Renault Espace se vrací!

Zřejmě bez velké nadsázky se dá říci, že představení modelu Renault Espace v roce 1984 bylo jako zjevení. Vůz kategorie MPV (víceúčelové vozidlo) byl průkopnický i často napodobovaný a dočkal se díky své oblíbenosti pěti generací.

Nyní Renault představuje zcela nový Espace, osobní vůz pro 5 nebo 7 cestujících, který bude zařazen na vrchol značky v segmentech D.

Sice již nepatří do kategorie MPV, ale transformoval se do SUV. Na otázku, jak se mu podařilo navázat na neuvěřitelnou prostornost původního Espace si budeme muset teprve ověřit. Výrobce ale tvrdí, že specifikace 5 nebo 7místného osobního vozu na dlouhé vzdálenosti zůstává a půjde o nejprostornější model řady Renault.

Nový Espace E-Tech full hybrid je menší a je o 215 kg lehčí než jeho předchůdce. Pohání ho plně hybridní pohonná jednotka E-Tech full hybrid o výkonu 200 koní. Spotřeba paliva (4,6 l na 100 km) mu zajišťuje dojezd až 1 100 km a baterie nepotřebuje žádné nabíjení.

Exteriér

Optimalizována byla aerodynamika, a to zjednodušením tvaru nových zrcátek a klesající linií střechy zakončenou spoilerem a průduchy v zadním nárazníku, které rozptylují odpor vzduchu.

Je postaven na modulární alianční platformě CMF-CD, dodává se s prodlouženými verzemi středové a zadní jednotky a prostor uvnitř je speciálně optimalizován. Celkově je dlouhý 4,72 m – o 14 cm méně než předchozí generace – a prostor pro cestující je ještě delší (2,48 m po třetí řadu).

Výběr ze tří stylů
Tři dostupné verze zahrnují jasně odlišné sady vybavení a prvků. Všechny tři mají velmi odlišný styl.

Příď verze Techno je lakována v barvě karoserie. Okenní lišty jsou z leštěného chromu a střešní lišty ze saténově hladkého hliníku. Kola mají průměr 19 palců a látka čalounění je zcela recyklovaná.

Verze Iconic má masku chladiče, okenní lišty, přední lišta a střešní lišty černé. Kola jsou větší (20 palců). Čalounění je světle pískově šedé a palubní desku zdobí pravé jasanové dřevo.

Espace esprit Alpine má sportovní vzhled včetně šachovnicové masky chladiče a 20palcových černých hliníkových kol Daytona s diamantovým efektem. Okenní lišty, střešní lišty a přední a zadní loga jsou tmavá (loga jsou v ledově černé barvě, okraje oken leskle černé a střešní lišty saténově černé). Přední nárazník, vodorovná lišta a lamely jsou saténově šedé. Speciální metalický lak šedá schiste satin je k dispozici pouze v této verzi, a to na přání.

Interiér

Uvnitř je výbavového stupně esprit Alpine najdeme na prazích dveří logo značky Alpine a na opěrkách hlavy je emblém ve tvaru písmene A se šípem. Sedadla, palubní deska, výplně dveří a středová konzola jsou potaženy látkou Alcantara s modrým prošíváním. Volant je potažen kůží Nappa a látkou Alcantara s prošíváním v barvě francouzské trikolóry. Černé bezpečnostní pásy mají modré okraje. Horní části pedálů jsou hliníkové.

Cestující ve druhé řadě mají prostor pro kolena až 321 mm. Jejich sedadla se navíc naklápějí až do úhlu 31 stupňů. Pokud je prostřední sedadlo prázdné, mohou cestující využít středovou loketní opěrku se dvěma držáky na nápoje. Sedadla jsou rozdělena na dvě nezávislé části (v poměru 60–40). Sedáky jsou posuvné, v poloze vzadu mají cestující k dispozici prostor pro kolena až 321 mm, po odsunutí dopředu je zavazadlový prostor v pětimístné verzi 777 litrů (VDA).

