Stellantis plánuje posílit výrobu ve Francii
Pařížský autosalon, který končí tuto neděli, nabízí nejen mnoho novinek na výstavních plochách, ale i mnoho informací o tom, jak se automobilový trh bude vyvíjet v dalších letech. Vize zahrnují i širší pohled na to, čemu automobilky říkají mobilita. Představují svět, ve kterém automobilky auta pouze nevyrábí, ale nabízí svým zákazníkům služby po celou dobu životnosti vozu. A to i zákazníkům, kteří automobil z nejrůznějšího důvodu vlastnit nebudou.
Skupina Stellantis, zahrnující značky Peugeot, CItroen, Opel, DS, Jeep, Fiat, plánuje do roku 2024 uvést na trh 28 nových elektromobilů. Zatím vyrábí 12 elektrických modelů ve 12 montážních závodech a továrnách na výrobu komponentů. Budoucí vozy Peugeot E-308 a E-408 se budou vyrábět v závodě v Mulhouse.
Skupina tak bude počínaje rokem 2024 v pěti závodech ve Francii s kapacitou přes jeden milion vozů vyrábět celkem 12 elektrických modelů. Kromě toho se v sedmi francouzských závodech budou vyrábět hlavní elektrické komponenty (motory, převodovky DCT a baterie) využívající francouzské technologie.
Hlavní novinky
DS Automobiles představuje několik světových premiér a 100% elektrifikovanou nabídku, která zahrnuje nový model DS 3 E-Tense. Ten se poprvé objevuje na veřejnosti ve 100% elektrické verzi s dojezdem až 402 km. Dále je na stánku k vidění model DS 4 plug-in hybrid s prodlouženým dojezdem, DS 7 E-Tense 4×4 360 vyvinutý spolu s DS Performance a DS 9 Opera Première.
Jeep® představuje zcela nový Jeep Avenger, první plně elektrické SUV značky, které znamená začátek uvedení řady nových bateriových elektromobilů Jeep® v Evropě. Značka rovněž v předpremiéře předvedla koncepční vůz Avenger 4×4, který demonstruje potenciál tohoto segmentu z hlediska kapacity.
Peugeot v Paříži představil fastback Peugeot 408, novou verzi nejprodávanějšího francouzského elektromobilu Peugeot E-208, jehož dojezd byl prodloužen na 400 km, a nový 100% elektrický skútr e-Streetzone. Kromě toho značka oznámila, že v nadcházejících týdnech představí koncepční vůz Peugeot Inception, který ztělesňuje její vizi nové generace elektromobilů. Koncept Peugeot Inception bude symbolem změny, v jejímž rámci se značka hodlá zaměřit na speciální řadu produktů se 100% elektrickým pohonem.
Stellantis má rovněž vlastní stánek v zóně elektrické a vodíkové profesionální mobility, kde se návštěvníci mohou seznámit s prvními lehkými užitkovými vozidly poháněnými vodíkovými palivovými články. Skupina na veletrhu nabízí dvaceti až třicetiminutové testovací jízdy vozů Peugeot e-Expert Hydrogen a Citroën ë-Jumpy Hydrogen.
Cílem značky je mimo jiné, aby do konce desetiletí bylo 100 % nových osobních automobilů skupiny v Evropě a 50 % nových osobních a lehkých užitkových vozidel v USA elektrifikováno. D8le plánuje nabízet více než 75 elektrických modelů a do roku 2030 prodávat po celém světě 5 milionů elektromobilů ročně.
Zdroj: Stellantis, P Automobil Import