Sezona inovací loga nekončí. Přidal se i Citroen
Zdá se, že jedním z trendů současného automobilového průmyslu je snaha, kromě zásadní změny samotných principů fungování automobilů a jejich uživatelů, i snaha odlišit vizuální identitu od minulosti.
V nedávné době tak z evropských značek prošly změnou například Kia, Renault, Peugeot, Dacia. Nyní se k nim přidává i Citroen. Odpověď na otázku, zda jde o změnu zdařilou, nebo ne, necháme na čtenáři.
Nové logo se odkazuje svým vzhledem na původní logo, které poprvé použil zakladatel značky André Citroën a které bylo inspirováno šípovým ozubením, které vyráběl jeho kovodělný podnik. Současné logo se tak vrací ke svým kořenům před 100 lety zpět a symbolicky se spojuje s návratem elektromobility jako technologie, která se před 100 lety také snažila konkurovat spalovacím motorům.
Nový znak bude představen koncem září na koncepčním rodinném elektromobilu a od poloviny roku 2023 se pak bude postupně používat u budoucích sériových i koncepčních vozů Citroën. Nové logo doplňuje nový podpis značky „Nothing moves us like Citroën“. Jedná se o desátou velkou změnu designu loga Citroën od založení společnosti v roce 1919, tentokrát s většími a výraznějšími šípy, v kontrastu s jemnějším vertikálním oválným rámem.
Logo doplní svěží, zjednodušená paleta barev a nové nápisy. Základ tvoří bílá a šedá, další dvě charakteristické barvy se kontrastně uplatní v detailech a specifických zónách. Uklidňující modrá Monte Carlo, inspirovaná přelomovou barvou značky Citroën. Používala se na ikonických vozech v celé její historii, včetně modelů 2CV a DS ozdobí některé detaily identity značky na fyzických, tištěných a digitálních nosičích nebo v distribuční síti. Kromě toho nahradí v současnosti používanou červenou barvu energičtější a výraznější infračervená.
Nová identita se bude používat na všech místech, kde zákazníci přijdou do kontaktu se značkou Citroën, od butiku přes merchandising a palubní dokumentaci až po označení kanceláří a prodejních míst značky.
Novou identitu značky vytvořil tým designérů Citroënu a podílelo se na ní studio Stellantis Design Studio, interní designérská agentura skupiny Stellantis.
Zdroj: Citroen