Automobilka MG doplňuje svou řadu o nový model
Automobily značky MG budou pamětníci a milovníci veteránů znát jako britského výrobce sportovních vozů, založeného přesně před 100 lety a dosahujícího svého vrcholu kolem poloviny minulého století. Od té doby prošla značka mnoha velmi převratnými změnami, aby se dnes velmi dynamicky začala prosazovat na našem trhu.
Za poměrně krátkou dobu působení u nás již stihla oslovit velkou řadu zájemců svými modely MG4 a MG5, doplněné SUV MG HS a MG ZS. Na našich stránkách není nováčkem, značku jsme představili loni a o modelu MG4 jsme psali nedávno.
Nyní dovozce doplňuje nabídku o nový model MG3, hybridní hatchback ze segmentu malých vozů. Hatchback segmentu B je velmi prostorný, ale zachovává si kompaktní vnější rozměry, díky nimž je tento model ideální pro použití ve městě. MG3 Hybrid Plus disponuje podle slov výrobce bohatou vnitřní výbavou a velkou nabídkou místa – na úrovni nejlepších v této třídě. Jako bonus poskytuje prodejce tovární záruku na 7 let nebo 150 000 km již ve standardu.
„Zcela nové MG3 má všechny předpoklady stát se leaderem své třídy a nabízí zákazníkům spojení hospodárnosti a jízdních schopností díky atraktivnímu pohonu Hybrid Plus od MG,“ komentuje Martin Králíček, generální ředitel MG MOTOR ČR.
Design
Model MG3, navržený od základů jako nový vůz, je delší a širší než předchůdce, a nabízí tak cestujícím více místa v interiéru a současně největší zavazadelník v segmentu malých vozů s hybridním pohonem.
Zcela nové MG3, jehož návrhem bylo pověřeno šanghajské studio MG, přichází s řadou volitelných stylistických prvků včetně kol z lehké slitiny, LED světlometů a nové palety barev.
Evropští zákazníci mají na výběr sedm variant lakování: bílou York, modrou St Moritz, karmínově červenou Flaming, žlutou Morning, perleťově černou, stříbrnou Blade a šedou Hampstead.
Pohon Hybrid Plus
Nový MG3 je první model značky MG s klasickým hybridním systémem pohonu využívajícím technologii Hybrid Plus. Tento systém se skládá z pěti součástí – spalovací motor, převodovku, baterii pohonu, elektromotor a generátor energie.
MG3 s pohonem Hybrid Plus má být ve zrychlení z 0-100 km/h (8,0 s) o bezmála dvě sekundy rychlejší než konkurenti a tím i nejlépe akcelerujícím hybridem v segmentu malých vozů.
Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na rychlostních komunikacích trvá pouhých 5,0 sekund, což by opět mělo být přibližně o dvě sekundy méně než u konkurence.
MG3 Hybrid Plus disponuje celkovým výkonem 143 kW. Ten zajišťuje benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW (102 koní) s mimořádně vysokou termodynamickou účinností (41 %), pracující s Atkinsonovým cyklem, ve spojení s 100kW elektromotorem. Tomu dodává energii samostatný generátor 45 kW.
Deklarovaná spotřeba je 4,4 l/100 km. Baterie pohonu o kapacitě 1,83 kWh umožňuje poměrně dlouhý čistě elektrický dojezd a tím pomáhá snižovat spotřebu paliva.
Klasicky funguje pohonná soustava v následujících režimech:
- EV – čistě elektrický pohon, dokud to stav nabití baterie umožňuje.
- Series (Sériový) – výkon spalovacího motoru se předává generátoru energie, který napájí elektromotor sloužící k pohonu vozidla.
- Series and Charge (Sériový s dobíjením) – sériový hybridní režim plus dobíjení baterie za nižšího zatížení.
- Drive and Charge (Jízda a dobíjení) – spalovací motor pohání kola vozu, ale současně dobíjí baterii prostřednictvím generátoru energie.
- Parallel (Paralelní) – kola jsou poháněna spalovacím motorem i elektromotorem.
Se samotným elektromotorem se vůz rozjede až na 80 km/h a díky hybridní baterii pohonu o vysoké kapacitě dovoluje cestovat delší dobu zcela bez emisí.
