Mitsubishi neopustí evropský trh úplně
Zelená emisní politika EU se při stanovení závazných emisních limitů nenechala rozptylovat fyzikálními ani jinými přírodními zákony. Pod vlivem politické doktríny, která označuje CO2 za původce všeho zla na silnicích, odhlasovala pro automobily limity emisí, vylučující v budoucnu výrobu jiných vozů než elektromobilů. Ty jsou sice minimálně stejnou ekologickou zátěží, jako jiné automobily, zákonodárci ale nedohlédnou dál, než na konec výfuku auta a proto si dovolují tvrdit, že elektromobily mají nulové emise. Toto rozhodnutí bude mít na evropský automobilový trh mnoho dopadů a některé se již začaly projevovat. Mimo jiné tím, že některé automobilky ztrácí o evropský trh zájem.
Jednou z automobilek, která již reagovala na tento vývoj, je Mitsubishi. MITSUBISHI MOTORS CORPORATION postupně realizovalo v rámci střednědobé strategie “Selection and Concentration” oznámené v červenci 2020 opatření, která znamenala zmrazení vývoje nových modelů pro evropské trhy. Zdroje na jejich vývoj a výzkum přesunula značka do regionu jihovýchodní Asie, který je pro značku Mitsubishi velmi důležitý. Dalším krokem bude ukončení prodeje nových vozů v některých evropských zemích v roce 2023.
Protože ale nechce Mitsubishi opustit evropský trh zcela, oznámilo nyní v rámci aliance tvořené se značkou Renault, že společnost MITSUBISHI MOTORS CORPORATION využije dva modely svého aliančního partnera Renault pro evropský trh. Tyto společné aktivity jsou součástí změny obchodní strategie v Evropě, kterou společnost Mitsubishi sleduje především naplnění poptávky zákazníků.
V rámci této strategie bude uveden v květnu na trh zcela nový Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Dále to budou novinky od společnosti Renault. Mitsubishi tyto modely představí v rámci své dealerské sítě na vybraných trzích v Evropě od roku 2023. O které modely a trhy se jedná, je stále předmětem diskusí.