Renault představil další novinku – model Rafale

Renault postupně obměňuje celou výrobní řadu. Novinky ze segmentu C, modely Mégane E-Tech electric, Arkana a Austral jsme nejen představili, ale i otestovali.
Dnešní novinka – model Rafale – je po nové generaci rodinně orientovaného modelu Renault Espace dalším zástupcem segmentu D a novou vlajkovou lodí značky.
Původ názvu Rafale, který ve francoužštině zní jako varování před bouří, má svůj původ v leteckém odkazu značky a  je v historii Renaultu zapsán zlatým písmem. Odkazuje na letoun Caudron Renault Rafale, jenž v roce 1934 dosáhl rychlosti 445 km/h a vytvořil tak několik rekordů.
EXTERIÉR
Renault Rafale je prvním sériovým vozem značky, který byl navržen zcela v souladu s novým designovým jazykem, představeným po nástupu Gillese Vidala na místo šéfa designu Renault. Mírně zvýšená karoserie typu fastback spolu s vizuálními ochrannými prvky kolem karoserie řadí nový Renault Rafale do kategorie kupé SUV.
Protože zatím je k dispozici pouze několik fotografií vozu, spolehneme se tentokrát na popis výrobce. Tedy:
Vozidlo má dynamickou, sportovní siluetu. Jeho dlouhá horizontální kapota evokuje sílu. Překrývá výrazně tvarovanou přední část, vyznačující se novým tvarem mřížky chladiče a novým světelným podpisem, který představil model nové Renault Clio. Mezi zvedající se kapotou a profilovaným předním nárazníkem působí jako dvojitý impuls.
Velmi výrazné blatníky, naznačují sílu pohonu, jako by vůz byl připraven vystřelit. Stejně jako se zadní lišta zvedá do nárazníku, aby se podtrhl dynamický styl. Postupný pokles střechy, přerušený koncovým spojlerem, zase evokuje rychlost.
Proporce
S délkou 4,71 m a šířkou 1,86 m se nový Renault Rafale řadí do segmentu D, zatímco jeho výška 1,61 m ho řadí do středu segmentu sportovních SUV. Díky dlouhému rozvoru (2,74 m, shodnému s rozvorem Nového Espace) může Nový Renault Rafale využívat linii střechy, která zachovává prostor nad hlavou ve druhé řadě, aniž by bylo nutné přerušovat linii u zadního okna.
Sklon zadního okna je pouhých 17°, což zlepšuje aerodynamickou účinnost a zároveň zbavuje nutnosti stírat zadní okno. Širší rozchod kol (+4 cm ve srovnání s modelem Nový Espace) dává vozu stabilní základ s optimalizovaným vedením 20palcových kol, která při pohledu z boku dokonale vyplňují podběh.
Nový designový jazyk
Design nového Renaultu Rafale navazuje na koncepční vůz Scénic Vision a nové Clio. Nový Rafale se vyznačuje poddajnými tvary karoserie, které vytvářejí zajímavý kontrast s částmi s četnými hranami.
«Všude, kde to bylo možné, jsme vytvořili překvapivé efekty. Ať se na karoserii podíváte jakkoli, vždy se něco děje. Kamkoli se podíváte, všude je nějaká zvláštní zajímavost. » Alexis Martot, Vedoucí oddělení designu exteriéru, Renault.
Měnící se mřížka chladiče
Nová mřížka chladiče nového Renault Rafale tvoří množství malých kosodelníků, trojrozměrně uspořádaných kolem středového loga. Tento vzor vysoce lesklých černých kosočtverců připomíná mřížky chladiče vrcholných modelů z minulých let. Celek je umístěn na modrém nebo břidlicově šedém pozadí (v závislosti na verzi), které se v závislosti na úhlu pohledu objevuje nebo mizí v pozadí na způsob optického umění 70. let.

K vytvoření návrhu velmi složité struktuře konstrukce mřížky chladiče přispěla umělá inteligence pro střednictvím parametrického 3D modelovacího softwaru. Tento typ softwaru je hojně využíván v architektuře a stojí zejména za návrhem slavného olympijského stadionu „Ptačí hnízdo“ v Pekingu.

