Test Peugeot 3008 ALLURE – pohodlí i na dlouhých cestách

Model 3008 jsme testovali již v provedení GT line s naftovým motorem a automatickou převodovkou. Jeho test je k dispozici ZDE. Tentokrát jsme měli k dispozici vůz s výbavou Allure a naftovým motorem o objemu 1,5 litru, pohánějícím manuální převodovku, takže se spíše soustředíme na specifika výbavy, motoru i převodovky a rozdíly mezi oběma variantami.

Exteriér

Z vnějšku se Allure od testovaného GT line liší tím, že nemá některé prvky karoserie chromované, např. při pohledu zepředu horní plochu zrcátek, z boku lišty pod okny a zezadu pak koncovky výfuku. Na stránkách dovozce je pak ještě zobrazována jiná maska chladiče, u námi testovaných kusů ale byla maska shodná. Ve zbytku platí informace, uvedené ZDE.

Interiér

Interiér verze Allure s mechanickou převodovkou se od verze GT line popsané ZDE liší samozřejmě v partii středového panelu s ovládáním převodovky. Problém s řadicí pákou popisuji níže, jinak poloha páky je optimální, řidič může mít při řazení ruku pohodlně opřenou o opěrku. Nesmí si ale přitom on nebo spolujezdec koupit kafe nebo pitíčko v lahvi, protože to pod rukou při řazení překáží.

Jiné jsou i sedačky, a to nejen použitým materiálem potahu, ale i konstrukcí. Sedačky v této nižší verzi nemají prodloužitelný sedák, což se na první pohled může zdát jako nevýhoda, alespoň pro mne je sedačka s neděleným sedákem pohodlnější, protože při natažení sedáku vzniká mezi oběma částmi díra, která je mi pocitově nepříjemná a přední část potom stejně moc nepodepře.

Jako doplněk k informacím, zmíněným v předchozím testu bych tak jen doplnil to, že na přístrojové desce se jako pomocná informace pro řidiče zobrazuje údaj o zařazeném převodovém stupni s nápovědou jak zařadit, což možná řidič bez sluchu, nebo v případě hlasitě puštěného rádia, může využít.

Užitečným příplatkovým doplňkem je také elektricky ovládané otevírání a zavírání kufru, usnadňující obzvláště nakládání s plnýma rukama. V kufru bohužel schází u tohoto provedení rezervní kolo.

Motor, převodovka

Jak jsem uváděl v testu verze GT line, nabídka motorů je u modelu 3008 poměrně pestrá. Verze výbavy Allure nabízí volbu mezi benzínovým 1,2 litrovým agregátem o výkonu 96 kW (130 koní) s automatickou převodovkou, nebo naftovým motorem se stejným výkonem, který lze ale kromě osmistupňového automatu dostat i s manuální šestistupňovou převodovkou, což byla náš případ.

Oproti silnějšímu 130 kW motoru verze GT line, který zrychlí na 100 kilometrů za 9 vteřin to slabšímu motoru trvá o 2,5 vteřiny déle. Toto auto ale není závoďák a jeho majitel má jiné priority, takže se dá říct, že na nějaké vteřině nezáleží. Důležitější je pro něho jistě to, že i tento motor je příjemně tichý, i když potřebnou odezvu řidiči poskytuje a nenechává jej tak při řazení závislého na údaji otáčkoměru.

Převody jsou nastaveny rozumně tak, že pokrývají celé výkonové pásmo motoru bez velkých děr mezi jednotlivými převodovými stupni. Řazení je přesné a rychlé, motor při něm neztrácí otáčky ani výkon.

Jedinou výhradou k pohonnému ústrojí tak mám tu, že designéři jako materiál pro kouli řadicí páky zvolili leštěný kov, což pro mne v letních vedrech znamenalo řadit prvních několik kilometrů s kapesníkem v ruce, protože řidičské rukavice už několik desítek let nepoužívám a holou rukou páku prostě chytit nešlo.

Jízdní vlastnosti

Podvozek verze Allure se od podvozku modelu GT line v jeho základním nastavení v principu nelišil, proto mohu opět pro více informací odkázat na jeho test ZDE.

Start/stop systém, který mám na špici otravných asistentů a jehož tlačítko pro vypínání hledám v každém voze jako jedno z prvních, je vypínatelný pouze proklikáním v menu na displeji a vypínat jej znovu a znovu je potřeba po každém nastartování. V tomto autě reaguje poměrně rychle, takže jsem posléze rezignoval a nechal jej, aby dělal svou zbytečnou práci. Jiným kafem je systém, který pomáhá plynulému rozjezdu do kopce. Ten umožňuje při rozjezdu i méně zkušenému řidiči přešlápnout z brzdy na plyn bez toho, že by auto couvlo, nebo motor „chcípnul“.

Milovníkům klasického řazení, které ponechává řidiči plnou volbu nad jízdním režimem, poskytuje auto velký prostor pro seberealizaci a potěšení z jízdy. Nejvíce v zatáčkovitém terénu, kde při vhodném podřazení a kombinaci práce s brzdou a plynem je možné zažít téměř sportovní pocity. Při nich auto přes svou relativně vyšší výšku neztrácí stopu ani se významně nenaklání a přes běžné překážky se přenáší bez tvrdých nárazů v interiéru.

Spotřeba je u tohoto motoru podle idealistických tabulek rovné 4 litry. Protože jsem ale nejezdili v ideálních podmínkách, ale na českých a moravských, občas i na slezských silnicích, takže dosažených 5,9 litrů není nic, co by překvapilo nebo zklamalo.

Závěr

Není důvod měnit něco podstatného na minulých závěrech (ZDE). Peugeot 3008 je výbornou volbou pro rodinu, která žije aktivním životem, ráda cestuje a potřebuje k tomu dost prostoru. Vůz nabízí vše, co je dnes na trhu obvyklé a přidává tomu francouzský šarm, pohodlí i trochu svéhlavosti. Poskytuje také dostatečnou bezpečnost jak aktivní, tak pasivní, ostatně v nárazových testech EuroNCAP získal všech 5 hvězdiček.

Cena testované verze začíná na akčních 598 000 korunách. Včetně prosklené střechy, větších kol, masážních sedaček a dalších příplatkových doplňků je možné se dostat pár tisícovek přes 800 000 Kč.

Technické údaje
Pohonné ústrojí:
Palivo nafta
Zdvihový objem 1 499
Max. výkon v kW 96
Max. točivý moment v Nm 300
Typ pohonu Přední kola
Převodovka 6 st. manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,5 s
Maximální rychlost 192 km/h
Spotřeba paliva l/100 km
Město 4,6
Mimo město 3,7
Kombinovaná 4,1
Rozměry:
Délka 4 447 mm
Výška 1 624 mm
Šířka (se zrcátky) 1 841 / 2 098 mm
Hmotnost 1 475 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem 520 l
Se sklopenými sedadly 1 482 l
Galerie:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code