Cestující ve třetí řadě (která je k dispozici bez příplatku) mají prostor pro kolena 128 mm. Funkce Easy Access jim umožňují posunout sedadla druhé řady o 220 mm směrem dopředu a sklopit opěradla dopředu. Každý z cestujících má k stropní osvětlení s dotykovým ovládáním, nabíjecí dokovací stanici USB-C a v některých verzích si může užívat i audiosystém Harman Kardon. Třetí řada sedadel se sklápí do podlahy, takže je můžete kdykoli vyklopit a usadit 7 osob nebo je sklopit a získat co nejvíce místa v zavazadlovém prostoru.

Zavazadlový prostor je:
– 1 818 litrů v pětimístné verzi se sklopenou druhou řadou sedadel,
– 777 litrů v pětimístné verzi s druhou řadou posunutou zcela dopředu,
– 159 litrů v sedmimístném uspořádání se třetí řadou sedadel na místě.

Pro optimalizaci prostoru v zadní části a vyrovnání podlahy pro pohodlnější nakládání můžete snadno sklopit druhou řadu sedadel (jedno, dvě nebo všechna tři) pomocí odjišťovacích madel Easy Folding. Nový Espace má také elektricky ovládané zadní dveře, které lze otevřít nebo zavřít z kokpitu, stisknutím tlačítka na zadních dveřích, pomocí dálkového odemykání nebo pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Infotainment

Obrazovky openR ve tvaru písmene L se skládají ze dvou sousedících displejů: horizontální 12,3palcový TFT displej o ploše 321 cm2 na přístrojové desce (1 920 x 720 pixelů, formát na šířku) a vertikální 12palcový dotykový displej o ploše 453 cm2 uprostřed konzoly (1 250 x 1 562 pixelů, formát na výšku).
Včetně 9,3palcového head-up displeje zobrazuje nový Espace informace na ploše téměř 1 000 cm2, což odpovídá zhruba třem dotykovým panelům.

OpenR link poskytuje také související služby – navigaci Google Maps, integrovaného hlasového asistenta Google a katalog aplikací Google Play. Rozhraní je kompatibilní s chytrými telefony se systémy Android Auto a Apple CarPlay, připojuje se pomocí kabelu nebo bez něj a je plně přizpůsobitelné.

Operační systém využívá technologii FOTA (firmware vzduchem) k automatické aktualizaci a umožňuje prediktivní údržbu.

V každé řadě jsou k dispozici dva USB-C konektory, kromě bezdrátové nabíječky a dvou 12V zásuvek (jedna pro cestující, druhá v zavazadlovém prostoru).

Bezpečnostní systémy:

  • Matrix LED vision;
  • systém sledování mrtvého úhlu;
  • varování před opuštěním jízdního pruhu;
  • rozpoznávání dopravních značek s varováním při překročení povolené rychlosti;
  • rozpoznávání dopravních značek;
  • aktivní systém nouzového brzdění – s detekcí chodců/cyklistů;
  • aktivní systém nouzového brzdění s funkcí křižovatka;
  • automatické nouzové brzdění při couvání a další …

Asistenční systémy:

  • inteligentní adaptivní tempomat,
  • active driver assist;
  • 9,3“ head-up displej;
  • prediktivní hybridní jízda;
  • omezovač rychlosti; tempomat;
  • safe distance warning systém;
  • asistent pro přizpůsobení rychlosti jízdy;
  • asistent rozjezdu do kopce a další;
  • 360° kamerový systém s 3D pohledem; přední a zadní parkovací asistent, boční parkovací asistent; zadní parkovací kamera;
  • aromatické parkování
Pohon

Pohonná jednotka má celkový výkon 200 k a spotřebu 4,6 l na 100 km (kombinovaný cyklus WLTP). To mu zajišťuje dojezd až 1 100 km. Motor je řízen automatickou multimódovou převodovkou.

Pohonná jednotka se skládá z tříválcového přeplňovaného benzinového motoru o objemu 1,2 litru s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dvou elektromotorů:
– hlavního, o výkonu 50 kW (70 k, 205 Nm) s lithium-iontovým akumulátorem 2 kWh/400 V. Ten slouží k elektrickému pohonu,
– sekundárního, fungujícího jako vysokonapěťový startérgenerátor  o výkonu 25 k (50 Nm). Slouží ke spuštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů.

