Opel Astra rozšiřuje nabídku pohonů

Modely Astra a Astra Sports Tourer jsou již nyní k dispozici, kromě standardních spalovacích motorů, také jako elektrifikované plug-in hybridy. A to včetně nového vrcholného modelu Astra GSe. Nabídku pohonných jednotek na jaře příštího roku doplní akumulátorová elektrická Astra Electric. Současně s pětidveřovým hatchbackem Astra Electric Opel představuje také nové kombi Astra Sports Tourer Electric. První čistě elektrické kombi od německého výrobce. V budoucnu tak zájemci o model Astra budou moci vybírat z více alternativ pohonu než u jakéhokoli jiného modelu značky.

Nová Astra Electric disponuje trakčním elektromotorem o výkonu 115 kW/156 k a nejvyšším točivým momentmem 270 Nm.  Maximální rychlost je omezena na 170 km/h. V závislosti na jízdních preferencích si řidič Astra Electric může vybrat mezi třemi režimy Eco, Normal a Sport.

Elektrická energie Astry Electric se uchovává v 54 kWh Li-Ion baterii, která je složená ze 17 modulů, přičemž každý z nich obsahuje 6 článků. Podle metodiky WLTP činí teoretický dojezd Astry Electric až 416 kilometrů při spotřebě 12,7 kWh na 100 km. Nabíjecí soustava zvládne i 100 kW DC nabíječku. Na ní se baterie Astry Electric se nabije na 80 procent své kapacity během přibližně 30 minut. Standardně je elektrická Astra vybavena 11 kW třífázovou palubní nabíječkou, takže vůz lze dobíjet i z domácí sítě nebo z wallboxu.

Akumulátory jsou uloženy pod podlahou, takže nenarušují využitelnost prostoru pro posádku nebo zavazadla. Ve standardním pětimístném uspořádání sedadel nabízí kombi Astra Sports Tourer Electric 516 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel přepravní kapacita vzroste až na 1553 litrů. Další výhodou uložení baterií je nízko položené těžiště vozu, což se odráží v jízdní stabilitě Astry Electric i Astry Sports Tourer Electric.

Interiér nabídne vyspělé systémy

V interiéru nové Astry Electric najdeme nová ergonomická sedadla Active Sport (na přání čalouněná Alcantarou), která mají ergonomický certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Plně digitální přístrojový štít Pure Panel integruje dva 10-palcové displeje. Poslední generace intuitivního rozhraní HMI dává řidič rychlý přehled o všech důležitých parametrech. Nechybí samozřejmě ukazatel stavu nabití baterie, dojezdu atd. Nastavování klimatizace se provádí tradičními tlačítky.

Díky velkému head-up displeji a ovládání hlasem se může řidič stále plně soustředit na situaci před vozem. Ve výbavě je celá řada asistenčních systémů, např. varování před čelní kolizí se samočinným brzděním, systém aktivního udržování vozu v jízdním pruhu, varování před únavou řidiče nebo varování před překážkou v mrtvém úhlu zrcátek. Viditelnost v noci by měly zajistit adaptivní světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light s celkem 168 LED elementy.

 

Zdroj: Opel, O Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code