Příjezd Fordu Ranger i jako Plug-in Hybridu se blíží
Je to téměř na den přesně rok, kdy jsme oznámili záměr Fordu doplnit nabídku pohonných jednotek svého pickupu Ranger o plug-in hybridní variantu. Nyní se tento záměr již zhmotnil. Nový model Ranger PHEV má premiéru na právě probíhajícím veletrhu IAA TRANSPORTATION.
Tento nový model nabízí velkou tažnou sílu, užitečné zatížení a možností jízdy i v terénu pouze na elektrický pohon. Tím rozšiřuje ucelenou řadu plně elektrických a plug-in hybridních modelů Ford Pro.
Informace, uvedené v loňském článku můžeme doplnit o technické informace. Točivý moment je u tohoto pohonu až 690 Nm – nejvíce ze všech vyráběných modelů Ranger. Nabíjení akumulátoru pomocí jednofázové 16ampérové nabíječky trvá méně než čtyři hodiny. Umožňuje dosáhnout cílového dojezdu více než 45 km v režimu pouze elektrického pohonu.
Ranger PHEV také zavádí do nabídky modelové řady Ranger technologii Pro Power Onboard. Ta zákazníkům umožňuje napájet z trakční baterie nářadí o výkonu až 6,9 kW. Není tak nutné v případě potřeby s sebou vozit generátor.
Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW. Zákazníci si ale mohou objednat také variantu o výkonu 6,9 kW. Ta je vybavena dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru. Z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW, který splňuje požadavky na náročnější vybavení.
Pohonná jednotka
Zcela nová pohonná jednotka PHEV kombinuje 2,3litrový benzinový motor Ford EcoBoost a 10stupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh . Výsledný točivý moment 690 Nm je nejvyšší ze všech vyráběných modelů Ranger vůbec. S výkonem 279 k má varianta PHEV vyšší výkon, než 3,0litrový turbodiesel V6 modelu Ranger.
Nová modulární hybridní převodovka integruje elektromotor modelu Ranger PHEV do převodovky, aby se minimalizovala komplexita. Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách v porovnání se systémem využívajícím pouze spalovací motory. Volbu okamžiku, kdy spalovací motor využije elektrickou výpomoc, určuje samotný řidič výběrem z režimů Auto EV, EV Nyní, EV Později nebo EV Nabíjení.
Ranger PHEV nabízí možnost vézt užitečné zatížení až jednu tunu, táhnout až 3 500 kg. Terén zdolává díky nejnovějšímu systému pohonu všech kol e-4WD, dvoustupňové rozvodovce a uzávěrce zadního diferenciálu Ranger. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.
Zákazníci mohou také pro zvýšení dojezdu na elektřinu využít rekuperačního brzdění. Potenciál elektromotoru a okamžitého točivého momentu ocení při tažení, převozu těžších nákladů nebo zdolávání náročných terénních úseků, jako jsou skalní průlezy a prudká stoupání. Inženýři společnosti Ford také upravili naladění odpružení pro optimální komfort na silnici i v terénu s ohledem na rozložení hmotnosti modelu Ranger PHEV.
Majitelé, kteří mají tu možnost, mohou využít systém Ford Pro Home Charging. Ten je schopen naplánovat nabíjení během levnějších nočních tarifů. Podle svých předpokladů očekává výrobce, že hybridní pohonné ústrojí přinese úsporu paliva ve srovnání s naftovým motorem V6 s vyšším zdvihovým objemem, který je pro Ranger nadále k dispozici.
Nový model je vedle modelových řad Wildtrak a XLT uváděn na trh jako startovací edice Stormtrak PHEV. Zaváděcí edice Stormtrak nabízí standardní výbavu, která zahrnuje:
- Designové prvky Stormtrak s 18palcovými koly z lehké slitiny, maska chladiče se strukturou včelí plástve, průduchy na blatnících a sadou polepů.
- Matrix LED světlomety, posuvný aerodynamický ochranný rám za kabinou, asistent navádění přívěsu při couvání a 360stupňová kamera ve standardní výbavě pro maximální funkčnost
- Nová barva laku pouze pro Stormtrak – šedá Chill, k dispozici je také černý lak Agate
- Luxusní kabina se zvukovým systémem B&O s 10 reproduktory a jedinečnými materiály v interiéru
Ranger PHEV se bude vyrábět v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky zákazníkům se očekávají od jara 2025. Nový model se v Evropě připojí ke stávající modelové řadě Ranger se vznětovým motorem, díky čemuž bude lépe vyhovovat různým potřebám zákazníků a místním emisním předpisům.
Zdroj: Ford Motor Company