Díky plně elektrickému zapalování a rekuperačnímu systému, který se automaticky zapne, jakmile zpomalíte nebo zabrzdíte, můžete s touto plně hybridní pohonnou jednotkou E-Tech full hybrid jezdit ve městech z 80 % v elektrickém režimu a snížit spotřebu paliva až o 40 %.

Díky systému rekuperace nabíjí motor baterii podle pokynů inteligentní převodovky. Řidič může převodovku ovládat pomocí pádel za volantem, nebo nastavením systému MULTI-SENSE zvolit některý ze čtyř režimů rekuperačního brzdění.

Aby byl řidič plně informován, zobrazuje digitální přístrojový panel toky energie v hybridní pohonné jednotce pomocí specifických animací. Ukazatel stavu akumulátoru informuje o množství dostupné elektrické energie v reálném čase. Toky rekuperace energie se rozsvítí, jakmile řidič uvolní tlak na plynový pedál nebo sešlápne brzdu.

Multimediální systém openR link zobrazuje směr toků a energii pohánějící vozidlo (elektrickou, mechanickou nebo hybridní). Funkce prediktivní hybridní jízdy maximalizuje využití elektrické energie během jízdy. Propojené mapové podklady, jako je topografie silnice na následujících sedmi kilometrech (nejpravděpodobnější trasa, pokud není zaznamenán žádný cíl), poskytují pokročilé informace systému řízení baterie tak, aby byla co nejvíce využívána energie.

Automatická vícerežimová převodovka nového modelu Espace E-Tech full hybrid je odvozena z technologií Formule 1 a kombinuje dva převodové stupně u elektromotoru a čtyři u spalovacího motoru. Poskytuje tak patnáct možných způsobů jejich kombinace pro optimalizaci jízdy.

Možnosti využití pohonných jednotek jsou:
• plně elektrický pohon (kola otáčí pouze elektromotor),
• dynamický hybrid (spalovací motor a elektromotor společně otáčejí koly),
• e-drive (elektromotor otáčí koly, spalovací motor nabíjí baterii),
• spalovací motor (aktivní je pouze spalovací motor, který otáčí koly a/nebo dobíjí baterii),
• rekuperace (kola pohánějí elektromotor, který nabíjí baterii).

Jízdní vlastnosti

Pro zlepšení manévrovatelnosti a dynamiky jízdy používá tento nejdelší vůz v modelové řadě Renault systém 4CONTROL advanced. Tento systém je součástí standardní výbavy verzí Iconic a esprit Alpine a díky víceprvkové zadní nápravě a možnosti řízení všech čtyř kol zvyšuje bezpečnost a zmenšuje průměr otáčení. Chování vozu je díky vylepšené kontrole náklonu jisté a zároveň svižné při zatáčení nebo změně jízdního pruhu.

Systém 4CONTROL optimalizuje polohu kol na nerovných a členitých silnicích a jiných površích. Aby byla zajištěna stabilita ve městě, při vysokých rychlostech nebo při zatáčení rychlostí vyšší než 50 km/h, aktuátor velmi mírně natáčí zadní kola ve stejném směru jako přední kola (pouze do 1 stupně). Při nižších rychlostech natáčí zadní kola až o 5 stupňů v opačném směru.
Větší úhel (oproti 3,5 stupňům u předchozích generací) zkracuje průměr otáčení vozu od obrubníku k obrubníku na 10,4 metru, což je méně než 11,6 metru při řízení pouze dvou kol.

Pomocí nastavení systému MULTI-SENSE lze vyladit jízdní vlastnosti (sílu řízení, odezvu motoru, pohonu a podvozku), barvu ambientního osvětlení v kokpitu a displej na přístrojové desce, a to ve čtyřech režimech: Eco, Sport, Comfort a Perso.

Objednávky zcela nového modelu Espace E-Tech full hybrid se otevírají právě dnes. Ceník naleznete v příloze.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code