Peugeot 208 dostává nový design, pohon i ceny

Peugeot 208 se objevil na silnicích již v roce 2012 a v roce 2019 přišla druhá generace. Zdá se, že pět let je dost dlouhá doba v životě modelu. Druhé generace se celosvětově vyrobilo téměř milion kusů.

Přestože v letech 2021 a 2022 byl Peugeot 208 nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě, dostává  dvěstěosmička svou další, třetí generaci.

Nový Peugeot 208 bude uveden na evropský trh v listopadu 2023. Nabídka bude zahrnovat tři úrovně výbavy – Allure, Active a GT – a pět pohonných jednotek, včetně nového plně elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem 400 kilometrů 1 a nových mild-hybridních pohonů Hybrid 100 a Hybrid 136.

Robusní design

Nový Peugeot 208 si zachovává stejné vnější rozměry: délka 405,5 cm, šířka 174,50 cm (včetně zrcátek), výška 143 cm. Objem zavazadlového prostoru se nezměnil a činí 309 litrů (pod krytem).

Všechny verze mají zcela přepracovaný design přední části. Mřížka chladiče má postupně se rozvíjející vzor v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost.

Nový světelný podpis Peugeot, který se poprvé představil u modelů 508 a 508 SW a nedávno i u 2008, se nyní objevuje i u vozu 208. Charakteristickým rysem tohoto podpisu jsou tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Jsou posunuty směrem k vnějšímu okraji vozu a vůz působí díky nim stabilněji a vypadá opticky širší. Tento nový přední podpis se objevuje u všech verzí 208. Efekt tří světelných drápů je použitý i u full LED světlometů využívajících tři samostatné světelné moduly.

Na zadní části vozu je také použita nová podoba světelného podpisu, který tvoří tři červené drápy. Jsou nyní ale horizontální, umístěné nad sebou. Skládají se ze tří LED diod, které navazují na černý pás kolem víka zavazadlového prostoru, a dodávají vozu působivější vzhled a dojem větší šířky. U úrovně výbavy GT jsou zpětná a směrová světla rovněž opatřena LED diodami.

Nový model zavádí nové výrazné barvy. Extravagantní odstín Žlutá Agueda. Tato barva bude použita jako klíčová při uvedení na trh. Další nový odstín, Šedá Selenium, je elegantní a decentní a zdůrazňuje modernost vozu. Celkem je tak nový Peugeot 208 k dispozici v sedmi odstínech karoserie: Žlutá Agueda, Šedá Selenium, Šedá Artense, Černá Perla Nera, Bílá Banquise, Červená Elixir a Modrá Vertigo. Všechny verze mají bez ohledu na zvolený odstín karoserie leskle černá zpětná zrcátka. GT je navíc standardně vybavena leskle černými podběhy kol a za příplatek i černou střechou.

Design kol je jedním ze základních prvků nového designu Peugeot. Model 208 je dodáván s několika typy litých kol. Všechna jsou zcela nová, v rozměrech 16 palců (dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem NOMA) nebo 17 palců (dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem YANAKA ozdobnými prvky). Kola mají čtyřpaprskový střed s vyraženým logem Peugeot, za kterým se skrývají matice.

Nápisy PEUGEOT na voze mají novou typografii a jsou vyvedeny v odstínu Šedá Basalte. Vzadu se nyní podpis Peugeot táhne přes celou šířku lišty víka zavazadlového prostoru. Model E-208 je opatřen dvoubarevným znakem „E“ v odstínu nazvaném Modrá Dichroïque.

Interiér

Sedadla všech verzí nového modelu 208 jsou opatřena novou elegantní látkou. U verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara s prošíváním v odstínu Zelená Adamite. Obložení palubní desky a loketní opěrky jsou rovněž zvýrazněny elegantním prošíváním v odstínu Zelená Adamite.

Systém Peugeot i-Cockpit® navazuje na první generaci modelu 208, kde tento systém Peugeot představil. Dnes je toto uspořádání interiéru modernější a nabízí více konektivity i dokonalejší ergonomii.

