Opel Mokka omladil a dostal nový pohon

Opel Mokka je model kategorie B-SUV, které jsme v loňském roce otestovali v jeho elektrické verzi. Nyní přichází výrobce s modernizací, která se dotkla jak karoserie, tak interiéru, i když změny musíte hledat opravdu pozorným okem.

Eteriér

Mokka svou příslušnost ke značce ukazuje na první pohled svou maskou Opel Vizor. Mokka byla prvním modelem německé automobilky Opel, který se s touto charakteristickou maskou představil . Ta dnes už zdobí každý nový model. Uprostřed masky je nově provedené logo „Blitz“Opel.

V případě exteriéru je zaznamenatelné to, že ochranné plastové prvky karoserie dostaly černý lakovaný povrch a dříve chromované lišty jsou také černé. To vše má být projevem stylistické filozofie „černá je krásná“.
Speciálně řešené jsou disky kol, dostupných pro modely Mokka Electric. Nově má být řešený i přední nárazník zlepšující aerodynamiku.

Interiér

Výrobce uvádí, že návrháři kokpitu kladli velký důraz na tzv. „informační detox“. Mělo by tedy být jasné zaměření jen na to podstatné. Na první pohled je po usednutí patrný jiný tvar volantu (nahoře a dole zploštělý). Na palubní desce návrháři integrovali některé funkce, které byly dříve ovládány tlačítky, do centrálního barevného dotykového displeje.

Ten tak působí větším dojmem. Bude ale otázkou testu, zda je zrušení tlačítek a jejich přesunutí na displej dobrý nápad.

Vylepšený infotainment

Nový multimediální a navigační systémby měl podle výrobce vynikat špičkovou grafikou a nabízet možnosti konektivity, jako je Wi-Fi, Bluetooth a 4G.

Mokka nyní standardně nabízí 10-palcový digitální displej řidiče a stejně velký barevný dotykový displej. Ten lze snadno ovládat pomocí widgetů, podobně jako smartphone – alternativně a v kombinaci s volitelným navigačním systémem stačí jednoduše říct „Hey, Opel“ pro aktivaci hlasového ovládání.

Oba displeje lze v mnoha ohledech personalizovat. Systém rozpoznává osobní profil řidiče. Připojení smartphony je u nové Mokky primárně bezdrátové. Pokud je vůz objednán s integrovanou navigací, aktualizace map jsou dostupné bezdrátově.

Systém se také neustále učí a – na základě odpozorovaných návyků řidiče – automaticky navrhuje cíle a trasy. Aplikace myOpel navíc umožňuje např. snadné odeslání cíle nebo naplánované trasy z mobilu řidiče přímo do vozu.

Smartphony lze v novém modelu Mokka nabíjet bezdrátově, přenosná zařízení (smartphony, tablety…) lze připojit také prostřednictvím USB-C portu v centrální konzoli. Záďová kamera se zorným úhlem 180 0 zajišťuje vynikající výhled při manévrování ve městě (standard u vyššího stupně výbavy GS).

Pohon

V nabídce je i verze, jejíž benzinový motor 1.2 Turbo je propojený s 8-stupňovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost modelu s manuální převodovkou činí 208 km/h, automat se rozjede až na 203 km/h. Ke zrychlení z klidu na 100 km/h potřebují obě verze shodný čas 8,9 s. Kombinovaná WLTP spotřeba manuálu činí jen 5,7 l/100 km, pro model s automatickou převodovkou AT8 platí hodnoty 6,1-6,2 l/100 km/.

Mokka Hybrid se 48 V technologií Disponuje pohonnou jednotkou propojenou se sofistikovanou dvouspojkovou automatickou 6-stupňovou převodovkou eDCT6. Z 0 na 100 km/h se tento vůz rozjede za 8,2 sekundy a pod plným plynem jede až 209 km/h. Příjemným bonusem je velmi mírná WLTP spotřeba – jen 4,9 l/100 km.

Ceny

Ceny se zážehovým motorem 1.2 Turbo 100kW/136 k a manuální 6-stupňovou převodovkou začínají na 499 990 CZK, přičemž ve výbavě nechybí žádný bezpečnostní systém či asistent, kompletní LED osvětlení, automatická klimatizace nebo kompletní elektrické ovládání oken.

Mokka Hybrid se 48 V technologií (kombinace spalovacího motoru 1.2 Turbo a elektromotoru 21 kW/28 k) se nabízí od 579 990 CZK.

Čistě elektrická Mokka Electric (elektromotor 115 kW/156 k, baterie 54 kWh, WLTP dojezd 403 km) přijde na 839 990 CZK, přičemž vybitou baterii by mělo jít na 80 % nabít na veřejné DC nabíječce za cca 27 minut. Lokálně zcela bezemisní Mokka Electric zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,0 s a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Kombinovaná WLTP spotřeba elektrické energie činí 15,5-15,6 kWh/100 km.

Zdroj: Opel, O Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code