Volkswagen představil studii malého elektromobilu
Na dobu, která bude nabízet vozy ne podle požadavků zákazníků, ale direktiv politiků, bez ohledu na technické nebo technologické možnosti, se připravují všechny automobilky. Parametry, které jsou po nových modelech považovány, jsou obtížně splnitelné u velkých vozů, u malých je to něco, co se dnes nazývá eufemisticky velká výzva.
O řešení této výzvy se, vlastním způsobem, pokouší mnoho automobilek. Výsledek svého snažení nyní představil i Volkswagen se svou studií ID. 2all. Ta prezentuje první výhled na zcela elektrický Volkswagen za méně než 25 000 eur.
Zároveň zveřejnil první fakta o vozu, rozměrově podobnému Škodě Fabii:
pohon předních kol,
dojezd až 450 kilometrů,
inovativní technické prvky, jakými jsou Travel Assist, IQ. LIGHT nebo e-plánovač tras,
nový designový styl značky Volkswagen.
Malý elektromobil je jedním z deseti nových modelů s elektrickým pohonem, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026. Sériově by ID. 2all měla být vyráběna pro evropský trh v roce 2025. Cílem je vstupní cena pod hranicí 25 000 eur.
ID. 2all je vyvíjen na základě nejnovějšího evolučního stupně modulární platformy pro automobily s elektrickým pohonem, MEB (Modularer E–Antriebsbaukasten). Bude prvním vozem na platformě MEB s pohonem předních kol. Díky zdokonalené platformě MEB Entry obdrží ID. 2all nové technologie pohonu, akumulátorů a nabíjení. Studie disponuje elektromotorem o výkonu 166 kW/226 k a nabízí teoretický dojezd podle metodiky WLTP až 450 kilometrů.
Volkswagen se navíc znovu intenzivněji zaměřuje na design. Jedním z prvků nového designového stylu je design střešních sloupků C vyvinutý pro první generaci modelu Golf. Mezi typické atributy designu studie patří podle autorů čistě tvarovaná karoserie spočívající působivě na kolech, sympatická tvář, zřetelný dynamický náboj a elegance.
Vnitřní design si dal za cíl být velkorysý, a nabídnout vysokou úroveň vnímané kvality s intuitivním ovládáním. Také interiér sází na čistý design s vysokou úrovní vnímané kvality, intuitivním ovládáním informačního a zábavního systému včetně klasického nastavování hlasitosti a samostatným panelem pro ovládání klimatizace.
Zavazadlový prostor má objem 490–1330 litrů, kterým překonává i vozy z vyšších segmentů.
Technické údaje studie
Pohon MEB Entry, pohon předních kol
Nejvyšší výkon 166 kW/226 k
Dojezd na jedno nabití cca 450 km (WLTP)
Doba nabíjení z 10 na 80 % za cca 20 minut
Zrychlení z 0 na 100 km/h < 7 s
Nejvyšší rychlost 160 km/h
Vnější délka 4050 mm
Vnější šířka 1812 mm
Vnější výška 1530 mm
Rozvor náprav 2600 mm
Objem zavazadlového prostoru 490 až 1330 l
Rozměr pneumatik 225/40 R 20
Další parametry
Dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů,
Vnitřní prostor jako v Golfu,
cenová dostupnost jako u modelu Polo
Prémiové inovace například Travel Assist, IQ.LIGHT nebo e-plánovač tras
Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika, redakčně upraveno