Renault oznámil své plány do roku 2027

Renault je nejprodávanější francouzskou automobilovou značkou na světě. V roce 2022 prodala 43 % vozů, to je celkem 634 124 kusů, v zahraničí. Pět z jejích deseti nejvýznamnějších trhů bylo v loňském roce mimo Evropu: Brazílie (2. místo), Turecko (4. místo), Indie (5. místo), Jižní Korea (8. místo) a Kolumbie (9. místo).

Renault začal vyrábět automobily v mnoha regionech světa s vysokou mírou integrace již dávno. Již od 50. let 20. století Renault vyrábí své vozy přímo v místě – v blízkosti zákazníků. Například závod Santa Isabel se sídlem v argentinské Córdobě vyrábí od roku 1955 vozy určené převážně pro další jihoamerické trhy. Ve skutečnosti má Renault historické a loajální vztahy se sítí více než 4 000 dealerů mimo Evropu. Značka také rozšířila svou mezinárodní působnost o tři inženýrská centra a čtyři designová centra, včetně jednoho se sídlem v Brazílii. V současné době pracuje pro značku Renault mimo Evropu 35 000 talentů.

Cílem je široká nabídka a ziskovost

Do roku 2027 plánuje Renault uvést na trh osm nových modelů. S tím je spojena investice ve výši 3 miliard eur, mající za cíl zvýšit výkonnost značky.

Cílem značky Renault je do roku 2027 zdvojnásobit čisté tržby na prodaný kus mimo Evropu ve srovnání s rokem 2019.  Proto chce mimo Evropu představit také pět nových produktů segmentu C a D. Zároveň plánuje  posílit svou pozici v segmentu B díky modelu Kardian, který v příštím roce vstoupí na trh v Latinské Americe a Maroku.

Pohony budoucí modelové řady mají zajišťovat mimo jiné také hybridní pohonné jednotky a také elektrické modely E-Tech a to i v několika mimoevropských zemích. Například Megane E-Tech electric je již k dispozici v Brazílii a Turecko. Cílem společnosti Renault do roku 2027 prodávat mimo Evropu jeden ze tří vozů s elektrickou nebo hybridní verzí.

Nové platformy

Nová modulární platforma Renault bude využívána ve čtyřech průmyslových regionech, Latinské Americe, Turecku, Maroku a Indii. Její flexibilita umožňuje velkou rozmanitost při volbě několika základních parametrů. Délka vozidla může být v rozpětí mezi 4 a 5 metry. Rozvor dává 4 možnosti od 2,6 do 3 metrů. Zadní partie nabízí výběr mezi 3 délkami.
Cílem nových pohonných jednotek je vyšší účinnost, pokud jde o spotřebu a emise CO2: ICE, flex fuel (E100), LPG, mild hybrid advanced (48V) a full hybrid, pro pohon předních i všech čtyř kol.

Variabilita platformy umožní nabídnout velmi odlišné karoserie a siluety. Například model Kardian, kompaktní SUV segmentu B, nebo Niagara Concept, pick-up poháněný novou hybridní technologií E-Tech 4WD.

Platforma CMA – Compact Modular Architecture bude využívána pro modely segmentu D a E vyšší třídy, s pohonem dvou a čtyř kol, které budou ve většině případů k dispozici s hybridními pohonnými jednotkami. Tyto vozy budou navrženy inženýrským centrem umístěným v Soulu a vyráběny v závodě v Pusanu. První vůz Renault Korea Motors vyvinutý na této platformě bude představen v příštím roce.

Niagara Concept

Renault Niagara Concept předznamenává další mezinárodní modely, které Renault uvede na trh do roku 2027. Robustní a mohutný koncept s předimenzovanými a bujnými liniemi svými křivkami a detaily odráží nový designový jazyk značky. Mřížka chladiče je robustní, s 3D efektem.
Díky vysoké světlé výšce, odpružení s dlouhým zdvihem a dostatečným předním i zadním úhlem náklonu je Niagara Concept vhodná pro jízdu v těch nejextrémnějších podmínkách.

Příď je vertikální, má ukazovat sílu vozu. V zadní části přináší sklon střešní linie a strmý sloupek čtvrtého okna energický, sportovní dojem. Niagara Concept je pokryta kamufláží inspirovanou liniemi a vzory loga značky. Barvy podtrhují mnohostrannost vozu: zelená poukazuje na dobrodružství, žlutá na jeho sportovní nádech, světle šedá na techničnost a černé pozadí na výkon.

Pohonné ústrojí E-Tech Hybrid 4WD disponuje dvěma jednotkami. Vepředu je mild-hybridní (48V) pohonná jednotka a vzadu přídavný elektromotor. Polovinu každodenních jízd by měl zvládnout v plně elektrickém režimu.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code