Díky zástavbě výkonnějšího elektromotoru je možné velký podíl zvýšených nároků na výkon – například při zrychlování – obsloužit pomocí elektřiny, kdy benzínový motor zajišťuje pouze hladkou podporu s vysokou účinností, případně přichází ke slovu za vyšších cestovních rychlostí.
Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou, která zprostředkuje hospodárný provoz a cestovní pohodlí.
V porovnání s variátorovými převodovkami (CVT), které u hybridních vozů obvykle vídáme, má převodovka MG několik klíčových výhod. MG3 v první řadě nabízí agilní akceleraci a vysokou efektivitu, na rozdíl od klasických hybridů s typickou prodlevou po sešlápnutí akceleračního pedálu.
Odezvu MG3 si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je nastaven pro optimální spotřebu paliva a nabízí jemnější reakce škrticí klapky; režim Standard, spojující hospodárnost a jízdní schopnosti, pokrývá většinu obvyklých potřeb při cestování. V režimu Sport jsou reakce agilnější, kdy vozidlo optimálně využívá systémový výkon a svými dynamickými schopnostmi se řadí na vrchol hybridních hatchbacků v automobilovém segmentu B.
Jízdní vlastnosti
Díky spolupráci konstruktérů MG v Evropě a Číně, resp. odladění podvozku a systému zavěšení kol podle nároků různých trhů, se zcela nové MG3 chlubí dynamickými jízdními schopnostmi i vysokou mírou pohodlí.
MG3 s kompaktními rozměry a agilním nastavením nabídne kultivované cestování při zachování radosti za volantem, typické pro vozy MG. Při návrhu prvků zavěšení kol byly zohledněny požadavky na snížení hmotnosti a zlepšení přilnavosti ve prospěch dynamického jízdního chování a pohodlného cestování.
Konstruktéři se zaměřili na uložení spalovacího motoru a úchyty prvků zavěšení, akusticky pohltivé materiály a konstrukci hnacího ústrojí s cílem snížit hladinu hluku, vibrací a projevů nekultivovanosti ve prospěch pohodlí při jízdě.
Technologie a výbava
MG3 bude nabízeno evropským zákazníkům ve třech výbavových stupních.
V kapličce před řidičem je 7″ digitální přístrojový štít a dále je k dispozici 10,25″ centrální LED obrazovka infotainmentu. Návrháři MG vylepšili grafiku i odezvu obou plovoucích obrazovek a současně zachovali sestavu klávesových ovladačů na středovém panelu ve prospěch bezpečnosti a pohodlí při řízení.
Standardem je navigační systém, stejně jako podpora připojení chytrých telefonů prostřednictvím technologií Apple CarPlay a Android Auto. MG iSMART nabízí zájemcům o MG3 funkce konektivity a další prvky obvykle spojované s luxusními modely.
Z dalších prvků výbavy jmenujme například klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory a připojením přes Bluetooth, čtyři porty USB a zadní parkovací senzory včetně kamery. Ve vyšších výbavových liniích najdeme i čalounění ze syntetické kůže, systém bezklíčového vstupu, vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu a 360° kameru se zadními parkovacími senzory.
Výhodou MG3 jsou dále pokročilé systémy na podporu řízení (ADAS). Technologie MG Pilot zahrnuje systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu se systémem varování při opuštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat, prediktivní varování před čelní srážkou a asistent pro jízdu v koloně.
Technické údaje
MG3 Hybrid Plus | |
Pohon | Klasický hybrid |
Spalovací motor | Benz. čtyřválec 1,5l s Atkinsonovým cyklem |
Max. výkon (kW) | 75 |
Max. točivý moment motoru (Nm) | 128 |
Max. výkon elektromotoru (kW) | 100 |
Max. točivý moment elektromotoru (Nm) | 250 |
Max. systémový výkon (kW) | 143 |
Převodovka | Třístupňová automatická |
Kapacita baterie | 1,83 kWh – 350 V |
Poháněná kola | Přední |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení 0–100 km/h | 8,0 s |
Pružné zrychlení 80–120 km/h | 5,0 s |
Emise CO2 (g/km) | 100* |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,4* |
Výška (mm) | 1 502 |
Délka (mm) | 4 113 |
Šířka (mm) | 1 797 |
Rozvor (mm) | 2 570 |
Celková hmotnost vozu (kg) | 1 285 |
Objem zavazadelníku (litry) | 293 |
Počet míst | 5 |
* Předmětem homologace WLTP
Zdroj: MG, M Motors CZ