Legenda se vrací. Renault 5 je zpět

Renault 5 provázel před 50 lety miliony rodin. Jeho nástupce, Renault 5 E-Tech, se snaží na něho navázat a dosáhnout stejného úspěchu v moderním hávu, který se stylem odkazuje na svůj vzor. Nabízí však zcela jinou technologii, která místo oktanů v nádrži počítá kilowaty v baterii. A jsou už to tři roky, kdy jsme o něm informovali poprvé. Můžete si tak, kromě seznámení se s novinkou, ověřit i jak se sériový vůz liší od prototypu.

Exteriér

Když se v roce 1972 zrodil Renault 5, zaujal svým moderním, nekonvenčním designem. Plastové nárazníky, šest zářivých barev a světlomety mu dodávaly rošťácký, téměř lidský vzhled. Okamžitě si získal Francouze, zejména ženy a mladé lidi, což byla na tehdejší dobu nová zákaznická skupina.

Pro tým designérů je to fantastické hřiště pro „retrofuturismus“. Výrazné barvy, rošťácké světlomety, svislá zadní světla, vystouplé blatníky, barevná střešní lišta, mřížka na kapotě a další. Renault 5 E-Tech je plný odkazů na svého předchůdce. Záměrem je využít známé detaily v prostředí technologie 21. století.

Aerodynamické doplňky, které v původním Renaultu 5 chyběly a které jsou dnes nezbytné pro optimalizaci účinnosti vozidla, zůstaly skryté, stejně jako zaoblené sklo zakrývající zadní světla pro optimalizaci proudění vzduchu.

Renault 5 E-Tech v sobě spojuje prvky tří modelů: celkový vzhled vozu Renault 5 a Supercinq a postoj Renaultu 5 Turbo s širokými blatníky.
Světelný podpis tvoří dva obdélníky se zaoblenými rohy umístěné v předním nárazníku, kde se dříve nacházely mlhové světlomety vozu Renault 5 Turbo. Doplňuje je plovoucí motiv se stejným obdélníkovým efektem, vygravírovaný do krycího skla Full LED světlometů.

Zatímco podběhy kol jsou kruhové, provedení blatníků kopíruje charakteristický tvar původního Renault 5. Barevná lišta, která lemuje střechu (v černé, červené nebo zlaté barvě), svislá zadní světla ve velmi sytě červené barvě a křiklavé barvy karoserie jsou dalšími znaky, stejně jako u původního Renault 5.

Za 50 let se proporce automobilů velmi změnily. Renault 5 E-Tech nese všechny moderní znaky:

– Šířka 1,77 m přispívá k vizuální přitažlivosti vozu, aniž by byla dotčena jeho agilita ve městě.

– Výška 1,50 m je díky konstrukci baterie pod podlahou o 6 cm větší než u modelu Clio a zároveň o 5 cm menší než u modelu Twingo.

– Velká 18″ kola umístěná v rozích karoserie s minimálními převisy.

– Délka 3,92 m umísťuje vůz mezi modely Twingo (o 30 cm kratší) a Clio (o 9 cm delší).

– Rozvor (2,54 m) s velmi krátkými převisy je jen o 4 cm kratší než u modelu Clio a slibuje dobrý vnitřní prostor.

– Kola v jedné rovině s karoserií, s širokým rozchodem (1,55 m vpředu a 1,53 m vzadu).

– Pneumatiky o rozměru 195/55 R18 se dodávají s ocelovými disky a okrasnými kryty kol u výbavového stupně Evolution a s koly z lehkých slitin u výbavových stupňů Techno a Iconic.

– Kryt kola „Disco“ je inspirován designem kol R5 Turbo.

– Kolo „Techno“ vychází přesně z designu disků u konceptu z roku 2021. Ve skutečnosti je jediné, které vyměnilo svůj středový kosočtverec za červenou „pětku“.

– A konečně disk „Chrono“ na vrcholné verzi Iconic připomíná ciferník hodinek s ručičkou pro označení každé hodiny, přičemž pouze pátá hodina je označena číslicí, což je narážka na název modelu, kdy je středové logo vertikální.

