízkou hmotností a krátkou dobou nabíjení. Celkem 102 bateriových článků sestavených do 17 modulů poskytuje modelu Astra Electric dojezd až 418 kilometrů. Spotřeba Astry Electric činí díky standardně montovanému tepelnému čerpadlu 14,8 kWh elektrické energie na 100 kilometrů jízdy (dle WLTP).

Systém rekuperace při brzdění pomáhá šetřit energii z baterie. A když je třeba Astru Electric dobít, na 100 kW DC nabíječce (pokud ji někde najdete) se Astra Electric dokáže dobít na 80 % kapacity za přibližně 30 minut. Kromě toho je plně elektrická Astra Electric standardně vybavena třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW pro dobíjení z domácích zásuvek a wallboxů.

Baterie je integrována do podlahy vozu, takže neomezuje místo pro cestující či zavazadla. Ve standardním pětimístném uspořádání nabízí Astra Electric 352 litrů prostoru pro zavazadla. Po sklopení sedadel se využitelný objem zvětší až na 1268 litrů. Další výhodou je nízko položené těžiště vozu. Astra Electric je díky tomu velmi stabilní a řidič může vychutnávat dynamické průjezdy zatáčkami. Torzní tuhost skeletu Astry Electric byla navíc zvýšena o výrazných 31 % ve srovnání s již tak vynikajícími ostatními verzemi řady Astra.

Na našem trhu se Astra Electric objeví během letošního podzimu. Tuzemské ceny zatím nebyly zveřejněny, v Německu je ale k dispozici na splátky už od 399 EUR měsíčně.

 

Zdroj: Opel Automobile, O Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code