Volkswagen představil Arteon i jako kombi

Volkswagen uvede v letošním roce na trh celkem 34 nových modelů, což je největší počet v historii značky. Jednou z novinek je model střední třídy Arteon, tentokrát dokonce ve dvou variantách, jako sedan a Shooting Brake, čili kombi Variant.

Arteon, původně vyráběný jako Volkswagen Passat CC, je od roku 2017 automobilem kategorie „gran turismo“. Design nových modelů Arteon a Arteon Shooting Brake je přitom expresivní a avantgardní. Výraz dodává oběma modelům především design přídě s novou nepřerušovanou světelnou lištou, výraznými chromovanými lištami a novými spodními otvory pro přívod vzduchu. Maska chladiče a dlouhá, široká kapota motoru tvoří esteticky jeden celek. Obě verze modelu Arteon mají díky tomu originální vzhled – a to i za tmy díky speciálnímu světelnému podpisu s diodami LED na přídi a zádi.

Oba nové modely – Arteon a Arteon Shooting Brake – se vyznačují sportovními liniemi a vzájemně se výrazně odlišují tvarovým řešením zadní části karoserie od střešních sloupků B. Zatímco u sedanu se splývavou zádí souběžně klesají linie střechy a oken v oblouku od střešních sloupků B a plynule přecházejí do zádě připomínající kupé, jsou u verze Shooting Brake linie střechy a oken protaženy až k zádi, kde ústí do nového střešního spoileru. V horní části probíhá linie oken souběžně se střechou. Spodní linie oken však stoupá ke střešním sloupkům D. Plocha oken se tak směrem k zádi zužuje. Souhrn všech prvků vytváří pro Shooting Brake typickou sportovní zadní partii.

Technické novinky

Mezi technické novinky u obou karosářských verzí patří také plug-in hybridní pohon, nabízený pro Arteon poprvé. Dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu je u této verze tak dlouhý, že mnozí řidiči modelů Arteon eHybrid a Arteon Shooting Brake eHybrid budou překonávat své obvyklé vzdálenosti v každodenním provozu s nulovými lokálními emisemi. Arteon v obou verzích jako sedan se splývavou zádí nebo Shooting Brake patří mezi první modely svého druhu, které budou ve vyšší střední třídě k dispozici jako plug-in hybridy.

Vrcholnou verzí modelové řady bude Arteon R. Volkswagen s ní proniká ještě hlouběji do segmentu prémiových sportovních vozů.

Arteon se vyznačuje vysoce funkčním celkovým konceptem. Cestující na zadních sedadlech obou verzí modelu Arteon mají prostor pro nohy vzadu 1016 mm, což je hodnota nejlepší ve své třídě. Díky odlišnému průběhu střechy nabízí Shooting Brake vpředu i vzadu více prostoru pro hlavu. Opěradla zadních sedadel jsou v obou modelech sériově asymetricky dělená a sklopná. Za zadními sedadly modelu Arteon Shooting Brake je k dispozici objem zavazadlového prostoru 565 litrů (sedan se splývavou zádí 563 litrů), pokud se zavazadla naloží jen do výšky opěradel zadních sedadel a krytu zavazadlového prostoru. Při využití délky interiéru až k opěradlům předních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1632 litrů (sedan se splývavou zádí 1557 litrů). Ložná plocha má v obou případech maximální délku 2,09 m (až k předním sedadlům).

Nové asistenční systémy

Spektrum technických novinek zahrnuje kromě oblasti pohonu také další asistenční systémy IQ.DRIVE.

Novinkou v této modelové řadě je na přání dodávaný „Travel Assist“. Systém umožňuje částečně automatizovanou jízdu v rozsahu rychlostí od 0 km/h do 210 km/h (v rámci systémových limitů). „Travel Assist“ znatelně zvyšuje komfort zejména při popojíždění v dopravních kolonách ve městě nebo při průjezdu staveništěm. Součástí asistenta „Travel Assist“ je adaptivní tempomat „ACC“ s předvídavou regulací rychlosti jízdy. Automatické udržování bezpečného odstupu reaguje přiměřenou úpravou rychlosti jízdy na omezení rychlosti jízdy, hranice obcí, zatáčky, kruhové objezdy a křižovatky.

Mezi funkce systému „Travel Assist“ patří rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ s udržováním vozidla uprostřed jízdního pruhu a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ s rozpoznáváním chodců.

Zdokonalena byla zadní kamera „Rear View“ (výbava na přání), která nyní poskytuje navíc mimo jiné „Cornerview“ (rozšíření obrazu z kamery na displeji informačního a zábavního systému z 90 stupňů na širokoúhlé snímání v rozsahu 170 stupňů) a speciální „náhled na přívěs“ (shora na oj pro snadnější připojení přívěsu).

Nová přístrojová deska

V interiéru zaujme tato modelová řada nově navrženou přístrojovou deskou, která propůjčuje modelu Arteon ještě větší exkluzivitu. Ovládání usnadňuje dotykový posuvník automatické klimatizace a nový multifunkční volant s dotykovými plochami.

Rovněž nové je nyní bezkabelové připojení aplikací prostřednictvím systému „App-Connect Wireless“ pro uživatelská rozhraní „Apple CarPlay“ a „Android Auto“ (Google). Výbava byla kromě toho rozšířena o highendový audiosystém harman/kardon s výkonem 700 W, který byl specificky nastaven pro modely Arteon a Arteon Shooting Brake (v obou případech se jedná o výbavu na přání).

Nový interiér na přání završí nastavitelné dekorační osvětlení s výběrem až 30 barev světla. Osvětlena jsou přitom ozdobná obložení na přístrojové desce a ve výplních dveří.

Zdroj: Volkswagen

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code