Pasivní bezpečnost

Zachování velmi krátkých převisů, které si vyžádala koncepce, a zároveň co nejlepší odolnost konstrukce v případě nárazu si vynutilo velké množství výpočtů a simulací, zejména v případě uložení motoru.

Stejně tak si kompaktní rozměry vozu vyžádaly specifický vývoj centrální konstrukce platformy, v níž je umístěna baterie.
Příčníky pro uchycení sedadel byly speciálně navrženy tak, aby chránily baterii bez nutnosti dalšího vyztužení uvnitř baterie, čímž se uvolnilo co nejvíce místa pro články, aniž by bylo nutné přidávat další díly.
Nedošlo k žádným kompromisům, pokud jde o pasivní bezpečnost nebo pochopitelně o design. To vše při současném zabudování pokročilých bezpečnostních technologií v okolí baterie (Fireman Access a Pyroswitch).

Ikonické barvy
Při uvedení na trh bude vůz k dispozici v pěti barvách exteriéru, včetně dvou kultovních: žlutá Pop! a zelená Pop!

Jsou přímo inspirovány dvěma charakteristickými barvami, které se objevily v katalogu v 70. letech. Techno rozměr přidávají díky přidání intenzivního třpytivého efektu. Ten je patrný pouze při pohledu zblízka na světle. Při pohledu z dálky je barva nemetalická. Pro umocnění emocí bude lak zelená Pop k dispozici bez příplatku.

Další tři barvy jsou méně výrazné, ale stejně působivé: bílá Nacré, černá Étoilé a modrá Nocturne. Dvoubarevné lakování se střechou černá Étoilé je k dispozici také pro nejvyšší (Iconic) a střední (Techno) výbavu

Interiér

Renault 5 E-Tech 100% elektrický je vybaven velkým 10″ multimediálním dotykovým displejem s efektním a plynulým rozhraním. Jeho součástí je grafická a zvuková uvítací sekvence navržená ve spolupráci se společností Ircam a Jeanem-Michelem Jarrem.

Umělec, skladatel a autor, průkopník elektronické hudby s vášní pro technologie, vyvinul také zvukovou kulisu na palubě a VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), vnější výstražný zvuk, který elektromobil vydává při rychlostech nižších než 30 km/h, aby varoval chodce.

Platforma AmpR Small rovněž umožnila řadu úspor, aniž by došlo ke kompromisům v oblasti elektrických komponent a technologií, které jsou pro zákazníky užitečné. Tento převratný přístup také zkrátil dobu vývoje na pouhé tři roky.

Přístrojová deska
Přístrojová deska Renaultu 5 E-Tech spojuje nejvýraznější rysy několika generací Renaultu 5.

Ve vrcholné verzi Iconic nese horizontální ozdobný pruh v černé barvě směřující ke spolujezdci nad „čalouněnou“ oblastí označení „Renault 5“. Tento nápis, jemně podsvícený, dodává kabině nádech luxusu.
Stejný důraz na estetický detail je patrný i v designu výdechů ventilace, které jsou obvykle příčné a standardizované, ale zde přebírají specifický motiv světelného podpisu na přední části vozu.

Sedadla
Design sedadel je přímo inspirován designem kultovního modelu R5 Turbo.
Materiál čalounění je džínovina, 100% recyklovaná z plastových lahví na vodu (PET). Je použita na sedadlech, palubní desce a výplních dveří vrcholné verze Techno.

Sedadla vrcholné výbavy Iconic jsou potažena šedou látkou, která je v místě písmene „H“ zvýrazněna skvrnitou žlutou barvou, přičemž velká číslice „5“ je rovněž vytištěna žlutě.

Velká horizontální obrazovka
Dvě horizontální obrazovky ve voze Renault 5 E-Tech 100% elektrický vytvářejí vysoce moderní interiér, který je technologický a zábavný zároveň. První obrazovka, natočená k řidiči, je 10″ digitální přístrojový panel (7″ „zapuštěný“ u základní verze), který zobrazuje veškeré informace o jízdě s možností výběru z pěti zobrazení. Centrální obrazovka multimediálního systému má u všech verzí úhlopříčku 10″. Ve výbavových stupních Techno a Iconic využívá systém OpenR Link s integrovanými službami Google.