Nový světelný podpis
Po novém Cliu je nový Renault Rafale druhým vozem v modelové řadě Renault (a prvním zcela novým vozem) s novým světelným podpisem značky ve tvaru kosodelníku.

Světla, která se rozšiřují
Dvě zadní světla byla od sebe výrazně oddělena, aby vůz působil zaoblenějším dojmem.

Tvar světel je inspirován čínskou grafickou hrou tangram (čtverec rozřezaný na 7 dílků: 5 trojúhelníků, 1 rovnoběžník a 1 čtverec). Při zapnutí se pomocí mikrooptické technologie spustí animace a při vypnutí zobrazují vizuální efekt „plovoucího ledovce“.

Dvě nové barvy
Renault Rafale bude k dispozici v pěti barvách karoserie, včetně dvou nových: saténové bílé perleťové a modré Alpine. První z nich zdůrazňuje čitelnost, a tím i zvýraznění linií karoserie. Využívá inovativní technologii jako v případě matné šedé Schiste u modelu nový Renault Austral, která získává saténově matný vzhled pouze díky laku, takže je odolná vůči UV záření, otěrům a dalším každodenním vlivům.

Nový Rafale je prvním modelem Renault, který se dodává v modré barvě Alpine. Jedná se o barvu, která nebyla v celé historii značky z Dieppe nikdy zcela pevně definována, a opět prošla jemnou evolucí, když na této karoserii nabízí o něco sytější modrou než na modelu Alpine A 110. Zbytek palety dostupné pro model nový Rafale tvoří barvy červená Flamme, černá Étoilé a šedá Schiste Brillant.
INTERIÉR

Uvnitř je nový Renault Rafale vybaven novou interaktivní skleněnou střechou Solarbay a dvojitou obrazovkou openR s novou grafikou na přístrojové desce. Nabízí také nová sedadla, high-tech „chytrou loketní opěrku“ pro cestující vzadu a řadu inovativních barev a materiálů.

Solarbay, interaktivní skleněná střecha
Solarbay, panoramatická skleněná střecha (1 470 x 1 117 mm), je novinkou společnosti Saint-Gobain. Díky technologii „AmpliSky“ se obejde bez krycí clony. Jedná se o aktivní systém, který se kompletně zatemňuje na požádání a je založen na posunu molekul způsobeném elektrickým polem. Maximální ochrana proti slunečnímu záření je zajištěna okamžitě a „wow“ efekt je zaručen animací vytvořenou postupným zatemněním devíti segmentů pokrývajících povrch skleněné střechy. Interaktivní skleněnou střechu Solarbay lze ovládat hlasem prostřednictvím služby Google Assistant nebo tlačítkem na stropním panelu.
Řidič a cestující si mohou vybrat ze čtyř poloh: zcela průhledná střecha, zcela neprůhledná střecha, průhledná střecha vpředu a neprůhledná střecha vzadu a naopak. Střecha Solarbay je praktičtější než běžná clona, protože umožňuje cestujícím vzadu zvolit si sluneční světlo nezávisle na cestujících vpředu, a navíc šetří 30 milimetrů
prostoru nad hlavou, což zejména pro cestující vzadu v karoserii typu kupé není zdaleka zanedbatelné. Díky řešení vrstveného skla společnosti Saint-Gobain, které podobně jako mechanická clona udržuje tepelnou pohodu na palubě v létě i v zimě, také snižuje na minimum skleníkový efekt neboli “ ledový efekt“. Navíc se při opuštění vozu automaticky přepne do neprůhledného režimu.
Až dosud byla tato technologie výsadou výrobců ultraprémiových vozů, v novém Renault Rafale je poprvé použita u mainstreamové automobilky.
Sportovní sedadla
Nová sedadla v novém Renault Rafale mají boční vedení, které odpovídá dynamickým vlastnostem vozidla a nabízí obzvláště dobrou boční a podélnou oporu. Zejména umožňují plně využít přilnavost podvozku v zatáčkách.

