Volkswagen představil po 2,5 roce novou generaci ID.3

Ve snaze oslovit více potenciálních kupujících a zvýšit zájem o své vozy, zapracoval Volkswagen připomínky dosavadních majitelů a po dvou a půl roce od zahájení prodeje nabízí nyní upravený model ID.3. V rámci modernizace byla upravena aerodynamika a zvýšena kapacita baterií.

Změny exteriéru jsou velmi decentní, ale dávají faceliftovanému ID.3 výraznější dojem. Nejviditelnější změnou je přední nárazník s dynamičtějšími liniemi a zvětšenými otvory pro chlazení vzduchu. Nový světelný podpis mají přední světlomety LED i skupinové zadní světlomety. Nová jsou i litá kola s optimalizovanou aerodynamikou.

Zákazníci mají na výběr širší paletu laků karoserie s novými barvami včetně tmavě olivově zelená metalická barva. Byl odstraněn černý pruh pod čelním sklem, takže přední kapota nyní vypadá delší.

Úpravami prošel i interiér. Jsou použity nové materiály, například dveřní panely byly přepracovány tak, aby nabídly velkorysejší opěrky rukou a povrchy byly měkčí.

Stejně jako dříve jsou na přístrojové desce dva volně stojící displeje. 5,3palcový displej v kapličce řidiče se ovládá pomocí dotykových ovladačů na multifunkčním volantu. Větší 12palcovou dotyková obrazovka obsluhuje navigační systém, funkce telefonu, média, asistenční systémy a nastavení vozidla. 

Informační a zábavní systém prošel několika změnami ve struktuře nabídky. Přehlednější a informativnější tak má být nabídka nabíjení, která je nyní umístěna v nejvyšší úrovni hlavního displeje. Často kritizované dotykové ovladače klimatizace ale bohužel zůstaly.

Nejnovější generace softwaru dokáže přijímat bezdrátové aktualizace OTA (Over the Air) nebo aktivovat volitelné funkce i po zakoupení vozu což pro majitele znamená, že náklady na pořízení vozu nekončí jeho koupí. Aplikace Plug & Charge umožňuje automatické spuštění nabíjecího procesu po připojení nabíjecího kabelu. E-plánovač tras umí naplánovat a spočítat trasu delší cesty i zastávky pro nabíjení tak, aby se cesta protáhla co nejméně.

Nově je na přání dodávaný „Travel Assist se sdílenými daty“. Ten vzájemně propojuje funkce adaptivního tempomatu „ACC“ pro řízení v rozsahu od 0 km/h až po nejvyšší rychlost a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ pro řízení vozu v příčném směru. Jsou-li k dispozici sdílená data, dokáže teoreticky Travel Assist udržovat vůz ve svém jízdním pruhu pouze na základě rozpoznávaného vymezení vozovky.

Pohon obsarává stejný elektrický hnací motorem o výkonu 150 kilowattů (201 koní), pohánějící zadní nápravu. Větší baterie s kapacitou 77 kWh nabízí dojezd až 556 km dle WLTP, menší s 58 kWh pak až 427 km.

Na stejnosměrné rychlonabíjecí stanici o výkonu 170 kW se 77 kWh baterie modelu ID.3 Pro S dokáže nabít z 5 na 80 procent během 30 minut. Baterie 58 kWh v ID.3 Pro potřebuje 35 minut na dokončení stejného nabíjecího cyklu při výkonu 120 kW. Maximální nabíjecí výkon střídavým proudem AC zůstal ale pouze 11 kW. Volkswagen uvedl, že do budoucna je plánována menší baterie, ale zatím nejsou známé žádné podrobnosti.

Na český trh se základní provedení nového modelu Volkswagen ID.3 ve verzi Life Pro dostává za cenu 999 900 Kč, což není o moc více, než za vůz zaplatíte v Německu.

Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code