Grafické rozhraní
Grafika obrazovek umožňuje kombinací barev (8), intenzity (2) a textur (4) vytvořit více než 128 různých variant.
Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 10″ zobrazuje rychlost barevnými čísly.

Odhlučnění

Odhlučnění využívá systém Smart Cocoon, patentovaný tlumicí materiál nové generace, který izoluje baterii od prostoru pro cestující.
– Zavěšení motoru tlumí akustické vibrace motoru a snižuje hluk v kabině o zisk 10 dB.
– Akustické čelní sklo je součástí standardní výbavy všech verzí.

Vnitřní rozměry
Ačkoli se svou délkou 3,92 m řadí mezi vozy Clio II a Clio III, nabízí Renault 5 E-Tech díky rozvoru 2,54 m prostor pro cestující blízký Cliu V, zejména pokud jde o šířku interiéru: 1,38 m vpředu a 1,36 m u třímístné lavice vzadu.


Baterie je umístěna pod podlahou, což zajišťuje objem zavazadlového prostoru 326 litrů (277 dm3 VDA). Tento objem zahrnuje 27 dm3 VDA úložného prostoru speciálně vyhrazeného pro nabíjecí kabel. Zavazadlový prostor je snadno přístupný díky vysoké podlaze a lze jej také upravit sklopením třímístné lavice, kterou lze rozdělit v poměru 60-40.
Různé úložné prostory rozmístěné po celé kabině poskytují celkový objem 19 litrů, který je vysoce konfigurovatelný a přizpůsobitelný prostřednictvím 3D tištěného příslušenství.

Pohon

Renault 5 E-Tech 100% elektrický uvádí na trh novou obousměrnou střídavou nabíječku kompatibilní s technologiemi V2L (vehicle-to-load) a V2G (vehicle-to-grid). Tento systém umožní dodávat elektřinu zpět do sítě. Technologie V2G bude zpočátku k dispozici pouze v některých zemích.

Elektromotor pod kapotou vozu Renault 5 E-Tech je kompaktnější než motor vozů Mégane E-Tech 100% elektrický a Scénic E-Tech elektrický, z něhož je odvozen. Zůstává věrný technologii, kterou Renault preferuje: synchronní s vinutím na rotoru. Díky absenci permanentních magnetů nepoužívá žádné vzácné nerosty, čímž snižuje svůj dopad na životní prostředí. Tento motor bude nabízen ve třech výkonových úrovních: 110, 90 nebo 70 kW.

Jeho nabíječka na střídavý proud o výkonu 11 kW, DC nabíjení o výkonu 80 nebo 100 kW a baterie o kapacitě 52 kWh mu umožňují dojezd až 400 km podle WLTP. Může táhnout i přívěs o hmotnosti až 500 kg.

Tepelné čerpadlo navíc zajišťuje tepelnou pohodu v prostoru pro cestující tím, že šetří co nejvíce energie z baterie a doplňuje systém HVCH (vysokonapěťový ohřívač chladicí kapaliny) o výkonu 8 kW. Ten zajišťuje velmi rychle dosažení příjemné teploty po nastartování, když je vozidlo studené. Díky předehřátí kabiny a baterie je vozidlo po nastartování vyhřáté a rozmrazené, a to buď naprogramováním, nebo dálkovým spuštěním prostřednictvím aplikace My Renault.

Dvě velikosti baterie
Renault 5 E-Tech 100% elektrický bude mít k dispozici dvě lithium-iontové baterie. Větší baterie, která bude nabízena jako jediná při uvedení vozu na trh, má kapacitu 52 kWh a dojezd až 400 km podle WLTP. Druhá má kapacitu 40 kWh pro dojezd až 300 km WLTP. Obě mají složení nikl-mangan-kobalt, která v současnosti nabízí nejlepší energetickou hustotu na trhu.


