Peugeot dnes představil nové SUV 3008
Peugeot 3008 je lídrem na trhu kompaktních SUV, od uvedení vozu na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800 000 kusů. Tento úspěch byl korunován udělením ocenění Car Of The Year 2017 (Auto roku 2017).
Exteriér
Rozdíly v designu jsou patrné na první pohled. Obměnou prošla zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Přibyly nové odstíny karoserie a příplatkový set „Black Pack“. Nová bezrámová maska chladiče přináší reprezentativnější styl. Řečeno slovy designéra: lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. A konečně je stejně jako u celé řady Peugeot na kapotě hrdě umístěno označení modelu.
Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu.
Verze GT / GT Pack mají specifickou masku chladiče s motivem, který zvýrazňuje modernější vzhled jednotlivých verzí.
Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější a ještě více se vzdalují od současných. Od první úrovně výbavy používají LED technologii. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu Peugeot a je na první pohled identifikovatelný.
U úrovní GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod. Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.
Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky používají posuv světla.
Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.
Při pohledu zboku upoutají u úrovně GT Pack nová 19palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem „San Francisco“, která podtrhují exkluzivitu této verze.
Interiér
Nové SUV Peugeot 3008 nabízí nejnovější generaci asistenčních systémů řízení a také nový Peugeot i-Cockpit® s novou vysoce kvalitní přístrojovou deskou a novým desetipalcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením.
Celou komplexní nabídku tvoří 3 úrovně, z nichž každá může být doplněna mezistupněm výbavy označovaným jako „Pack“.
V novém SUV Peugeot 3008 je použit inovovaná verze přístrojového panelu i-Cockpit®.Digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty.
Nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla.
Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.
Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco.
U verzí s plug-in hybridním motorem slouží volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport / 4WD (jen u HYBRID4 300).
Technologie nového SUV Peugeot 3008 jsou doplněny o asistenční systémy řízení poslední generace:
– Systém nočního vidění (Night Vision), v segmentu kompaktních SUV dosud nevídaný, umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
– Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
– Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
– Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;
– Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).
Nové SUV Peugeot 3008 nabízí samozřejmě i nadále kompletní sortiment vybavení pro podporu řízení a komfortu:
– Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/hod u manuálních převodovek s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti od vozu jedoucího vepředu,
– Visiopark 1 se zadní 180° kamerou,
– Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou,
– Park Assist, aktivní pomoc s podélným i příčným parkováním,
– Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu,
– Sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost řidiče během dlouhé řízení a při rychlostech nad 65 km/hod., a to pomocí analýzy mikropohybů volantu,
– Automatické přepínání dálkových světlometů,
– Systém rozpoznávání dopravního značení s rychlostním omezením,
– Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12km/hod.,
– Advanced Grip Control, optimalizovaný protiprokluzový systém se 4 režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek) se speciálně uzpůsobenými pneumatikami,
– Hill Assist Descent Control (HADC) umožňující bezpečně a dokonale ovládat vůz při jízdě na prudkém svahu.
– Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru,
-Panoramatické střešní okno,
– Sedadla s vícebodovou masážní funkcí,
– Elektrická parkovací brzda.
Chytré telefony se staly nedílnou součástí každodenního života, a totéž platí i v novém SUV Peugeot 3008. Informace jsou díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™ k dispozici na centrálním displeji K dobití zařízení je kromě bezdrátového dobíjení k dispozici také zásuvka USB v první řadě a dvě nové zásuvky USB ve druhé řadě.
Nové SUV Peugeot 3008 může být vybaveno špičkovým Hifi systémem FOCAL® 515 W. Dalším zajímavým doplňkem jsou nové mřížky reproduktorů (výškové reproduktory a středový reproduktor) v bronzovém odstínu Belem.
Motory
Nové SUV Peugeot 3008 je k dispozici se spalovacími benzínovými nebo naftovými motory s emisemi CO2 již od 129 g/km. Motory splňují emisní normy EURO 6 a jsou homologované podle protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicules Text Procedures).
Tříválcové benzínové motory 1,2 l:
– PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,
– PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Čtyřválcový benzínový motor 1,6 l:
– PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Čtyřválcový naftový motor 1,5 l:
– BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou,
– BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Dále jsou k dispozici plug-in hybridní motory:
– HYBRID4 300 e-EAT8 / pohon 4 kol / od 29 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP),
– HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / od 30 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 56 km (podle protokolu WLTP).
Verze Hybrid 4 300 e-EAT8 je kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektrických motorů: jeden vepředu spojený s převodovkou e-EAT8 a výkonem 110 k (81 kW) a druhý na zadní s výkonem 112 k (83 kW).
Režim 4WD, který je k dispozici také v elektrickém režimu, poskytuje lepší trakci na obtížném povrchu. Výsledkem je lepší přilnavost: na mokrých, blátivých, sněhových či křivolakých silnicích je energie distribuována elektronicky a rovnoměrně na všechna čtyři kola vozu.
Verze s pohonem dvou kol Hybrid 225 k (165 kW) kombinuje motor PureTech o výkonu180 k (132 kW) s elektrickým motorem o výkonu 110 k (80 kW) spojeným s převodovkou e-EAT8.
Li-ion baterie má kapacitu 13,2 kWh. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které splňují všechny potřeby nabíjení. Ve standardní výbavě je to jednofázová nabíječka 3,7 kW a za příplatek jednofázová nabíječka 7,4 kW.
Přibližné doby nabíjení:
– prostřednictvím nabíjecí stanice Wall Box 7,4 kW: úplné nabití za 1 hodinu 45 minut pomocí palubní jednofázové nabíječky (7,4 kW),
– prostřednictvím zesílené zásuvky (1 6A): úplné nabití za 4 hodiny pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW),
– prostřednictvím standardní zásuvky (8 A): úplné nabití za 7 hodin pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW).
Nová struktura modelové řady
U nového SUV Peugeot 3008 se poprvé objevuje nové odstupňování úrovní z hlediska designu a výbavy. Zjednodušila se tak obchodní nabídka a obohatily jednotlivé úrovně, které jsou nyní tři. Každá z nich může být doplněna o mezistupeň nazvaný „Pack“.
ACTIVE
– hliníková 17palcová kola / Pack Viditelnost / bezklíčové startování / dvouzónová klimatizace / zadní parkovací asistent / digitální rádio (DAB),
ACTIVE PACK
+ Mirror screen / elektrické sklápění zrcátek / přední parkovací asistent a VisioPark 1,
ALLURE
– hliníková 18palcová kola / tónovaná okna / Pack Safety Plus / navigace s 10placovým HD displejem / čalounění TEP / látka,
ALLURE PACK
+ / bezklíčový přístup a startování + střešní nosič + sklopení opěradla sedadla spolujezdce do polohy stolek + Pack Doprovodné osvětlení interiéru a textilní ozdobné prvky,
GT
– hliníková 18palcová kola / střecha Black Diamond / Pack Drive Assist Plus / Full LED světlomety / čalounění TEP / Alcantara®,
GT Pack
+ hliníková 19palcová kola / Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru / Pack City 2 / Hifi FOCAL® / Pack Masážní elektrická sedadla.
Nové SUV Peugeot 3008 se bude vyrábět v Sochaux (Francie) a bude uvedeno na evropský trh na konci roku 2020.
(1) V ČR zatím není k dispozici.
Zdroj: P Automobil Import