Čalounění Revolution Alcantara pomáhá podpírat řidiče a přispívá ke sportovní atmosféře.

«Pro umocnění „grand touringového“ efektu je boční vedení sedadel opatřeno doplňky ve stylu chráničů motocyklových bund.» François Farion, Viceprezident pro inovace a barevné a materiálové procesy, skupina Renault.
Podsvícené logo na sedadlech
U verze esprit Alpine nového Renault Rafale je Alcantara na sedadlech perforovaná a odhaluje modré látkové čalounění s efektem moiré připomínajícím mřížku chladiče. Logo Alpine zdobí horní část opěradla se rozsvěcuje v rytmu tlukotu lidského srdce, jako pravá alegorie automobilové vášně, která ožívá, jakmile se k vozu přiblížíte. Jeho osvětlení odpovídá barvě zvolené v nastavení MULTI-SENSE. Osvětlení vychází z materiálu, který je dokonale ohebný, a proto nemá žádný vliv na měkkost opěradla, a to díky nové technologii, která zde byla použita jako první na světě.
« Nový Renault Rafale pozná svého řidiče, jakmile se přiblíží k vozidlu, a signalizuje důvěrný vztah, který je spojuje, světelnými „údery srdce“ loga Alpine na sedadlech. Ještě nikdy nebylo pozvání k radosti z jízdy vyjádřeno tak vášnivě. » Agneta Dahlgren, Ředitelka projektu CMF-CD Design.Nový pocit za volantem
Volant nového Renault Rafale je úzce odvozen od volantu elektrických vozů Mégane E-Tech a Austral. U verze esprit Alpine lemuje spodní část věnce Alcantara.

Přírodní a inovativní materiály
Nový Renault Rafale je prvním vozem na světě, v jehož interiéru je použita břidlice a tónovaný korek. U verze esprit Alpine je umístěna na palubní desce směrem ke spolujezdci a na opěrce rukou. Použitý velmi tenký list břidlice ztrácí svou křehkost a lze jej tvarovat stejně snadno jako list dřeva. U verze Techno je na panel palubní desky použit černě tónovaný přírodní korek, který působí špičkovým dojmem. Kromě dekorativních vlastností je extrémně lehký, nereflexní a dokonale termoregulační.
Velkorysý vnitřní prostor
Nový Renault Rafale nabízí díky prodlouženému rozvoru (2,74 m) ve druhé řadě podobný prostor pro kolena (302 mm), který je dosud nejlepší ve své kategorii. Dlouhý rozvor prospívá také prostoru nad hlavou, protože dává větší výšku ustupující linii střechy. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici 880 mm prostoru nad hlavou, což je téměř stejně jako u Nového Espace (892 mm), a to i přes siluetu uhlazeného kupé. Zavazadlový prostor má objem 647 litrů.

Chytrá, technologicky vyspělá loketní opěrka
Středová loketní opěrka je určená pro multimediální aktivity. Nazývá se „Chytrá loketní opěrka“ a je vybavena dvěma konektory USB, úložným prostorem pro tablety a chytré telefony a dvěma výklopnými opěrkami pro pohodlné sledování těchto obrazovek.

Nová grafika obrazovek
Digitální kokpit openR byl představen v elektrickém Méganu E-Tech a později v modelech Austral a nový Espace. V Renaultu Rafale se skládá ze dvou obrazovek, umístěných do tvaru písmene „L“. Horizontální obrazovka TFT na palubní desce má plochu 321 cm² a úhlopříčku 12,3 palce (1920 x 720 pixelů, na šířku). Vertikální dotyková obrazovka má plochu 453 cm² a úhlopříčku 12 palců uprostřed konzoly (1250 x 1562 pixelů, formát na výšku). Obrazovka openR je umístěna tak, aby se na ni dalo snadno dívat a dotýkat se jí. Řidiči tak mohou využívat systém, aniž by museli odvrátit zrak od vozovky. Navigace je, díky systému Google stejná, jako na jejich chytrém telefonu.