Konstrukce modulů těchto baterií zvyšuje jejich energetickou hustotu, aniž by se zvětšil jejich objem. Baterie s kapacitou 52 kWh má ve svém pouzdře 4 velké moduly, zatímco u Mégane E-Tech 100% elektrický je to 12 menších modulů. Tato zjednodušená architektura přináší ve srovnání s modelem ZOE (cca 300 kg) úsporu 20 kg. 46 článků je osazeno do 4 modulů, z nichž každý váží přibližně 55 kg.
Naproti tomu baterie o kapacitě 40 kWh má pouze 3 velké moduly integrované do stejného pouzdra. Každý z těchto 3 modulů obsahuje 31 silnějších článků o celkové hmotnosti přibližně 240 kg.
Pro optimální výkon za všech podmínek je baterie vybavena kapalinovým chladicím okruhem, který reguluje její teplotu. Pro větší bezpečnost chladicí kapalina necirkuluje uvnitř těla, ale skrze vylisovanou podlahu. Pokud jde o dobíjení, trasa se naplánuje pomocí Google Maps a baterie se automaticky předehřeje, aby se optimalizovala doba dobíjení.

Tři výkony motoru
Elektromotor ve voze Renault 5 E-Tech je synchronní motor s vinutím na rotoru. Díky absenci permanentních magnetů nepoužívá žádné vzácné nerosty, čímž snižuje svůj dopad na životní prostředí.
Magnety jsou nahrazeny měděnými cívkami. K dispozici je také několik novinek, jako je výkonová elektronika nové generace (měnič) a přepracovaná převodovka. Hmotnost motoru je nižší o 15 kg a délka rotoru se zmenšila o 3 cm.
Motor je k dispozici ne třech úrovních výkonu: 110 kW (150 k / 245 Nm), 90 kW (120 k / 225 Nm) nebo 70 kW (95 k / 215 Nm). Motor o výkonu 110 kW je kombinován s baterií o kapacitě 52 kWh, zatímco motory o výkonu 90 kW a 70 kW jsou kombinovány s baterií o kapacitě 40 kWh. Při uvedení vozu na trh bude k dispozici pouze první motor, ostatní přijdou na řadu o něco později.
Ve verzi se 110 kW zrychlí Renault 5 E-Tech 100% elektrický z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a z 80 na 120 km/h za méně než 7 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

Interní nabíječka

Do nabíječky byl také integrován měnič AC/DC, který transformuje napětí 400 V z baterie na 12 V. Renault 5 E-Tech bude prvním vozem, který bude vybaven novou obousměrnou nabíječkou AC 11 kW, která umožní funkce V2L (vehicle-to-load) pro připojení spotřebiče k baterii vozu a funkce V2G (vehicle-to-grid) pro dodávku elektřiny zpět do sítě a úsporu při domácím nabíjení
Tato obousměrná nabíječka střídavého proudu o výkonu 11 kW bude k dispozici u verzí 110 kW a 90 kW, přičemž verze 70 kW dostane konvenční, tj. jednosměrnou nabíječku střídavého proudu o výkonu 11 kW.

S nabíječkou o výkonu 11 kW AC se baterie o kapacitě 52 kWh dostane z 10 % na 100 % za 4 hodiny nabíjení. Baterie s kapacitou 40 kWh potřebuje o hodinu méně.

Stejnosměrné dobíjení až do 100 kW

Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, například na dálničních nabíječkách, má pohonná jednotka o výkonu 110 kW konektor stejnosměrného nabíjení o výkonu 100 kW, který umožňuje nabíjet baterii o kapacitě 52 kWh.

Pohonná jednotka o výkonu 90 kW disponuje konektorem stejnosměrného nabíjení o výkonu 80 kW pro nabití baterie o kapacitě 40 kWh. V obou případech stačí 30 minut nabíjení k tomu, aby se baterie dostala z 15 % na 80 %.

Aplikace pro správu nabíjení
Aplikace My Renault pro chytré telefony usnadní vzdálenou správu a nastavení všech funkcí spojených s konceptem obousměrného nabíjení, vždy s ohledem na optimalizaci nákladů a správnou úroveň mobility, a to jednoduchým nastavením času příštího odjezdu a požadované úrovně nabití baterie.

