BMW představilo nové vrcholné modely řady X
BMW Group je se svými značkami BMW, MINI, Rolls-Royce a BMW Motorrad vedoucím výrobcem prémiových automobilů a motocyklů. Provozuje 30 výrobních závodů po celém světě a prodejní síť se zastoupením ve více než 140 zemích.
V roce 2022 prodala společnost BMW Group více než 2,4 milionu osobních vozů a více než 202 000 motocyklů. Zisk před zdaněním ve finančním roce 2021 činil 16,1miliardy Euro, příjmy dosáhly 111,2 miliardy Euro. K 31. prosinci 2021 pracovalo pro BMW Group 118 909 zaměstnanců.
Nově představené modely BMW X5 a nové BMW X6 se vyrábějí v továrně BMW Group ve Spartanburgu. V Jižní Karolíně vyrábí také BMW X3, BMW X4, superluxusní BMW X7 a BMW XM – první elektrifikovaný vysokovýkonný model od BMW M GmbH. Od roku 2022 sjíždí z montážní linky v čínském závodě Dadong, který provozuje společný podnik BMW Brilliance Automotive Ltd. se sídlem v Šen-jangu, pro daný trh specifická varianta BMW X5.
Mezi nejdůležitější trhy nového BMW X5 a nového BMW X6 patří kromě USA a Kanady také Čína a další asijské trhy, Německo, Blízký východ a Austrálie. Celosvětové uvedení modernizovaných provedení na trh proběhne v dubnu 2023.
Nová vylepšení mají za cíl zvýšit vizuální dojem a osobitost, podpořit přirozeně suverénní charakter. Dynamiku nového BMW X6 zdůrazňují obzvláště robustní designové prvky a volitelně dodávaná osvětlená maska chladiče ve tvaru ledvinek BMW Iconic Glow. Dále ho podtrhují prvky, jako je například nyní standardně dodávaný M sportovní paket.
Nabídka pohonných jednotek je kompletně přepracovaná, výsledkem tak je například výrazně delší elektrický dojezd plug-in hybridního BMW X5 xDrive50e a použití 48V mild hybridní technologie ve všech ostatních variantách. Pokrok zaznamenaly také nové systémy pro automatizovanou jízdu a parkování a nejnovější generace ovládacího systému iDrive s BMW Prohnutým displejem a BMW Operačním systémem 8.
Nové BMW X5
Nízké světlomety, osvětlená BMW maska ve tvaru ledvinek. Se svými osobitými proporcemi vozu kategorie Sports Activity Vehicle a čistými povrchy BMW X5 nabízí elegantní vzhled praktičnost. Nové provedení je standardně vybaveno designovými výbavovými prvky xLine, které dále zvýrazňují jeho moderní a robustní charakter. Alternativně si zákazníci mohou ze seznamu volitelné výbavy zvolit M sportovní paket obsahující designové prvky, které podtrhují sportovní charakter tohoto modelu.
Všechny modelové varianty mají nový design charakteristických BMW světlometů a BMW masky ve tvaru ledvinek. Světlomety jsou nyní o 35 milimetrů nižší. Jejich šípovité prvky denního svícení směřují ke krajům vozu a slouží také jako směrové ukazatele. U vozů vybavených volitelnými adaptivními matrixovými LED světlomety a neoslňujícími dálkovými světly BMW Selective Beam lze světlomety specifikovat také v černém provedení M Shadowline.
Nové BMW X5 se nyní standardně dodává nejen se střešními ližinami v provedení matného hliníku Satin Aluminium, ale také s dalšími detaily ve stejném provedení. Ochranný prvek podvozku ve stříbrném provedení Glacier Silver v zadní části vozu kategorie Sports Activity Vehicle a nově tvarovaný zadní nárazník navozují dojem ještě větší kvality. Navíc nově tvarovaná zadní světla jsou zajímavá jak za denního světla, tak za tmy.