Přístrojový panel je umístěný ve výšce očí řidiče. U verzí Allure a GT je digitální. Desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Ve verzi Active si nový model 208 zachovává analogový přístrojový štít s 3,5 palcovým barevným displejem.

Desetipalcový centrální dotykový displej je nyní standardní výbavou všech verzí 208. Dříve byly první dva výbavové stupně opatřeny sedmipalcovým displejem. Současná dotyková obrazovka umožňuje ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

Kompaktní volant je charakteristickým prvkem systému Peugeot i-Cockpit®.  Jsou na něm umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.

Ambientní osvětlení nabízí majitelům verze GT k dispozici osm různých odstínů, z nichž některé jsou zcela nové. Jednotlivé odstíny jsou sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a případně zohledňují zvolený jízdní režim.

Informační systémy

Nový Peugeot 208 je standardně vybaven systémem Peugeot i-Connect a všechny verze mohou být za příplatek vybaveny systémem Peugeot i-Connect Advanced.

Oba systémy se ovládají prostřednictvím centrálního desetipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením, který je snadno přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety, velmi snadno se používá a reaguje jako chytrý telefon.

Jednotlivými nabídkami lze snadno procházet a tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různé notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací. Kdykoli se lze přes tlačítko „Home“, umístěné pod displejem, snadno vrátit na hlavní stránku. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

Systém Peugeot i-Connect nabízí plnou konektivitu díky bezdrátovému zrcadlení (Apple CarPlay/Android Auto). Systém Peugeot i-Connect Advanced je vybaven online navigací TomTom.  Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celém desetipalcovém displeji. Systém se aktualizuje „over the air“.

Povel „OK Peugeot“ u systému Peugeot i-Connect Advanced, který využívá funkci rozpoznávání hlasu, zajišťuje přístup ke všem požadavkům, souvisejícím s funkcemi infotainmentu. Pro pomoc uživatelům a zodpovězení jejich dotazů zahrnuje systém palubní dokumentaci i výukové programy.

V aplikaci MyPeugeot® získal Peugeot E-208 nové funkce:
Vytvoření virtuální knihy údržby, která umožňuje uchovávat všechny faktury a ukládat do elektronického souboru seznam zásahů provedených na vozidle v rámci servisní sítě. Kromě toho, že je tato funkce šetrná k životnímu prostředí, je velmi užitečná v případě, kdy zákazník svůj vůz prodává jako ojetý, neboť kupujícímu dodává důvěru a zajišťuje rychlý prodej.

Odesílání tras připravených předem v telefonu do palubního navigačního systému je jedním ze způsobů, jak ušetřit čas.
Rychlé nalezení parkovacího místa na veřejné komunikaci po skončení cesty.

Navigační systém je předem naprogramován tak, aby reagoval na hlasové pokyny. Se systémem TomTom se mapy automaticky aktualizují.

Více zásuvek USB najdeme ve verzích Allure a GT, které jsou standardně vybaveny třemi zásuvkami USB-C (dvě vepředu, jedna vzadu) a jednou zásuvkou USB-A (vzadu).

Výkonnější 15 W indukční nabíječka je za příplatek v provedení Allure (dříve 5 W). Pro GT je tato nabíječka dodávána sériově. Je umístěna za krytem středové konzoly a umožňuje rychlé dobití chytrého telefonu během používání funkce bezdrátového zrcadlení.

Přední i zadní parkovací kamera nyní nabízejí obraz ve vysokém rozlišení. V závislosti na stupni výbavy je za příplatek k dispozici nová přední kamera s vysokým rozlišením. Je spojená se systémem sledování mrtvého úhlu a umožňuje zobrazit 360° obraz bezprostředního okolí vozu, což výrazně usnadňuje parkování.

