Opel Corsa dostane po 40 letech sedmou generaci
Opel Corsa je model, který automobilka z Rüsselsheimu vyrábí již déle než 40 let. Do dnešního dne se na svět vydalo již šest generací. Prvních pět bylo pod taktovkou General Motors, které značka patřila již od roku 1929 do roku 2017.
V tomto roce značku převzala francouzská skupina PSA, která představila v roce 2019 zatím poslední šestou generaci a v roce 2021 se pak transformovala do koncernu Stellantis. V posledních dvou letech je Corsa nejprodávanějším malým autem v Německu a v roce 2021 se stala vůbec nejprodávanějším autem ve Velké Británii.
Od této doby sdílí modely Opelu základní prvky se značkami Citroen, Peugeot a dalšími. Zachovává si ale vlastní nastavení podvozku a designové specifika, jako třeba masku Opel Vizor.
Ještě v tomto roce se na trhu objeví další generace tohoto modelu. Výrobce slibuje, že bude ještě výraznější, emotivnější a její ovládání ještě intuitivnější.
Exteriér
Černý „vizor“ kryje celou přední část Corsy a integruje masku chladiče, LED světlomety i centrálně umístěné logo značky. V závislosti na stupni výbavy je logo Opelu vyvedeno v černé nebo matně stříbrné barvě. Designové „nasávací otvory vzduchu“ ve spodní části předního nárazníku jsou větší a výraznější než dříve.
Při pohledu z boku nová Corsa zaujme svými charakteristickými liniemi. Originálně řešený C-sloupek umožňuje střeše (která je v závislosti na stupni výbavy dodávána i v černé barvě) jakoby levitovat nad vozem. Poprvé je pro Corsu k dispozici také šedý lak Grafik Grey.
Neoslňující LED matrixové světlomety Intelli-Lux LED®, které Corsa přinesla v roce 2019 do segmentu malých vozů, budou mít nově čtrnáct LED elementů namísto dřívějších osmi a jejich výkonnější řídicí jednotka dokáže ještě lépe vykrývat osvětlený prostor tak, aby nehrozilo oslnění protijedoucích vozů. zajišťuje dokonalé osvětlení silnice bez oslňování ostatních řidičů.
Interiér
Díky mnoha novým prvkům dokáže Corsa uvnitř vozu nabídnout moderní atmosféru. K tomu přispívají nové vzory čalounění sedadel, nová řadicí páka i design volantu.
Vrcholem – vizuálně i technicky – bude na přání volitelný plně digitální kokpit s novým infotainmentem a až 10-palcovým barevným dotykovým displejem.Využívá vylepšenou grafiku, multimédia, počítačové modelování a umělou inteligenci (AI). Kokpit se díky tomu může přizpůsobit preferencím různých cestujících.
Navigační systém dostal hlasové ovládání „Hey Opel“ a bezdrátovou aktualizaci. Smartfony kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto budou k multimediálním systémům vozu a dobíjení připojeny poprvé bezdrátově.
Řidič má k dispozici celou řadu dalších asistenčních systémů, které usnadňují řízení a ovládání vozu. Nabídka sahá od nové panoramatické couvací kamery s vysokým rozlišením přes adaptivní tempomat a omezovač rychlosti a ochranu boků až po systém varování před čelní kolizí s automatickým nouzovým brzděním a detekcí chodců.
Pohon
Zákazníci mají na výběr od čistě bateriového pohonu přes hybridní verzi až po modely poháněné spalovacími motory.
Tradiční spalovací motory o výkonech 74 kW/100 k a 100 kW/136 k dostanou nové dvouspojkové automatické převodovky.
A v nabídce pohonů jsou i další výrazné novinky: Corsa se stává prvním Opelem, který bude k dispozici i jako hybrid se 48-voltovým systémem.
Opel se v horizontu roku 2028 stane v Evropě plně elektrickou značkou – již dnes je elektrifikováno 12 jeho modelů. BEV verze Corsa Electric vyjede ve dvou výkonových verzích. Základem bude známý systém o výkonu 100 kW/136 k se kterým má vůz dojezd až 357 kilometrů. Vyšší verze o výkonu 115 kW/156 k se potom chlubí dojezdem až 402 kilometrů (dle WLTP). Na veřejných rychlonabíječkách se baterie Corsy Electric nabije na 80 procent své kapacity během 30 minut.
Zdroj: Opel, O Automobil Import