V noci jsou obzvláště dobře vidět výrazné tvary plastických světlovaných trubic koncových a brzdových světel. Tvar písmene L, známý z jiných modelů BMW, se odráží v horizontální rovině a v zadních světlech vytváří vizuálně působivý, zřetelně osvětlený a nezaměnitelný motiv písmene X. Atraktivní světelnou show završují po aktivaci pulzující zadní směrová světla nového BMW X5.
Nové BMW X6
BMW X6 bylo zakládajícím členem segmentu Sports Activity Coupé a ve své třetí generaci nadále ztělesňuje extravagantní sportovní styl a vyznačuje se výrazným designem. Dlouhá klesající linie střechy a ostře tvarované linie vytvářejí dynamicky protaženou siluetu.
Také nové BMW X6 je vybaveno nízkými světlomety s prvky denního svícení ve tvaru šipek, které lze na přání objednat rovněž v zatmaveném provedení M Shadowline. Stejně jako dříve je pro BMW X6 xDrive40i a BMW X6 xDrive30d nabízena osvětlená maska chladiče ve tvaru ledvinek BMW Iconic Glow. Dynamický charakter nového BMW X6 dále zvýrazňuje expresivní přední část s velkými nasávacími otvory a nyní standardně dodávaný M sportovní paket.
Klíčovou roli designu v něm nově hraje osmiúhelníkový nasávací otvor, ve střední části pod maskou chladiče lemovaný nápadnými krajními otvory a velkorysou aplikací černých ploch. Společně s výrazně tvarovaným trojrozměrným předním nárazníkem toto řešení zvýrazňuje šířku a robustnost vozu.
Sportovně pojaté svalnaté boky plynule přecházejí do stejně mohutné zádě. Zadní nárazník se vyznačuje výplněmi ve tmavém provedení Dark Shadow a je doplněn koncovkami výfuku s lichoběžníkovým tvarem. Dalším nepřehlédnutelným designovým prvkem Sports Activity Coupé jsou nízká zadní světla, která zasahují až do zadní výklopné stěny. Jejich světelný podpis tvoří známý tvar písmen L zadních a brzdových světel.
Vlajkové modely s výraznými designovými prvky
Dva vrcholné modely – BMW X5 M60i xDrive a BMW X6 M60i xDrive – se vyznačují individuálními designovými prvky v podobě dvojitých lamel a loga M v BMW masce ve tvaru ledvinek, M krytů vnějších zpětných zrcátek v leskle černém provedení a M charakteristické čtveřice koncovek výfuku. To vše jasně poukazuje na výjimečnou výkonnost těchto osmiválcových modelů. Nové BMW X6 M60i xDrive má také leskle černý zadní spoiler.
M sportovní paket Pro je nyní nabízen pro všechny modelové varianty a dodává novému BMW X5 a novému BMW X6 na exkluzivitě. Jeho součástí je matně černá BMW maska ve tvaru ledvinek, koncovky výfuku v černém chromu a zatmavené světlomety M Shadowline. Součástí M sportovního paketu Pro jsou také M sportovní brzdy s červenými brzdovými třmeny, M sportovní výfukový systém (standard u osmiválcových modelů, ne pro BMW X5 xDrive50e) a M bezpečnostní pásy.
Kromě toho jsou pro BMW X5 M60i xDrive a BMW X6 M60i drive exkluzivně k dispozici nové atraktivní odstíny laku, jako je například modrý metalický M Marina Bay Blue či zelený M Isle of Man Green. Všechny modelové varianty nového BMW X5 a nového BMW X6 lze objednat v jedné pastelové barvě a sedmi metalických lacích, plus čtyřech barvách BMW Individual. Novinkami v nabídce barev jsou modrá metalíza Blue Ridge Mountain, šedá Brooklyn, šedá Skyscraper a matně šedá Frozen Pure.
Zákazníci si pro své nové BMW X5 a BMW X6 mohou také vybrat z přibližně 40 speciálních barev karoserie BMW Individual. Patří mezi ně metalické barvy, jako například modré Atlantis a Velvet, stejně jako pastelové nebo matné laky. Tyto exkluzivní varianty laku jsou pečlivým způsobem ručně aplikovány a spektrum nabízených barev se neustále rozšiřuje.
Interiér a výbava.
Moderní prémiová atmosféra a digitální palubní deska. Spojení BMW Operačního systému 8 a nejnovější generace systému iDrive prozrazuje přítomnost BMW Prohnutého displeje ve vozech kategorie Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé.
Plně digitální BMW Prohnutý displej s intuitivním dotykovým ovládáním.
Plně digitální BMW Prohnutý displej tvoří základní kámen nového designu interiérů nových BMW X5 a BMW X6. BMW Prohnutý displej je tvořen pod jednodílným skleněným krytem umístěným 12,3palcovým přístrojovým panelem za volantem a kontrolním displejem s úhlopříčkou 14,9 palce.
Dotykové ovládání BMW kontrolního displeje přineslo významné omezení počtu tlačítek a ovládacích prvků ve prospěch integrované digitální obsluhy mnoha funkcí. Automatická klimatizace se nyní ovládá také prostřednictvím BMW Prohnutého displeje. Ovládací prvky pro nastavení požadované teploty na straně řidiče a spolujezdce jsou zobrazeny trvale, zatímco proudění vzduchu a distribuci vzduchu lze přizpůsobovat v konkrétním menu.
Zvýšená pozice sedadel v novém BMW X5 i novém BMW X6 zajišťuje, že oba vozy nabízejí nekompromisní radost z jízdy a vynikající výhled. Po usednutí na zadní sedadla ihned vyniknou odlišné charaktery obou těchto vozů. Nové BMW X5 kombinuje vynikající cestovní komfort na dlouhé vzdálenosti s vysokou mírou praktičnosti. BMW X5 xDrive40i a BMW X5xDrive30d lze volitelně vybavit třetí řadou sedadel. Objem zavazadlového prostoru je možné zvětšit z 650 litrů na maximálních 1870 litrů (BMW X5xDrive50e: 500–1720 litrů). Horizontálně rozdělené víko zavazadlového prostoru umožňuje snadné nakládání přepravovaných předmětů. Cestující na zadních sedadlech zažijí vysokou míru komfortu také v novém BMW X6. Při obsazení všech pěti sedadel nabízí zavazadlový prostor pod vysoko výklopným víkem objem 580 litrů. Automobil kategorie Sports Activity Coupé má opěradla zadních sedadel dělená a sklopná v poměru 40:20:40, což umožňuje zvětšení zavazadlového prostoru na 1530 litrů.
Novou verzi ovládacího panelu na středové konzole charakterizují další dotykové plochy. Jeho součástí je ovladač systému iDrive, tlačítko Start/Stop a tlačítka aktivující elektrickou parkovací brzdu, nastavení volitelného vzduchového odpružení a volitelně dodávaných terénních režimů. Dále se zde nacházejí tlačítka voliče jízdních režimů a nově navržená páčka voliče převodovky.
Standardně dodávaná sportovní sedadla nového BMW X5 a nového BMW X6 nabízejí vynikající boční oporu v dynamicky projížděných zatáčkách. Jsou vyhřívaná, mají bederní opěrku, elektrické nastavování a také paměťovou funkci. Ještě sportovnější atmosféru vnášejí do interiéru BMW X6 polstrované kolenní opěrky na stranách středové konzoly.
Sedadla standardně čalouněná materiálem Sensafin lze objednat ve čtyřech barvách. Díky vysoce kvalitnímu veganskému materiálu, výraznému prošívání a dekorativní perforaci poskytují ještě větší pohodlí.
Na seznamu volitelné výbavy lze najít rozšířené kožené čalounění BMW Individual Merino a celokožené čalounění BMW Individual Merino ve čtyřech, resp. třech barevných provedeních. Volitelně jsou k dispozici také komfortní sedadla řidiče a spolujezdce s plně elektrickým nastavením. Ta lze na přání objednat s aktivní ventilací a masážní funkcí.
Rozšířená standardní výbava a volitelné příslušenství.
Výbava xLine pro nové BMW X5 a M sportovní paket pro nové BMW X6 výrazně zvyšují úroveň standardní výbavy obou modelů. Do ní patří kromě elektrického nastavování polohy volantu 2,5zónová automatická klimatizace, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, Hi-Fi systém reproduktorů a digitální tuner DAB.
Nově sestavený paket Comfort umožňuje dále zvýšit úroveň pohodlí na všech sedadlech. Jeho součástí je vyhřívání předních i zadních sedadel a paket Heat Comfort, který přináší vyhřívání volantu a loketních opěrek řidiče a spolujezdce ve dveřích a na středové konzole. Funkce „thermo“ pro držáky nápojů umístěné ve středové konzole udržuje nádoby s nápoji podle potřeby chladné nebo teplé. Další volitelnou výbavou pro oba modely je panoramatická prosklená střecha s elektrickým ovládáním otevírací přední části a vnitřní rolety.
Volitelně je dostupná také panoramatická prosklená střecha Sky Lounge, která po setmění vytváří velmi zvláštní a exkluzivní atmosféru tím, že ji osvětluje grafika složená z více než 15 000 LED zdroji světla nasvícených světelných bodů připomínajících hvězdnou oblohu.
Akustický zážitek na palubě dále umocní volitelný systém prostorového audiosystému Harman Kardon s 16 reproduktory a 415wattovým zesilovačem. O mimořádně luxusní poslech se postará na přání dodávaný systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 20 reproduktory a zesilovačem o výkonu 1500 wattů. Digitální sedmikanálový zesilovač a další zdroje zvuku v prostoru střechy vytvářejí pohlcující čistý a vícevrstevný 3D zvuk pro osoby na všech sedadlech.
Motory, převodovky a pohon BMW xDrive.
Všechny zážehové a vznětové motory dostupné pro nové edice automobilů kategorie Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé jsou vybaveny 48V mild hybridní technologií, zatímco nové BMW X5 lze navíc objednat také v plug-in hybridní verzi. Nové BMW X5 xDrive50e je vybaveno rozsáhle modernizovaným zážehovým motorem a technologií BMW eDrive. Nové modely BMW X5 a BMW X6 budou na trh uvedeny se zážehovým motorem V8, zážehovým řadovým šestiválcem a vznětovým šestiválcem.
V létě 2023 je očekáván řadový šestiválcový vznětový motor. Všechny jednotky nyní spolupracují s nejnovější generací osmistupňové převodovky Steptronic Sport a svůj výkon posílají na silnici prostřednictvím inteligentního systému pohonu všech kol BMW xDrive.
BMW X5 xDrive50e s novým plug-in hybridním pohonem
V novém BMW X5 xDrive50e spojuje síly zážehový řadový šestiválec s elektromotorem s cílem dále zlepšit dynamiku projevu a současně hospodárnost, tedy přesně v typickém stylu BMW. Jeho plug-in hybridní soustava generuje celkový výkon 360 kW/490 k (včetně dočasného zvýšení výkonu funkcí boost), což je o 70 kW/96 k více než u dosluhujícího modelu, a kombinovaný točivý moment dosahuje hodnoty 700 Nm (+100 Nm). Spalovací motor a elektromotor mají při generování razantního výkonu shodnou úlohu.
Nové BMW X5 xDrive50e potřebuje k rozjezdu z klidu na 100 km/h pouhých 4,8 sekundy. Motor čerpá energii z vysokonapěťové lithium-iontové baterie umístěné pod podlahou, která je produktem páté generace technologie BMW eDrive. Akumulátor dokáže uchovat 25,7 kWh využitelné energie, což je o téměř 25 % více než v případě předchozí generace. Nová kombinovaná nabíjecí jednotka podporuje jednofázové i třífázové nabíjení a zdvojnásobuje maximální výkon nabíjení střídavým proudem na 7,4 kW. Spolu se systémem inteligentního řízení spotřeby energie včetně adaptivní rekuperace to vede k dojezdu na elektrický pohon v cyklu WLTP v rozmezí od 94 do 110 km.
Nová 48V mild hybridní technologie pro všechny zážehové a vznětové motory.
Elektrifikace v podobě 48V mild hybridní technologie poskytuje všem motorům dostupným pro nové BMW X5 a BMW X6 ještě více síly a lepší hospodárnost. V tomto ohledu hraje klíčovou roli světová premiéra nové generace osmistupňové převodovky Steptronic Sport, v jejíž kompaktní skříni je integrovaný elektromotor. Tento dodatečný zdroj síly generuje točivý moment 200 Nm a podle jízdní situace přidá až dalších 9 kW/12 k navíc. V novém BMW X5 xDrive40i a novém BMW X6 xDrive40i je mild hybridní systém při velmi nízkých rychlostech využíván také k čistě elektrické jízdě.
Energie potřebná pro elektrický výkon navíc je uložena v 48V akumulátoru umístěném pod podlahou zavazadlového prostoru. Nabíjí se rekuperací energie při jízdě bez plynu a při brzdění. Kromě napájení elektromotoru dodává 48V akumulátor rekuperovanou kinetickou energii také do elektrické sítě automobilu.
Motor V8 pro dva modely BMW M
Nové modely BMW X5 M60i xDrive a BMW X6 M60i xDrive pohání nově vyvinutý 4,4litrovým zážehový motor V8, jehož geny pocházejí z motorů pohánějících proslulé automobily BMW M i závodní speciály a využívá termodynamické výhody kříženého sběrného výfukového potrubí, symetricky uspořádaných turbodmychadel a samostatného chladiče motorového oleje. Kromě toho se na jeho lepší hospodárnosti podílí zesílený klikový hřídel, vylepšené přeplňování turbodmychadly s obtokovými ventily, nové olejové čerpadlo a lehčí olejová vana. Nový motor je pro zvýšení hospodárnosti spojen se 48V mild hybridní technikou.
Pohonný systém dvojice BMW M automobilů generuje maximální výkon 390 kW/530 k a nejvyšší točivý moment 750 Nm. Nové BMW X5 M60i xDrive a nové BMW X6 M60i xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Živelný nástup výkonu motoru V8 je zde doprovázen emotivně bohatým zvukovým doprovodem standardně montovaného M sportovního výfukového systému.
Nový zážehový šestiválec pro BMW X5
xDrive40i a BMW X6 xDrive40i.
Pod kapotou nového BMW X5 xDrive40i a nového BMW X6 xDrive40i pracuje nová generace zážehového šestiválce, která je použita také v plug-in hybridní variantě BMW X5 xDrive50e. Třílitrová jednotka disponuje výkonem 280 kW/380 k. BMW X5 xDrive40i a BMW X6 xDrive40i s ním z klidu na 100 km/h zrychlí během 5,4 s.
BMW X5 xDrive30d a BMW X6 xDrive30d.
Důkladná modernizace vznětového řadového šestiválce v novém BMW X5 xDrive30d a BMW X6 xDrive30d přinesla také u těchto verzí zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí. Pohonný systém dosahuje maximálního výkonu 219 kW/298 k a maximálního točivého momentu 670 Nm, což se u nového BMW X5 xDrive30d a nového BMW X6 xDrive30d projeví zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy.
Standardní výbava všech modelových variant je nová osmistupňová převodovka Steptronic Sport s funkcemi Launch Control a Sprint. Charakteristika řazení je nyní ještě lépe přizpůsobena zvolenému jízdnímu režimu. Například při aktivaci režimu SPORT se převodovka automaticky přepne z nastavení D na S.
Kromě řadicích páček na volantu nabízí tato převodovka rovněž funkci Launch Control. Řidiči osmiválcových modelů nebo vozů vybavených M sportovním paketem budou moci v případě nutnosti rychlé akcelerace využít také novou funkci Sprint. V této situaci převodovka, jakmile řidič podrží levou řadicí páčku na dobu alespoň jedné sekundy, automaticky zařadí nejnižší možný rychlostní stupeň.
Asistenční systémy.
Komfort a bezpečnost nového BMW X5 a nového BMW X6 dále zvyšuje výrazně rozšířená nabídka standardně dodávaných a volitelných asistenčních systémů. Tyto automatizované systémy pro řízení a parkování řidiči pomáhají nebo mu usnadňují obsluhu v nejrůznějších jízdních situacích. Dělají to tak, že zpracovávají obraz z kamery a data získaná ultrazvukovými a radarovými senzory, aby monitorovaly okolí vozidla, upozorňovaly na potenciální nebezpečí a minimalizovaly riziko nehody prostřednictvím zásahů do brzd nebo řízení. Dále zdokonalený senzorický systém a inteligentní řídicí systémy přinášejí ještě vyšší úroveň automatizované jízdy.
Standardní systém varování před čelním nárazem je nyní schopen rozpoznat i protijedoucí vozidla při odbočování vlevo (v zemích, kde se jezdí vpravo) a chodce nebo cyklisty při odbočování vpravo. Součástí standardní výbavy nového BMW X5 a nového BMW X6 je rovněž asistent vyhýbání a asistent upozornění na křižovatku.
Systém varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, jedna ze součástí volitelné výbavy Driving Assistant, nyní zahrnuje také funkci aktivního návratu do jízdního pruhu, zatímco funkce varování před vozidlem přijíždějícím zezadu byla vylepšena přidáním funkcí brzdění a varování při opuštění vozu. Pokud je součástí výbavy Driving Assistant, systém varování před opuštěním jízdního pruhu nově reaguje také na protijedoucí vozidla, pokud hrozí nebezpečí kolize.
Driving Assistant Professional přináší bohaté zkušenosti s automatizovaným řízením. Na přání dodávaný Driving Assistant Professional otevírá zásluhou kombinace aktivního systému udržování rychlosti s funkcí Stop&Go a asistentu řízení s udržováním v jízdním pruhu cestu k rozsáhlým zkušenostem s automatizovanou jízdou. Díky automatickému ukazateli rychlostních limitů, rozpoznávání semaforů (v závislosti na trhu) a aktivní navigaci, které jsou rovněž součástí této výbavy, lze rychlost a pohyby řízení v nových BMW X5 a BMW X6 přizpůsobit aktuální dopravní situaci, vzdálenosti od vozidel jedoucích vpředu, rychlostním limitům, zákazům předjíždění, semaforům a charakteru sledované trasy.
Korektivní zásahy do řízení pomáhají řidiči udržet vozidlo v jízdním pruhu detekovaném systémem nebo v případě potřeby změnit jízdní pruh. Detekce rukou na volantu je velmi citlivá a rozpozná i to, že se řidič volantu dotýká jen lehce několika prsty. V rozšířeném repertoáru funkcí Driving Assistant Professional je nyní také asistent zastavení v nouzové situaci a aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu a zařazení do jízdního pruhu.
Na severoamerických trzích umožňuje asistent řízení s udržováním v pruhu řidiči při jízdě po dálnicích nebo jiných silnicích s oddělenými jízdními pruhy volant také zcela pustit, a to v rychlostech do 130 km/h. Vždy však musí být schopen znovu převzít řízení.
Parkovací asistent Professional řeší vjezd do parkovacích míst a výjezd z nich pomocí chytrého telefonu. Řidiči mohou využít ještě rozšířenou pomoc při parkování a manévrování. Součástí standardní výbavy je couvací kamera. Parkovací asistent, který je standardní výbavou nových BMW X5 a BMW X6, byl rozšířen o hlídání rozjezdu a Asistent pro jízdu s přívěsem. Parkovací asistent pomáhá řidiči vybrat místa rovnoběžná nebo kolmá k vozovce a zaparkovat na nich.
Namísto toho, aby se systém řídil pouze ostatními vozidly, je nyní schopen se orientovat také podle dopravního značení a obrubníku. Kromě nezbytných zásahů do řízení je schopen zrychlovat, brzdit a řadit podle potřeby, a to jak při zajíždění do parkovacích míst, tak při vyjíždění z nich.
U modelů vybavených volitelným Parkovacím asistentem Professional je Couvací asistent schopen uložit pohyby volantem na vzdálenost až 200 metrů a následně je zopakovat při couvání. Funkce couvacího asistenta nyní navíc zahrnuje i panoramatické zobrazení vozidla na kontrolním displeji. Volba této výbavy výrazně rozšiřuje automatické parkovací schopnosti nového BMW X5 a BMW X6. Řidiči mají například možnost manévry do obzvláště úzkých parkovacích míst a z nich ovládat mimo vozidlo pomocí aplikace My BMW ve svém chytrém telefonu (k dispozici pro telefony Apple iPhone s operačním systémem iOS 16.2 nebo novějším).