Na obrazovce přístrojové desky proti řidiči není tradiční kruhový ciferník. Najdeme zde to, co výrobce nazývá čára rychlosti. Ta je barevně odlišena podle otáček motoru nebo rychlosti.

Pokročilý head-up displej nabízí velký, pokročilý displej (9,3 palce). Přímo na čelní sklo jsou promítány rychlost vozidla, aktivované jízdní asistenty, varování před překročením rychlosti a navigační pokyny. Řidič tak může zůstat zcela soustředěný na vozovku.

Přizpůsobitelné ambientní osvětlení
Rafale nabízí řadu možností přizpůsobení interiéru prostřednictvím nastavení MULTI SENSE. Můžete si například vybrat barvu ambientního osvětlení „Living Lights“ z LED pásků na palubní desce a výplních dveří.

KONEKTIVITA,BEZPEČNOST

využívá veškerou technologickou výbavu, kterou již používají vozy Austral a nový Espace, od asistenčních systémů řidiče (ADAS) až po multimediální systém. Ten byl doplněn o několik nových funkcí, zatímco umělá inteligence nabízí řidiči a cestujícím nové služby.

Ve vozidle integrovaný systém Google poskytuje přístup k Mapám Google, Asistentovi Google a mnoha aplikacím a více v závislosti na zemi a verzi) prostřednictvím katalogu Google Play. Stejně jako v chytrém telefonu. Rozhraní je navíc plně přizpůsobitelné a zůstává kompatibilní s chytrými telefony s Android Auto nebo Apple Carplay, ať už kabelem, nebo bezdrátově.


Multimediální systém je založen na systému Android Automotive 12, který mimo jiné usnadňuje párování zařízení přes Bluetooth a zjednodušuje orientaci v některých nabídkách. Pokrokem je také prediktivní údržba, nově umožňující signalizovat seřízení geometrie a klimatizace.

Systém openR link automaticky instaluje prostřednictvím vzdáleného připojení svého software, takže není třeba navštěvovat servis nebo prodejce, abyste měli aktuální software.

Užitečná umělá inteligence
Umělá inteligence je přítomna v několika< podobách. Nově byly uvedeny případy proaktivních doporučení systému, který například navrhuje vypnout klimatizaci, pokud je otevřené okno, nebo zapnout klimatizaci, pokud je příliš horko. Tento systém proaktivních doporučení funguje na základě „rutinních“ postupů, které jsou zaznamenávány a analyzovány v průběhu jízdy.

Bezpečnost bez omezení potěšení z řízení
Rafale je vybaven 32 jízdními asistenty ve třech kategoriích: řízení, bezpečnost a parkování. Obsahuje také novou funkci, která automaticky upozorňuje řidiče na překročení rychlosti prostřednictvím dopravních značek.

Inteligentní, vysoce výkonné osvětlení
Světlomety jsou vybaveny technologiemi, které optimalizují světelný výkon za všech okolností: Adaptive LED Vision pro potkávací světla a Matrix LED Vision pro dálková světla. Výsledkem je lepší viditelnost řidiče, aniž by došlo k oslňování řidičů okolních vozidel.

Aktivní asistent řidiče
Nová generace asistenta pro dálnice a dopravní zácpy nabízí autonomní řízení druhé úrovně na všech typech silnic, nejen na rychlostních komunikacích. Za tímto účelem kombinuje adaptivní tempomat s funkcí centrování v jízdním pruhu na základě geolokačních údajů v kombinaci se specifickými mapovými podklady, což umožňuje vozidlu předvídavě se přizpůsobit jízdě před ním.

Funkci rozpoznávání dopravních značek s funkcí prevence překročení rychlosti (OSP), která je integrována do systému Active Driver Assist, lze používat i samostatně. Pro větší pohodlí může řidič zvolit propojení omezovače rychlosti a tempomatu se systémem rozpoznávání dopravních značek. Pro úplnou kontrolu nad fungováním systému Active Driver Assist lze na přístrojové desce zobrazit model polohy vozidla v jízdním pruhu a ostatních účastníků silničního provozu v reálném čase.

