Renault se pochlubil s výsledky za rok 2022. Přes pokles prodejů přetrvává optimismus

Loňský rok byl dalším, který byl poznamenán okolnostmi mimo automobilový trh, které ale měly výrazný dopad na jeho výsledky. Po roce 2021, ochromeném covidovými opatřeními, zásáhly v roce 2022 automobilky dopady těchto opatření, projevující se výpadky dodávek potřebných komponentů.

Na pozadí těchto potíží s dodávkami, které zasáhly všechny výrobce, dosáhl Renault 1 466 729 registrací, což je o 9,4 % méně než v roce 2021.

V Evropě dosáhl Renault tržního podílu 6,4 % (0,7 bodu oproti roku 2021) s 832 605 prodanými kusy. Jako v předchozím roce byla značka nejaktivnější v segmentech, které jí vytvářejí největší hodnotu elektrifikovaný trh, segment C, maloobchodní trh a trh užitkových vozidel.

V roce 2022 se Renault stal třetí největší elektrifikovanou značkou (na trhu osobních automobilů) s více než 228 000 prodanými vozy (+12 % oproti roku 2021). Renault je třetí největší značkou na evropském trhu s elektromobily.

Podíl elektrifikovaných prodejů se zvýšil o 9 procentních bodů oproti roku 2021. Řada ETech (elektrické a hybridní vozy) tvořila v roce 2022 39 % prodejů osobních vozů Renault v Evropě, zatímco průměr na trhu je přibližně 31 %.

Nový Mégane ETech Electric doplňuje nabídku elektromobilů v Evropě od druhé poloviny roku 2022 a s 33 000 prodanými kusy se zařadil mezi nejžádanější elektromobily na maloobchodním trhu. Většina prodejů se týká vyšších verzí s dojezdem 450 km a funkcí Open RLink, podporovanou společností Google®. V roce 2023 bude uveden Renault Mégane ETech Electric na trh mimo Evropu.

Čistě hybridní technologie zažila nárůst zájmu s celkem 117 000 prodanými kusy, což je o 64 % více než v roce 2021. Tato technologie, která je u soukromých zákazníků velmi žádaná, dosáhla kombinace 30 % na prodejích modelu Clio, 31 % na prodejích modelu Captur a 65 % na prodejích modelu Arkana, a již nyní je i nejoblíbenější verzí u modelu Nový Austral.

V r. 2022 byl Renault druhou největší značkou v Evropě v prodeji hybridních vozidel, kdy každý druhý vůz byl prodaný soukromým zákazníkům. Mix prodeje soukromým zákazníkům se oproti roku 2021 zvýšil o 8 bodů a dosáhl 51 %, tj. +7 bodů oproti průměru trhu. V důsledku toho se tržní podíl prodeje soukromým zákazníkům oproti roku 2021 zlepšil o +0,3 bodu a dosáhl 6,1 % v Evropě.

Růst v segmentu C se zrychlil a prodeje vozů Renault vzrostly o 21 % na více než 200 000 registrací. Úspěch modelu Arkana pokračuje a jeho prodeje v roce 2022 dosáhly 80 000 kusů (dvojnásobek oproti 41 800 kusům v roce 2021). Toto číslo zahrnuje elektrická, hybridní a plugin hybridní vozidla s výjimkou mildhybridizace.

 

Trh s užitkovými vozidly

Na evropském trhu lehkých užitkových vozidel je Renault na druhém místě se stabilním tržním podílem 14,4 %. V roce 2022 Renault doplnil svou nabídku lehkých užitkových vozidel o nové Kangoo Electric a nový Master Electric, aby splnil očekávání zákazníků a v souladu se svými ambicemi v oblasti elektrifikace.

Renault je na prvním místě v segmentu dodávek a na druhém místě v segmentu středních a velkých dodávek.
Objem prodeje dosáhl 634 124 jednotek, což je stabilní hodnota ve srovnání s rokem 2021. Prodej mimo Evropu představoval 43,2 % celkového prodeje značky.


Turecko se s 99 639 prodanými vozy (+22,6 % oproti roku 2021) a tržním podílem zvýšeným o 1,7 bodu na 12,7 % stalo čtvrtým největším trhem společnosti Renault, kde naše produktová řada dokonale odpovídá potřebám trhu.

V Maroku vzrostl objem prodeje o 11,4 % na 26 385 vozů a tržní podíl dosáhl desetiletého maxima 16,3 % (nárůst o 2,9 bodu).

Indie zaznamenala pokles prodejů o 9 % a podíl na trhu o 0,7 bodu, přesto zůstává Renault vedoucí evropskou značkou na indickém trhu.

V Latinské Americe Renault zvýšil prodeje o 8 % na 283 116 vozů ve srovnání s rokem 2021. Objem prodeje v Argentině vzrostl o 26 % a v Mexiku o 30 % díky úspěchu modelu Kwid, který je čtvrtým nejprodávanějším osobním vozem v Latinské Americe. V Kolumbii je leaderem trhu model Duster.

V roce 2023 očekává značka Renault nárůst díky řadě ETech na trhu, prodejem vozů Mégane ETech Electric a novým modelem Austral ETech. Dále plánuje uvedení čtyř nových vozů.

 

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code