Dokud je baterie připojena, nikdy nedojde k poklesu pod minimální bezpečnostní hranici, kterou si uživatel nastaví.
Aplikaci My Renault lze také použít k naprogramování nabíjení mimo V2G, ke správě funkce Plug & Charge a dalším funkcím.

Technologie V2L
Technologie V2L (vehicle-to-load) zabudovaná v obousměrné nabíječce vozu Renault 5 E-Tech 100% elektrický umožňuje připojit k baterii vozu spotřebič na 220 V, jako je vysavač, rychlovarná konvice nebo 100% elektrický gril (prostřednictvím volitelného adaptéru). Výkon této funkce je 3 700 W.

Pokročilé připojené služby s OpenR Link a Google
Multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google funguje i na obrazovkách vozu Renault 5 E-Tech. Umožňuje přístup k mapám Google, asistentovi Google a řadě aplikací (50 nebo více v závislosti na zemi a verzi) prostřednictvím obchodu Google Play.

Nabíjení dle itineráře
Plánovač tras je propojený s mapami Google. Průběžně počítá a optimalizuje nejrychlejší trasu pro jízdy vyžadující nabíjení. Pro predikci dojezdu zohledňuje polohu dobíjecích míst, změny údajů o vozidle (spotřeba energie, dojezd atd.) a venkovní teplotu.
Řidiči si zase mohou vybrat nabíjecí místa podle výkonu a způsobu platby. Mohou také definovat minimální úroveň nabití v cíli své cesty a na nabíjecích místech. Plánovač cesty také optimalizuje dobu nabíjení v každé fázi tím, že během jízdy upravuje teplotu baterie tak, aby měla optimální teplotu ihned po zahájení nabíjení.
Aby bylo zajištěno co nejlepší plánování za všech okolností, jsou data aktualizována v průměru jednou až dvakrát měsíčně.

Nová pohonná jednotka váží včetně palubní nabíječky pouhých 105 kg.

Jízdní vlastnosti

Zmenšený poloměr otáčení 10,3 m usnadňuje manévrování ve městě.
Tlumiče byly mezitím speciálně vyvinuty tak, aby dobře zvládly zvýšenou hmotnost baterie.


Zadní náprava má geometrii s víceprvkovým zavěšením, která byla dosud vyhrazena pro vyšší segmenty. Nabízí řadu výhod, mimo jiné lepší dynamiku v ostrých zatáčkách a lepší stabilitu v dlouhých zatáčkách, stejně jako vyšší komfort díky lepšímu tlumení. V případě elektrického Renault 5 E-Tech se její výhody neomezují pouze na schopnosti podvozku, protože její geometrie umožňuje také integraci větší baterie (52 kWh), a tedy dojezd 400 km navzdory kompaktním rozměrům vozu.

Brzdový dynamický systém
Nový systém One Box integruje brzdy a ESP do jednoho modulu, čímž se zmenšuje prostor pod kapotou. Umožňuje také rychlejší zapojení systému automatického nouzového brzdění (reakční doba se zkrátila na polovinu).

Kromě toho oddělené brzdění nabízí velmi přesnou konzistenci pedálu, což dává řidiči lepší pocit spojení vozu s vozovkou a zcela transparentním přepínáním mezi rekuperačním a hydraulickým brzděním. Brzdový pedál není spojen se třmeny, ale s počítačem, který v případě potřeby upřednostňuje rekuperaci energie před přepnutím na brzdový systém.

Řidič může také na voliči převodovky zvolit režim B, který rekuperaci zvyšuje.

Technologie

Renault 5 E-Tech je vybaven nejnovější generací systému OpenR Link s integrovaným systémem Google, který je doplněn více než 50 aplikacemi a praktickými službami, jako je například plánovač jízd pro elektrické vozy.

Akustický komfort je optimalizován patentovaným systémem odhlučnění Smart Cocoon a akustickým čelním sklem, které bylo převzato z vyššího segmentu. Tepelný komfort zajišťuje tepelné čerpadlo, které je úsporné a šetří co nejvíce energie z baterie.

