Toyota dnes v Kolíně rozjela výrobu hybridního Yarise
Na mapě republiky se dnes objevil třetí bod, kde se vyrábí elektrifikované automobily. Ve svém závodě v Kolíně, který počátkem roku převzala Toyota po společných začátcích s Peugeotem a Citroenem zcela do své režie, dnes zahájila v Kolíně výrobu modelu Yaris. Ten se letos již stihl stát evropským Autem roku 2021.
V závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) se zaměřuje na produkci menších vozidel ze segmentů A a B. V průběhu posledních tří let investovala Toyota do rozšíření provozu v Kolíně přes 180 milionů eur. Bude zde vyrábět vozy na nové podvozkové platformě TNGA, a to jak s klasickým spalovacím motorem, tak i hybridní variantu. Závod navýšil svoji výrobní kapacitu, od 28. února letošního roku je v něm zaveden třísměnný provoz. Do budoucna závod plánuje vyrábět také nedávno představený model Toyota Aygo X. Pro více než 20 firem sdružených v rámci tzv. Toyota Associated pracuje v Česku více než 9 000 lidí.
„Start produkce nového Yarisu v Kolíně by měl ještě posílit pozici automobilky na českém trhu. Toyota je už čtvrtá nejprodávanější značka s podílem lehce přes pět procent na českém trhu a polovina prodaných vozů je v hybridní variantě. Od ledna do října jsme již na české trhu uzavřeli bezmála 16 tisíc zákaznických smluv, což představuje meziroční nárůst o 77 procent. Věříme, že zahájení výroby tohoto mimořádně populárního modelu v Česku nám pomůže dále posílit vnímání značky na domácím trhu,“ řekl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Toyota plánuje prodávat v Evropě do roku 2025 na 1,5 milionu vozidel ročně. V Evropě má v současné době již osm závodů včetně kolínského, vývojové centrum a několik logistických center. Dlouhodobou filozofií Toyoty je vyrábět auta tam, kde prodává, a navazuje tak na dlouhodobou výrobu vozů Toyota v Evropě.
Toyotu Yaris si letos v Česku zatím pořídilo více 2 630 zákazníků. Loni se prodalo 2 398 kusů. Yaris je tak čtvrtým nejprodávanějším modelem ve třídě malých vozů. V nabídce motorizací je nový tříválcový benzínový agregát 1,5 Dynamic Force o výkonu 121 koní. Jeho hybridní provedení 1.5 Hybrid Dynamic Force s výkonem 116 koní poskytuje řidiči rychlejší reakce, nárůst výkonu o 15 procent a snížení spotřeby o více než 20 procent.
V interiéru nabízí například bi-nokulární přístrojový panel, vyhřívaný volant, inteligentní adaptivní tempomat, bezdrátovou nabíječku na smartphone, head-up displej nebo poprvé u Toyoty centrální airbag. Součástí základní výbavy je také balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense.