Hyundai hodnotí loňský rok jako úspěšný
Na předních pozicích značek podle počtu prodaných vozů se u nás v loňském roce nic nezměnilo. Na prvním místě zůstává Škoda, druhý je Hyundai a na třetím místě je Volkswagen. Druhý Hyundai registroval v uplynulém roce podle údajů Svazu dovozů automobilů (SDA) celkem 20 068 osobních vozů, což znamená tržní podíl 9,06 %. Pro značku to zároveň znamená zhruba osmiprocentní meziroční nárůst oproti roku 2022.
V nabídce jihokorejské značky jako již tradičně dominovaly české modely z výrobního závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích. Na prvním místě v rámci značky to byl model i30 s 7 728 registracemi a Tucson s 6 495 registracemi. V konkurenci modelů ostatních značek obsadily i30 a Tucson sedmou, respektive osmou příčku. Za těmito modely následují Bayon (1 349), Kona (1 337) a i20 (1 177).
„Rok 2023 se zařadí mezi historicky nejúspěšnější roky značky Hyundai na českém trhu, protože jsme i přes překážky, jimž čelí celý automobilový trh, dosáhli skvělého výsledku. Dlouhodobé důvěry a loajality našich zákazníků si nesmírně vážíme,“ uvedl generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz.
Většina vozů značky Hyundai, registrovaná na českém trhu v uplynulém roce, je poháněná čistě spalovacím motorem. Hybridy a plug-in hybridy se na celkových registracích podílejí pěti procenty, čistě elektrické modely jsou zastoupeny 2,5 %, což je o pár desetin procenta méně, než je průměr celého trhu 2,87%.
V privátním segmentu se dokonce modely i30 a Tucson podruhé staly v řadě vůbec nejprodávanějšími vozy s 3 279, resp. 3 139 registracemi. I v privátním segmentu obsadila značka Hyundai v celkovém pořadí automobilek druhou příčku s 9 182 registracemi a tržním podílem 17 %.
V celkovém počtu registrací je privátní segment zastoupen 45,8 %, zatímco podíl firemních zákazníků se zvýšil na 54,2 %.
Přestože některé automobilky plánují snížení počtu svých prodejců a chtějí se soustředit na přímé prodeje, pracovala značka Hyundai v roce 2023 dále na rozšiřování sítě. Nově byla otevřena dealerství v Praze, Ostravě, Brně, Plzni a Benešově, což představuje rozšíření prodejní a servisní sítě na 60 poboček po celé zemi.
Od roku 2019 to znamená 22 nových showroomů. V 2024 má značka v plánu jejich otevření v dalších třech až pěti lokalitách.
Zdroj: Hyundai Motor Czech