Zájem o vozy s hybridním pohonem roste. Dostanou ho další modely

Tvrzení v titulku platí obecně, v tomto textu ale konkrétně využijeme informace, které o svých plánech zveřejnila skupina Stellantis, představující takové značky jako Peugeot, Citroen, Lancia, FIat, Jeep, Opel, ale i DS, Alfa Romeo a Maserati.

V letošním roce bude skupina v Evropě nabízet 30 hybridních modelů a do roku 2026 plánuje uvést na trh dalších šest. Výhodou hybridních vozů je, že snižují spotřebu paliva a přitom jsou cenově dostupnější, než 100% elektrické vozy nebo plug-in hybridy.

Prodej hybridních modelů Stellantis v Evropě se od začátku roku 2024 zvýšil o 41 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023 2 a očekává se, že s uvedením nových modelů na trh se bude zájem zákazníků zvyšovat. V průběhu tohoto roku tak jsou, nebo budou k dispozici tyto modely:
• Alfa Romeo Junior a Tonale
• Nový Citroën C3, Nový C3 Aircross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X
• DS 3 a DS 4
• Fiat Panda a 600
• Jeep® Avenger, Renegade a Compass
• Nová Lancia Ypsilon
• Maserati Grecale
• Opel Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, Nový Grandland
• Peugeot 208, 2008, 308, 308 SW, 408 a dále modely 3008 a 5008 nové generace

Hybridní modely

Většina hybridních vozů Stellantis v Evropě je nyní vybavena technologií eDCT a integrovaným elektromotorem o výkonu 21 kW, který zajišťuje i možnost jízdy v plně elektrickém režimu.

„Máme mimořádně konkurenceschopné hybridní řešení, jenž nyní rozšiřujeme o novou technologii eDCT, kterou nasazujeme do celé řady modelů, aby byly dostupné velkému počtu zákazníků,“ uvedl Sébastien Jacquet, Deputy Chief Engineering Officer skupiny Stellantis.

Hybridní automobily nevyžadují od řidičů změnu jízdních návyků. Vozy vybavené technologií eDCT mohou jezdit s vypnutým spalovacím motorem, zejména při nízkých rychlostech, což snižuje spotřebu paliva.

Jak to funguje

Hybridní vozy získávají zpět kinetickou energii, která by se jinak ztrácela při brzdění a zpomalování. Tato energie se ukládá do baterie a následně se znovu využívá při akceleraci, což podporuje jízdu s úsporou paliva.

Elektromotor umožňuje jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Baterie systému (48 V a 0,9 kWh) nabízí dojezd až 1 km při rovnoměrné rychlosti a může také zajistit elektrický pohon při volnoběhu nebo při jízdách s nízkým zatížením.

Při volnoběhu nebo brzdění se elektromotor mění na generátor, který zachycuje kinetickou energii a dodává elektřinu do baterie. Řemenem poháněný generátor zajišťuje rychlý a plynulý přechod mezi hybridním a elektrickým režimem.

Hybridní pohonný systém s převodovkou eDCT je zkonstruován tak, aby optimalizoval spotřebu paliva ve srovnání s klasickým spalovacím motorem s automatickou převodovkou. Díky své modularitě je převodovka eDCT vhodná i pro plug-in hybridní modely, a to díky 93% shodnosti komponent, kdy se mění pouze modul elektrického pohonu a měnič.

Skupina Stellantis v současné době vyrábí hybridní vozidla ve více než 70 % svých evropských závodů. Prostřednictvím společného podniku eTransmissions vyrábí Stellantis a její partner v současné době převodovky eDCT ve francouzských Metách a italském Turíně. Odtud pak jdou převodovky do 11 výrobních závodů automobilek. Výrobní kapacita společného podniku je více než 1,2 milionu převodovek eDCT ročně.

 

Zdroj: Stellantis, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code