Renault doma posiluje výrobu elektromotorů

Blížící se  termín nuceného přechodu na elektromobilitu vede automobilky k potřebě výstavby závodů, kde se komponenty pro elektrickou epizodu budou vyrábět. Průběžně jsme tak informování o aktivitách jednotlivých automobilek, zajišťujících potřebnou výrobu komponentů, mezi nimiž samozřejmě nemůžou chybět ty nejdůležitější, a sice elektromotory.

Nyní oznámila otevření nové výrobní linky elektromotorů „ePT-160kW“ v závodě Cléon ve Francii skupina Renault.  Ta zde investovala od roku 2018  620 milionů eur do průmyslové výroby 100% elektrických a hybridních motorů skupiny. Továrna, která je centrem odborných znalostí v oblasti výroby velmi výkonných elektrických a mechanických komponentů, bude mít od roku 2024 výrobní kapacitu více než 1 milion elektrifikovaných motorů ročně, včetně 500 000 elektrických motorů a 510 000 hybridních motorů. Na místě se bude montovat i další budoucí elektrický motor vyvinutý společně s firmou Valeo.

Nový elektromotor, vyvinutý v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi s výkonem 160 kW, motor „ePT-160kW“, bude vybavovat 100% elektrické modely Renault, včetně modelu Megane E-Tech Electric, vyráběného v závodě Douai v rámci uskupení ElectriCity.
Tento motor nové generace, je synchronní motor s vinutým rotorem, což je technologie, kterou skupina Renault používá již deset let a která nabízí vyšší účinnost než motor s permanentními magnety. Absence vzácných zemin navíc zajišťuje dodávky a zároveň omezuje jejich dopad na životní prostředí a výrobní náklady. Je kompaktnější a lehčí než motor v modelu Zoe, má vyšší výkon (96 a 160 kW) a lepší točivý moment (300 Nm). Nabízí veškeré potěšení z jízdy na elektřinu, včetně okamžitého zrychlení, které je dynamické a lineární.

Výrobní závod zahrnuje 4 montážní linky a 2 navíjecí linky s výrobní kapacitou 120 000 motorů ročně a díky své flexibilní konstrukci by mohl vyrábět 240 000 motorů ročně. Po rekonstrukci přibližně 8 000 m2 závodu byla zřízena nová montážní linka pro motor „ePT-160 kW“.

Od roku 2015 se v závodě Cléon vyrábí elektrické hnací ústrojí pro vozy Renault Zoé, Twingo ZE, Kangoo ZE a Master ZE. Motorem „ePT-160 kW“ bude vybaven i budoucí model Renault segmentu C. Od roku 2024 bude výroba rozšířena o motor „ePT-100 kW“ pro budoucí elektromobil Renault 5 a od roku 2027 o novou generaci elektromotoru o výkonu 200 kW, který je navržen bez použití vzácných zemin a vyvinut ve spolupráci se společnostmi Valeo a Valeo Siemens eAutomotive.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code