Nový model Renaultu Rafale chce na zemi navázat na rekordy svého přechůdce ve vzduchu

Louis Renault, jeden ze tří bratří, kteří založili automobilku pod svým jménem, byl nejen milovník automobilů, ale i vášnivý milovník letectví a soutěží. Již pár let po svém vzniku, se v roce 1909 automobilka stala dodavatelem motorů pro výrobce letadel. Ale to nestačilo. V roce 1933 koupil Louis Renault společnost Caudron a vytvořil leteckou firmu Caudron-Renault. Podle názvu větrů, které musí každý letec znát a respektovat je, se rozhodl pojmenovat letadla inspirovaná těmi nejvýznamnějšími z nich: Rafale, Simoun, Typhon, Cyclone.

Automobilka tímto krokem získala přístup k technologiím používaným v letectví, zejména v aerodynamice. Ze zkušeností aerodynamického inženýra Marcela Riffarda, konstruktéra letounu Caudron-Renault Rafale, tak čerpaly další modely Renaultu, například vozy Renault Nervasport a Viva Grand Sport.

Samotný letoun Caudron-Renault Rafale v roce 1934 překonal několik rekordů, včetně světového rychlostního rekordu 445 km/h.

A jméno Rafale dnes použil Renault pro svůj nový model automobilu, který se také může pyšnit aerodynamickými tvary a slibuje i nabídnout slušné výkony. O novince jsme již nedávno informovali v jeho představení a publikovali i text, uvádějící jeho základní charakteristiky.

Automobilka si pro představení novinky nemohla zvolit lepší prostředí. Její odhalení proběhlo v prostorách leteckého muzea v Mladé Boleslavi, kde jsou vystaveny hned dva letuschopné letouny Caudron z doby před I.světovou válkou. A aby byla vazba mezi Rafalem na zemi a letouny ve vzduchu připomenuta ještě intenzivněji, spojila značka odhalení vozu s leteckou exhibicí reprezentanta České republiky a vícemistra Evropy v letecké akrobacii Lukáše Pařízka.

Pro testovací jízdy bylo zvolena trasa Českým rájem, kolem hradu Trosky, Hrubý rohozec, zámečku Humprecht, čili klikaté silničky, i úsek dálnice. Novinku tak bylo možné vyzkoušet ve více režimech.

První dojmy z této nové vlajkové lodi je tak možné shrnout několika pojmy, které případné zájemce mohou zaujmout – pohodlnost, prostornost, světlost, dynamičnost. Pohodlná sedadla a dobře odhlučněný interiér vytváří spolu s kvalitními materiály a bohatě prosklenou střechou skvělé prostředí i na dlouhé cesty.

Pohon obstarává hybridní jednotka, využívající elektromotor k rozjezdu a v případě potřeby větší akcelerace. Rozjezd je díky tomu dynamický a bez zaváhání náběhu 1,2 litrového benzínového motoru, který se připojuje později.

Jako jednu z výhod konstrukce uvádí výrobce natáčecí kola zadní nápravy. Ty se při rychlosti do 50 kilometrů natáčí obráceně než ta přední. To zlepšuje manévrovatelnost a zmenšuje poloměr zatáčení. Při vyšších rychlostech se natáčí stejným směrem.

Samotné odpružení vozu bude těm, kteří preferují sportovní zážitek z jízdy, vyhovovat. Tužší nastavení podvozku dává lepší kontrolu nad vozem při rychlejší jízdě i v zatáčkovitém terénu ale ponechalo určitou schopnost referovat o nerovnostech na vozovce. Řidič tak má stále šanci sledovat stav vozovky a přizpůsobit mu jízdní styl a tempo.

Popis samotného vozu, který náš trh obohatí na podzim, včetně technických parametrů a cenové nabídky jsme si, pro jeho rozsáhlost, ponechali do samostatného textu, který bude následovat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code