Asistenti

jízdní asistenti (ADAS) pocházející z vyššího segmentu, včetně inteligentního adaptivního tempomatu, který předvídá podmínky na silnici, a autonomnímu řízení 2. úrovně díky systému Active Driver Assist. Nechybí ani inovativní technologie pro zjednodušení zásahu první pomoci v případě nehody (Fireman Access, SD spínač a QRescue Code). Jeho nový brzdový systém One Box zkracuje reakční dobu automatického brzdění na polovinu. A konečně Safety Coach napomáhá řidiči snižovat riziko nehody.

Aplikace pro každého
Renault 5 E-Tech používá více než 50 aplikací z nabídky Google Play, z nichž některé byly vyvinuty speciálně pro vozidla Renault na základě partnerství. Deezer, Spotify, Amazon Music, Waze, Les Incollables for Renault, SongPop for Renault, L’Equipe, Vivaldi, Kabriol, Karacal a mnoho dalšího exkluzivního obsahu obohacuje zážitky na palubě.

Avatar Reno, nový společník na cestách
Renault 5 E-Tech je prvním vozem s novým virtuálním společníkem Reno. Tento avatar komunikuje se zákazníky značky Renault po celou dobu jejich pobytu ve voze i mimo něj.
Na palubě Reno pomáhá uživatelům objevovat vůz a jeho funkce. Dokáže poskytnout odpovědi na všechny otázky. Například dotazem: „Hej Reno, naplánuj nabíjení na zítřek na 8 hodin ráno“ nebo „Hej Reno, jak mohu optimalizovat dojezd svého vozidla?
Kromě elektrických funkcí dokáže odpovědět na 200 otázek, které zákazníci nejčastěji kladou (např. „Hej Reno, jak mohu připojit telefon k vozu“ nebo „Hej Reno, jak mohu vyměnit pneumatiku“ atd.) a které identifikoval poprodejní servis značky Renault.
Reno může také předvídat přání uživatelů tím, že jim navrhne, aby přizpůsobili určitá nastavení vozu kontextu: navrhne jim například zavřít okna pro optimalizaci recirkulace a ovládání čističky vzduchu, přepnout klimatizaci do recyklačního režimu, pokud zjistí zvýšené znečištění, nebo přepnout ze sportovního režimu do úsporného režimu, jakmile se dostanou do dopravní zácpy.
A konečně, díky integraci aplikace umělé inteligence Chat GPT dokáže Reno také plynule a konverzačně odpovídat na nejrůznější otázky.
Mimo vůz bude Reno přítomen také v aplikaci My Renault pro chytré telefony.

Asistenční systémy z vyšších segmentů
Kromě systému sledování pozornosti řidiče je zde automatické nouzové brzdění při couvání, systém upozornění před opuštěním jízdního pruhu s nouzovou korekcí jízdní dráhy nebo systém pro bezpečné opuštění vozidla.

Pokud jde o řízení, active driver assist umožňuje přístup k autonomnímu řízení 2. úrovně, které kombinuje činnosti kontextového adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go a funkcí udržení uprostřed jízdního pruhu.

Kontextově reagující adaptivní tempomat lze používat i samostatně. Je převzat z modelů, jako jsou Austral a Rafale. Pomocí geolokačních údajů v kombinaci se specifickými mapovými podklady umožňuje vozidlu předvídavě se přizpůsobit jízdě na silnici před ním a předvídat kruhové objezdy, zatáčky a změny rychlostních omezení.

Výbava

Všechny verze jsou standardně vybaveny 18″ koly, všechny mají 10″ centrální obrazovku, hands-free kartu Renault, Android Auto a Apple CarPlay, automatickou parkovací brzdu a full LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových.

Při uvedení Renaultu 5 E-tech na trh budou nabízeny dvě výbavové úrovně s baterií o kapacitě 52 kWh: Techno a Iconic Cinq, první z připravovaných výbavových úrovní „Collection“.
Úroveň výbavy Techno nabídne kola z lehkých slitin, 10″ přístrojový panel, nastavení Multi-sense, zadní parkovací kameru, multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google, indukční nabíječku chytrých telefonů, osvětlený indikátor nabíjení na kapotě a Active driver assist ve standardní výbavě.
Výbavový stupeň Iconic Cinq přidá dvoubarevné lakování, vyhřívaná sedadla a volant, hands-free parkování, přední, zadní a boční parkovací senzory a řadu designových prvků.
Cenově dostupnější základní modely budou k dispozici s baterií o kapacitě 40 kWh, se kterou později budou i výbavy Techno a Iconic Cinq.

