Toyota představila Hilux GR SPORT II. Přijede ale až za rok

Toyota Hilux je vůz, který na svět přišel již před 55 lety. Dnes je na trhu již druhý facelift osmé generace. Hilux GR SPORT II vychází z tradice mnohonásobného vítěze rallye Dakar. V karosářské verzi Double Cab přináší nabídne lepší ovládání a stability s nejvyšší tažnou kapacitou (3500 kg) a nejvyšším užitečným zatížením (1000 kg) v této třídě.

Druhá edice modelu GR SPORT přináší širší rozchod kol, tedy vzdálenost mezi levým a pravým kolem na jedné nápravě – tento parametr oproti standardní Toyotě Hilux narostl o 140 mm vpředu a 155 mm na zadní nápravě. Výsledkem je vyšší jistota za volantem i za nejnáročnějších podmínek nebo stavu vozovky a vyšší stabilita vozidla s menším úhlem naklánění.

Exteriér

Hilux GR SPORT II poznáme podle černé masky chladiče s markantním motivem „G“ a klasickým slovním emblémem Toyota, černých bočních nášlapných prahů, zpětných zrcátek a klik dveří. Vzhledu prospívá i stříbrné ochranné lemování předního nárazníku, černý zadní nárazník nebo výrazné emblémy GR SPORT.

Dynamické vzezření dokládají červené vinuté pružiny a lakované prvky systému odpružení s jednoplášťovými tlumiči (vpředu černé, vzadu červené) v kombinaci s výraznými černými lemy blatníků.

Nová jsou i 17″ černá litá kola v kombinaci s červeně lakovanými brzdovými třmeny. Kola však plní i praktickou funkci – velká plocha ráfků pomáhá snižovat aerodynamický odpor, zatímco specifická konstrukce centrálního paprsku snižuje hmotnost kola.

Interiér

Charakter Toyoty Hilux GR SPORT II se odráží i v kabině. Jako stylový lze označit čistě černý motiv, kterému sekundují výrazné červené akcenty, jako například kontrastní červené bezpečnostní pásy, typické pro motoristický sport. Dalšími provky jsou i páčky ručního řazení pod volantem, nebo sportovní pedály z hliníku.

Vzhled interiéru vylepšují i sportovní sedadla čalouněná černou koženkou a kůží, včetně stříbrného prošívání a perforování. Sedadla kromě pohodlí zajišťují i stabilní boční držení těla.

Toyota Hilux GR SPORT je vybavena nejnovějším multimediálním systémem Toyota Smart Connect, jehož součástí je dotykový displej o úhlopříčce 8″. Po levé straně displeje je pevná nabídka v podobě ikon. Uživatelé dále mohou se systémem propojit chytrý telefon nebo tablet (pomocí kabelu nebo bezdrátově přes Apple CarPlay, resp. pomocí kabelu přes Android Auto).

Paket multimédií zahrnuje cloudovou navigaci, která využívá informace o dopravě a událostech s aktualizacemi v reálném čase pro přesné a efektivní plánování tras. K dispozici je i vestavěná navigace pro situace, kdy spojení s cloudem není k dispozici.

Dálkovou aktualizaci a stahování vyšších verzí softwaru zajišťuje palubní komunikační modul (DCM. To znamená, že kvůli aktualizacím systému není zapotřebí zajíždět s vozem do servisu. Technologie dále podporuje aktualizace softwaru používaného systémy Toyota T-Mate / Toyota Safety Sense.

Pohonná jednotka

Osvědčený agregát 2,8 litru s maximálním výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Do modelové nabídky Hilux byl zařazen v roce 2020.

Technické změny

K terénním schopnostem vozu přispívá nárůst světlé výšky i zvětšení předního nájezdového úhlu z 29 na 30 stupňů. Nárůst světlé výšky o 20 mm doprovází zvětšení rozchodu předních kol o 140 mm, resp. 155 mm vzadu.

Aerodynamiku zlepšuje nová konstrukce vzduchové clony, zcela nový nárazník s funkčními rámečky mlhových světel, které optimalizují proudění vzduchu a potlačují nežádoucí víření v podbězích kol.

Hladší a stabilnější jízdu v jakémkoli terénu zajišťují specifická vylepšení zaměřená na ovládání, vyšší stabilitu za jízdy v přímém směru a co nejvyšší cestovní pohodlí. Dosavadní dvouplášťové tlumiče byly nahrazeny jednoplášťovými, které díky větší ploše pístů zajišťují účinnější tlumení a rychlejší odezvu za náročných podmínek v terénu. Hilux GR SPORT II tak zdolává zvlněné i nerovné povrchy.

Nová a lehčí 17″ kola jsou obuta do terénních pneumatik. Přesné dávkování brzdného účinku umožňuje brzdová soustava s předními kotouči zvětšenými ze 16 na 17″ a novými 15″ kotouči na zadní nápravě, které nahrazují dříve používané bubnové brzdy.

Nové provedení Toyoty Hilux GR SPORT se začne prodávat v první polovině roku 2024; u prodejců by se nové vozy měly objevit v druhé polovině roku 2024.

Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code