Kromě toho dokáže Manévrovací asistent, který je nyní součástí výbavy Parkovací asistent Professional, ukládat mnohem složitější manévry s využitím dat GPS a údajů o pohybu volantu a následně je provádět jako automatickou činnost. Lze zaznamenat až deset manévrů na různých místech, každý na vzdálenost až 200 metrů a dohromady s délkou 600 metrů.
Záznamník BMW Drive Recorder je další funkcí Parkovacího asistenta Professional a využívá kamery asistenčních systémů řidiče k nahrávání videozáznamů z okolí vozidla, které lze uložit a později přehrát na kontrolním displeji nebo exportovat přes rozhraní USB. V případě odcizení vozidla odešle záznamník zprávu do chytrého telefonu zákazníka; ten pak má přístup k videozáznamům pořízeným kamerami v přední a zadní části a na vnějších zpětných zrcátkách nových BMW X5 a BMW X6 a může si je uložit.
Displej a ovládací/operační systém, konektivita.
Nové BMW X5 a nové BMW X6 umožní řidiči a spolujezdci vpředu sledovat obsah videostreamovacích služeb na kontrolním displeji. Kromě YouTube umožňují oba modely v rámci pilotní aplikace ve voze přístup také k aplikaci německé Bundesligy, jež poskytuje vybraný obsah na vyžádání a živé přenosy z aktuální sezóny nejvyšší německé fotbalové ligy. Cestující ve vozidle si tak mohou užívat rozmanitý program zábavy ve voze, třeba při čekání na nabití vysokonapěťové baterie BMW X5 xDrive50e.
Počínaje YouTube a aplikací Bundesligy se nabídka dostupných služeb bude neustále rozšiřovat o BMW Group certifikované aplikace třetích stran.
Technické parametry
BMW X5 xDrive50e:
Zážehový řadový 6válec, plug-in hybridní systém se synchronním elektromotorem, 8stupňová převodovka Steptronic, BMW xDrive.
Celkové parametry systému:
Výkon: 360 kW/490 k (vč. funkce boost, točivý moment: 700 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 2998 cm 3.
Výkon: 230 kW/313 k při 5000–6500 1/min.
Točivý moment: 450 Nm při 1750–4700 1/min.
Elektromotor:
Výkon: 145 kW/197 k.
Točivý moment: 450 Nm.
Jízdní výkony/spotřeba paliva/emise:
Zrychlení 0–100 km/h: 4,8 s.
Maximální rychlost: 250 km/h.
Maximální rychlost na elektřinu: 140 km/h.
Dojezd na elektřinu: 94–100 km podle WLTP.
Spotřeba paliva, kombinovaná: 1,1–0,8 l/100 km podle WLTP.
Spotřeba elektřiny, kombinovaná: 27,0–22,9 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2, kombinované: 26–18 g/km podle WLTP.
Emisní standard: Euro 6d.
BMW X5 xDrive40i:
Zážehový řadový 6válec, 48V mild hybrid, 8stupňová samočinná převodovka Steptronic, BMW xDrive.
Celkové parametry systému:
Výkon: 280 kW/380 k, točivý moment: 540 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 2998 cm3.
Výkon: 280 kW/380 k při 5200–6250 1/min.
Točivý moment: 520 Nm při 1850–5000 1/min.
Elektromotor:
Výkon: 9 kW/12 k.
Točivý moment: 200 Nm.
Jízdní výkony/spotřeba paliva/emise:
Zrychlení 0–100 km/h: 5,4 s.
Maximální rychlost: 250 km/h.
Spotřeba paliva, kombinovaná: 9,9–8,5 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2, kombinované: 224–193 g/km podle WLTP.
Emisní standard: Euro 6d.
