Renault Kangoo Van dostává osobní i elektrickou verzi

O novém modelu Renault Kangoo Van a jeho inovacích jsme už psali. Kangoo vyrábí od roku 2011 závod Renaultu v Maubeuge v kraji Hauts-de-France pro zákazníky z celého světa. Nyní značka rozšiřuje nabídku tohoto modelu o dvě další provedení. Osobní model Renault Kangoo a užitkový vůz Renault Kangoo Van E-Tech elektrický.

Pro zajištění výroby nové řady Kangoo spolu s partnerskými vozidly Mercedes-Benz Citan a Nissan Townstar, a pro zajištění kvality na nejvyšší úrovni investoval Renault do tohoto závodu 450 milionů eur. Instalována také byla nová montážní linka na baterie. Elektromotor nového Kangoo Van E-Tech elektrický se vyrábí v závodě Renaultu v Cléonu v Normandii.

Osobní model může být zajímavou alternativou pro zákazníky, kteří vyžadují praktický velkoprostorový vůz. Nabízí ložnou plochu až 2,7m. A to díky sedadlům vč. sedadla spolujezdce, sklopným do úrovně podlahy. Samotný zavazadlový prostor má objem 775 l. Pohon obstarávají pohonné jednotky 1.3 TCe a 1.5 Blue dCi. Disponuje řadou asistenčních systémů, včetně systému Easy Pilot. Na českém trhu začíná nabídka částkou 590 000 Kč vč. dph.

V tomto textu se ale více soustředíme na specifika, týkající se elektrifikovaného modelu. Renault nabízí své elektrické Kangoo od konce roku 2011. Za tu dobu ho prodal asi 70 000 kusů, což představuje každý pátý prodaný užitkový elektromobil v Evropě.

Dojezd 300 kilometrů v cyklu WLTPi

Díky nové lithium-iontové baterii o využitelné kapacitě 45 kWh nabízí nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický dojezd až 300 km v cyklu WLTPi. Baterie, která je umístěna pod podlahou vozidla, nijak nezasahuje do nákladového prostoru a nesnižuje jeho kapacitu.

Šest jízdních režimů

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický je vybaven motorem o výkonu 90 kW a okamžitě dostupném točivém momentu 245 Nm. Kromě běžného jízdního režimu má řidič k dispozici také režim Eco, omezující výkon a maximální rychlost vozidla. Optimalizuje tak dojezd a je vhodný zejména v případě převozu lehčích nákladů.

Klasické hydraulické brzdění je doplněno o systém ARB (adaptivní regenerativní brzdění), který maximalizuje množství rekuperované energie nezávisle na zvoleném režimu. Zde si může řidič vybrat mezi třemi úrovněmi rekuperace brzdné energie:

– Sailing (režim B1): režim s omezenou regenerací, vhodný pro řízení na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla.

– Drive (B2): střední regenerativní režim pro univerzální využití se stejným pocitem jako při využití pedálu ve vozidle se spalovacím motorem.

– Brake (B3): maximální regenerativní režim pro využití v zácpách a na horách.

Jednotlivé kombinace jízdních režimů a způsobů rekuperace brzdné energie tak nabízejí řidiči 6 jízdních režimů, umožňujících optimalizovat dojezd podle způsobu využití vozidla a podmínek provozu. Informace o zvoleném jízdním režimu, řízení toků energie a o asistenčních systémech mohou být soustředěny na plně přizpůsobitelném digitálním 10palcovém displeji, který je k dispozici za příplatek.

Nabíjení

Pro dobíjení baterie nabízí nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický možnost vybrat si z 3 typů nabíjecích zařízení. Standardně je vybaven třífázovou 11 kW nabíječkou, vhodnou pro všechny typy domácího nabíjení.

Za příplatek je k dispozici 22 kW nabíječka pro rychlé nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicích a také 80 kW nabíječka pro rychlé nabíjení na stejnosměrný proud, umožňující dosáhnout dojezdu 170 km (cyklus WLPT) za 30 minut. Vozy vybavené 22kW a 80kW dobíjecími systémy mají baterii vybavenou systémem vodního chlazení.

Baterii nového Kangoo Van E-Ttech elektrický lze dobít z 15 % na 100 % za 3 h 50 při použití wallboxu o výkonu 11kW, na Wallboxu 7,4 kW pak za méně než 6 hodin.

Tepelné čerpadlo zvyšuje dojezd

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický je vybaven klimatizací s tepelným čerpadlem. V případě jeho spojení s 22 kW nabíječkou umožňuje rekuperovat teplo z venkovního vzduchu pro vyhřívání interiéru vozidla bez využití elektrického odporového článku spotřebovávajícího energii. Výkon tepelného čerpadla je optimální v rozmezí -15 °C až +15 °C venkovní teploty, což odpovídá rozmezí teplot v chladných obdobích ve většině evropských zemí.

Inovace a doplňky

Elektrický model nabízí inovace, vybavení a veškeré pohodlí stejné, jako Kangoo Van se spalovacím motorem. Jedná se o řešení bočních dveří „Open Sesame by Renault“ nabízející nejlepší boční vstup na trhu v délce 1,45 m. Dále inovativní vnitřní střešní nosič „Easy Inside Rack“ nebo multimediální systém Easy Link s 8“ displejem. Za příplatek také můžete mít vyhřívané čelní sklo, sedadla a volant.

Z praktických prvků pro každodenní život s vozem pak lze jmenovat handsfree kartu, automatickou ruční brzdu, 3 sedadla vepředu se sklopným prostředním opěradlem tvořícím mobilní kancelář a přibližně 60 litrů úložných prostor v kabině, mezi než patří i výsuvná přihrádka „Easy Life“. Stejně tak jsou k dispozici moderní asistenty řízení poslední generace, jako je adaptativní tempomat s funkcí zastavení a systém Easy Pilot, první krok k autonomnímu řízení.

Nový Renault Kangoo Van E-Tech elektrický má také stejné praktické vlastnosti jako jeho dvojče se spalovacím motorem, tedy až 3,9 m3 nákladového prostoru (4,9 m3 v prodloužené verzi, která bude k dispozici na podzim 2022), 600 kg užitečného zatížení (800 kg u prodloužené verze) a může utáhnout přívěs o hmotnosti 1 500 kg.

Ceny a výbava

Nové Kangoo Van E-Tech 100% Elektrický je na českém trhu dostupný od 7. července. Nabídka výbavových stupňů sestává ze dvou úrovní, podobně jako u dalších užitkových vozů Renault.

Výbavový stupeň Advance přináší praktický základ, zatímco stupeň Extra rozšiřuje komfort posádky.

Motorizace Advance Extra Extra Open Sesame

by Renault

EV45 11 kW 765 000 789 000 813 000
EV 45 22 kW                              799 000                823 000

Ceny v tabulce jsou uvedeny bez dph. V příloze je kompletní ceník pro osobní model Renault Kangoo i užitkový vůz Renault Kangoo Van E-Tech elektrický.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code