Kromě výbavových stupňů Evolution a Techno bude řada Renault 5 E-Tech doplněna o verzi Collection, která se bude každoročně měnit podle zásad haute couture. Při uvedení na trh to bude Iconic Cinq. Díky řadě nových individualizačních doplňků, včetně 3D tištěných lišt a úložných jednotek, je tento model vysoce přizpůsobitelný.

Personalizované příslušenství

Kompletní nabídka představuje 104 doplňků. Zahrnuje klasické prvky jako tažné zařízení a interiérové koberce.
Pro interiér kabiny se díky technologii 3D tisku otevírá široká škála připínacích dekorativních prvků a přídavných odkládacích schránek s přizpůsobenými kryty. V závodě ve Flinsu lze 3D tisknout například tyto prvky :
– Velký středový úložný modul ve 3 provedeních a 2 barvách
– Malá středová úložná jednotka ve 3 provedeních a 2 barvách
– Organizér na dokumenty ve 2 barvách

Volič převodovky e-pop na volantu lze přizpůsobit tak, aby připomínal tubu od rtěnky. Nachází se ve snadném dosahu za volantem vpravo a lze jej přizpůsobit kolekcím nebo individuálnímu vkusu (k dispozici v obchodě s příslušenstvím). Tento e-pop volič lze vyměnit bez použití nářadí, pomocí jednoduché koncovky, stejným způsobem, jako vyjmete SIM kartu z chytrého telefonu.
Z venku budou personalizační dekory včetně lišt na střeše a předních dveřích nabízeny ve dvou verzích, každá ve dvou barvách: NumbeR5 v červené nebo černé a Unlimited 5 ve zlaté nebo stříbrné.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Rozměry a hmotnost
Délka : 3,92 m
Šířka : 1,77 m
Výška : 1,50 m
Rozvor : 2,54 m
Přední převis : 749 mm
Zadní převis : 633 mm
Světlá výška : 145 mm
Hmotnost: od 1 450 kg (verze 52 kWh) a 1 350 kg (verze 40 kWh).
Objem zavazadelníku : 326 litrů
Motory a baterie
Synchronní elektromotor s vinutím na rotoru
– 70 kW (95 k / 215 Nm)
– 90 kW (120 k / 225 Nm)
– 110 kW (150 k / 245 Nm)
Batterie lithium-ion
– Comfort range 52 kWh (dojezd až 400 km WLTP)
– Urban range 40 kWh (dojezd až 300 km WLTP)
Nabíječky
– AC 11 kW jednosměrně u motoru s výkonem 70 kW
– AC 11 kW obousměrně u motorů s výkonem 90 a 110 kW.
– DC 80 kW u motoru s výkonem 90 kW
– DC 100 kW u motoru s výkonem 110 kW
Výkon (verze 52 kWh)
0-100 km/h : < 8 s
80-120 km/h : < 7 s
Maximální rychlost: 150 km/h

Centrem pro výrobu Renault 5 E-Tech bude výrobní středisko ElectriCity, který sdružuje tři výrobní závody v Douai, který byl jedním z původních výrobních závodů Renault 5, dále v Maubeuge a Ruitz v regionu Hauts-de-France. Vůz se bude montovat v Douai a baterie v Ruitzu (předtím, než se budou baterie kompletně vyrábět v gigafactory v Douai ve spolupráci s AESC-Envision od března 2025. Motor, elektrická síť, převodovka, elektronika budou mezitím sjíždět z montážní linky v závodě Cléon v Normandii a moduly baterie se budou od léta 2025 vyrábět v Douai Gigafactory (partnerství s Envision AESC).

Tento výrobní systém by měl zkrátit dobu potřebnou k výrobě Renaultu 5 E-Tech na 9 hodin.

Prodávat se začne v září 2024 a od března 2025 se bude vyrábět ve Francii.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code