Asistenční systémy řízení

Kromě zmíněných nových parkovacích kamer s vysokým rozlišením nabízí model 208 svému uživateli celou řadu zařízení, která usnadňují jízdu a zvyšují bezpečnost:

Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;

Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod;

– Rozšířené rozpoznávání dopravních značek rozpozná kromě obvyklých značek omezujících rychlost také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;

– Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;

– Sledování pozornosti řidiče – systém hlídající bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;

Sledování mrtvého úhlu.

Výbava

Nabídka nového vozu Peugeot 208 zahrnuje tři úrovně: Active, Allure a GT, jejichž hlavní standardní výbava zahrnuje:
₋ ACTIVE: nový světelný podpis se třemi vertikálními drápy vpředu a třemi horizontálními LED světly vzadu, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým centrálním dotykovým displejem, přední zásuvka USB-C.

₋ ALLURE: k výbavě Active přidává 16palcová litá kola „NOMA“, mřížku chladiče v barvě karoserie, přední a zadní parkovací asistent, elektricky sklopná zpětná zrcátka, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým digitálním přístrojovým panelem a desetipalcovým centrálním dotykovým displejem s vysokým rozlišením, systém infotainmentu Peugeot i-Connect® s plnou konektivitou pro chytré telefony, 2 zásuvky UBS-C vpředu, 1 zásuvka USB-C a 1 zásuvka USB-A vzadu atd.

₋ GT: k výbavě Allure přidává přední Full LED světlomety, parkovací kameru s vysokým rozlišením, bezklíčový přístup a startování, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, desetipalcový digitální přístrojový panel s 3D zobrazením, elektricky sklopná zrcátka s uvítacím osvětlením, leskle černé podběhy kol, monogramy GT atd.

Pohon

Nová řada 208 nabízí dva benzínové motory:
PureTech 75: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 75 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou;
PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Vozy se šestistupňovou manuální převodovkou mají novou ergonomičtější hlavici řadicí páky. Vozy s automatickou převodovkou si zachovávají volič představený na jaře 2022.

Pohonné ústrojí Hybrid 48V tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Tato jednotka údajně umožňuje více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu.

Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva.

Model E-208 nabízí plně elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 400 kilometrů.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW)

Online služby

Peugeot Free2move Charge usnadňuje přístup k různým řešením nabíjení elektromobilů:
– Doma nebo na pracovišti, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, …), včetně diagnostiky pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení a finální instalace díky doporučeným partnerům;
– Nabídka nabíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move Charge, s přístupem k síti více než 350 000 dobíjecích stanic po celé Evropě.
Baterie nového Peugeotu E-208 má záruku 8 let nebo 160 000 km a při servisní prohlídce je vystaven certifikát o kapacitě baterie.

Plánování dobíjecích míst pro optimalizaci cest a předvídání úrovně nabití baterie po příjezdu do cíle. Díky naprogramování cest v aplikaci My Peugeot je možné vůz dobíjet v nejvhodnější dobu a podle dostupnosti dobíjecích stanic.

Ovládání centrálního zamykání dveří a aktivace světel a klaksonu na dálku pomáhají zabezpečit vůz, nebo usnadňují jeho nalezení na parkovišti či ve tmě.

Díky nové službě, která vám po příjezdu do města nabídne parkoviště s nejvíce volnými místy, si nemusíte dělat starosti s hledáním parkovacích míst.

Připomeňme také praktickou funkci přednastavení teploty a kontroly stavu nabití baterie, či možnost naplánovat, spustit nebo odložit nabíjení baterie na dálku.

Online prodej a servis

V některých zemích lze nový Peugeot 208 zakoupit na internetových stránkách značky, které umožňují plně zabezpečený 100% digitální nákup („Selling On line“). Zákazníci si mohou zakoupit nový vůz, nabídnout na protiúčet původní vůz a financovat svůj nákup pomocí svého chytrého telefonu, tabletu nebo počítače. Každý zákazník si bude moci zvolit bezplatnou dopravu vozu až domů.

Ceny

jsou nového modelu jsou uvedeny v přiloženém ceníku

Zdroj: Peugeot, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code