Nový Renault Rafale je také vybaven následujícími systémy ADAS:
• Tempomat a omezovač rychlosti / Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (ACC) / Upozornění na nedodržení bezpečné vzdálenosti (DW) / Systém sledování okolního provozu / Asistent rozjezdu do kopce (HSA).
• Pro bezpečnost: Active Emergency Braking System neboli AEBS a Rear AEB) / Upozornění na mrtvý úhel (BSW) / Asistent pro jízdu v jízdním pruhu (LKA) / Upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDW) / Upozornění na změnu jízdního pruhu (LCW) / Upozornění na pozornost řidiče (DAA) / Asistent stability přívěsu (TSA).
• Pro parkování: přední, zadní a boční parkovací asistenti, upozornění na vozidla jedoucí vzadu (RCTA) / pohled z ptačí perspektivy / upozornění na bezpečné opuštění vozidla.

MOTORY

Nový Renault Rafale využívá modulární alianční platformu CMF-CD, která nabízí nejvyšší úroveň technologického rozvoje, ať už jde o podvozek, pohonné jednotky nebo elektronické vybavení. Pohon obstarává plně hybridní benzínový motor E-Tech full hybrid o výkonu 200 k v kombinaci s multimódovou automatickou převodovkou. Tato kombinace mu zajišťuje dojezd na špičce ve svém segmentu.

Chystá se výkonná verze hybridního pohonu E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní a pohonem všech kol. Ten bude disponovat dalším elektromotorem na zadní nápravě. Tím se z nového Rafale stane SUV kupé s pohonem všech kol. Dalším rozšířením nabídky pak bude plug-in hybridní pohon.
PODVOZEK

Víceprvkové zavěšení a systém řízení všech kol 4CONTROL advanced umožňuje dosáhnout dobrého naladění jízdních vlastností, aniž by to bylo na úkor komfortu. Poskytuje také lepší kontrolu nad akustickou zpětnou vazbou.

Systém řízení všech kol 4CONTROL advanced zajišťuje výrazné zlepšení ovladatelnosti při nízkých rychlostech a dynamiku při středních a vysokých rychlostech.
V zatáčkách projížděných při rychlostech nad 50 km/h zlepšuje mikrořízení (až o 1 stupeň) zadních kol ve stejném směru jako předních kol stabilitu vozu tím, že snižuje setrvačnost zadní nápravy. Při nízkých rychlostech lze zadní kola řídit v opačném směru (až o 5 stupňů), což zajišťuje poloměr otáčení 10,4 m odpovídajícím městskému vozu.
Oproti modelům Austral a Espace, které rovněž využívají víceprvkovou zadní nápravu a systém 4CONTROL advanced, je nový Rafale vybaven také modernizovaným elektronickým systémem řízení zadní nápravy Véhicle Motion Control (VMC 2). Ten zajišťuje lepší předvídání ztráty přilnavosti, což vede ke zvýšení rychlosti v zatáčkách a
optimálnímu nastavení všech čtyř kol na silnicích s nerovným a zhoršeným povrchem.
Nový Rafale těží také z širšího rozchodu kol (+4 cm), širších pneumatik (245 mm) a specifických nastavení pružin, tlumičů a protiprokluzového systému. Výsledkem jsou optimalizované jízdní vlastnosti vozidla z hlediska komfortu i dynamiky. Řízení těží z velmi přímého převodu (13), takže je radost projíždět zatáčky několika přesnými pohyby volantu.
ROZMĚRY:

Celková délka: 4,71 m
Celková šířka: 1,86 m
Výška: 1,61 m
Rozvor: 2,74 m
Přední převis: 942 mm
Zadní převis: 1029 mm
Světlá výška: 180 mm
Hmotnost: od 1653 kg
Objem zavazadlového prostoru: 530 VDA dm3

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code