BMW X5 M60i xDrive:
Zážehový motor V8, 48V mild hybrid, 8stupňová samočinná převodovka
Steptronic, BMW xDrive.
Celkové parametry systému:
Výkon: 390 kW/530 k, točivý moment: 750 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 4395 cm3
Výkon: 390 kW/530 k při 5500–6000 1/min.
Točivý moment: 750 Nm při 1800–4600 1/min.
Elektromotor:
Výkon: 9 kW/12 k.
Točivý moment: 200 Nm.
Jízdní výkony/spotřeba paliva/emise:
Zrychlení 0–100 km/h: 4,3 s.
Maximální rychlost: 250 km/h.
Spotřeba paliva, kombinovaná: 12,5–11,5 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2, kombinované: 283–261 g/km podle WLTP.
Emisní standard: Euro 6d.
BMW X5 xDrive30d:
Vznětový řadový 6válec, 48V mild hybrid, 8stupňová samočinná
převodovka Steptronic, BMW xDrive.
Celkové parametry systému:
Výkon: 219 kW/298 k, točivý moment: 670 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 2993 cm 3.
Výkon: 210 kW/286 k při 4000 1/min.
Točivý moment: 650 Nm při 1500–2500 1/min.
Elektromotor:
Výkon: 9 kW/12 k.
Točivý moment: 200 Nm.
Jízdní výkony/spotřeba paliva/emise:
Zrychlení 0–100 km/h: 6,1 s.
Maximální rychlost: 233 km/h.
Spotřeba paliva, kombinovaná: 8,2–7,1 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2, kombinované: 215–186 g/km podle WLTP.
Emisní standard: Euro 6d.
BMW X6 xDrive40i:
Zážehový řadový 6válec, 48V mild hybrid, 8stupňová samočinná
převodovka Steptronic, BMW xDrive.
Celkové parametry systému:
Výkon: 280 kW/380 k, točivý moment: 540 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 2998 cm 3.
Výkon: 280 kW/380 k při 5200–6250 1/min.
Točivý moment: 520 Nm při 1850–5000 1/min.
Elektromotor:
Výkon: 9 kW/12 k.
Točivý moment: 200 Nm.
Jízdní výkony/spotřeba paliva/emise:
Zrychlení 0–100 km/h: 5,4 s.
Maximální rychlost: 250 km/h.
Spotřeba paliva, kombinovaná: 9,6–8,5 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2, kombinované: 218–192 g/km podle WLTP.
Emisní standard: Euro 6d.
BMW X6 M60i xDrive:
Zážehový motor V8, 48V mild hybrid, 8stupňová samočinná převodovka
Steptronic, BMW xDrive.
Celkové parametry systému:
Výkon: 390 kW/530 k, točivý moment: 750 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 4395 cm 3
Výkon: 390 kW/530 k při 5500–6000 1/min.
Točivý moment: 750 Nm při 1800–4600 1/min.
Elektromotor:
Výkon: 9 kW/12 k.
Točivý moment: 200 Nm.
Jízdní výkony/spotřeba paliva/emise:
Zrychlení 0–100 km/h: 4,3 s.
Maximální rychlost: 250 km/h.
Spotřeba paliva, kombinovaná: 12,3–11,4 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2, kombinované: 279–258 g/km podle WLTP.
Emisní standard: Euro 6d.
BMW X6 xDrive30d:
Vznětový řadový 6válec, 48V mild hybrid, 8stupňová samočinná
převodovka Steptronic, BMW xDrive.
Celkové parametry systému:
Výkon: 219 kW/298 k, točivý moment: 670 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 2993 cm 3.
Výkon: 210 kW/286 k při 4000 1/min.
Točivý moment: 650 Nm při 1500–2500 1/min.
Elektromotor:
Výkon: 9 kW/12 k.
Točivý moment: 200 Nm.
Jízdní výkony/spotřeba paliva/emise:
Zrychlení 0–100 km/h: 6,1 s.
Maximální rychlost: 233 km/h.
Spotřeba paliva, kombinovaná: 7,9–7,0 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2, kombinované: 208–184 g/km podle WLTP.
Emisní standard: Euro 6d.
Zdroj: BMW