Peugeot představil nový pick-up. Na našich silnicích ho ale nepotkáme

Situace pro automobilky se v Evropě kvůli legislativním opatřením stává stále složitější a budoucnost nejasnější. Automobilky se proto snaží přesunout některé aktivity do oblastí mimo EU. Posilování přítomnosti v oblastech, kam nedosahuje unijní legislativa oznámil i Peugeot. Pro země Afriky, Blízkého východu a Jižní Ameriky nyní představil novou generaci modelu Peugeot Landtrek.

Peugeot Landtrek, uvedený na trh v roce 2020, je pokračovatelem dlouhé historie vozů Peugeot pick-up, od modelu Peugeot 202 z roku 1938, přes Peugeot 404 z 60. let po Peugeot 504 ze 70. let. Peugeot Landtrek je součástí segmentu jednotunových pick-upů, kterých se celosvětově prodá 2,5 milionu kusů ročně. Prodává se přibližně ve 40 zemích, a to v Africe, na Blízkém východě a v Jižní Americe.

Nový Peugeot Landtrek splňuje náročné požadavky klientů díky široké nabídce motorů, třem možným základním konfiguracím (šasi kabina, jednoduchá kabina, dvojitá kabina) a verzím pro profesionální a víceúčelové použití.

Nový Peugeot Landtrek staví na vlastnostech, které tomuto modelu zajistily takový úspěch – velkokapacitní nákladový prostor, pokročilá modularita a vysoká úroveň komfortu. Je vybaven zcela novým dieselovým motorem Multijet o objemu 2,2 litru a výkonem 200 k a řadou designových a technologických vylepšení.

Nový design

Landtrek přebírá identitu modelové řady značky Peugeot.  Nabízí novou vertikální mřížku chladiče, v jejímž středu je zakomponováno nové logo. Tato mřížka je osazena sofistikovanými LED světlomety pro denní svícení ve tvaru ikonických drápů značky, které zajišťují výrazný technologický světelný podpis. Spodní část nárazníku je zesílená a jsou do ní zakomponovány nové leskle černé rámečky mlhových světlometů.

Nový zadní nárazník kombinuje styl a ochranu. Design zadních dveří zavazadlového prostoru mezi LED světly s 3D efektem byl modernizován a nese nový nápis Peugeot. Středům kol ve tvaru hvězdy dominuje nové logo, které splývá s ráfkem kola. Rozměry nového vozu Peugeot Landtrek odpovídají standardům trhu užitkových vozů, délka činí 533 cm u verze s dvojitou kabinou a 539 cm u verze s jednoduchou kabinou, to vše při šířce 192 cm.

V interiéru vozu jsou nejvýraznějšími prvky velkorysá konzola a velký centrální 10″ HD dotykový displej. Ten je obohacen o widgety, které nabízejí optimalizovaný uživatelský zážitek a poskytují přímý a intuitivní přístup k systému infotainmentu. Kompatibilita s Apple CarPlay/Android Auto je navíc nyní bezdrátová. Pod centrálním displejem se nacházejí známé ovladače Peugeot připomínající klavírní klávesy (toggle switches), které umožňují rychlý přístup k základním funkcím. K většímu potěšení z jízdy a efektivitě přispívá i nový 7″ digitální přístrojový panel a volant, který má v sobě kromě nového znaku Peugeot zabudováno i ovládání adaptivního tempomatu.

 

Pohodlí a efektivita

Nový Peugeot Landtrek je vhodný jak pro profesionální využití, nebo kombinaci práce a volného času. Prostoru pro cestující byla věnována velká pozornost a bylo do něj začleněno mnoho prvků pro zajištění bezpečné a komfortní jízdy za všech jízdních podmínek a při jakémkoli zatížení.

Vpředu si můžete vybrat mezi dvěma samostatnými sedadly a třímístnou lavicí Multiflex. Tato druhá možnost je výsledkem zkušeností společnosti Peugeot v oblasti užitkových vozidel. Prostřední opěradlo lze sklopit a vytvořit tak loketní opěrku / pracovní stolek, nebo lze po sklopení středového i bočního pravého opěradla naložit objemné předměty o hmotnosti až 75 kg.

Modularita zadní lavice u verze s dvojitou kabinou je v segmentu jednotunových pick-upů jedinečná, sklopné opěradlo poskytuje možnost dělení v poměru 60/40 nebo 100 %. Po sklopení mohou opěradla nést další náklad. K dispozici jsou také dva úchyty Isofix pro upevnění dětských sedaček.

Kabina je mimořádně prostorná. Šířka ve výši ramen ve 2. řadě je 155 cm a prostor v úrovni kolen je minimálně 50 mm, což zajišťuje pohodlí až šesti cestujícím. Přístupnost usnadňuje 7 madel rozmístěných v kabině.

Nový Peugeot Landtrek nabízí 60 různých doplňků, které efektivně přizpůsobí jakémukoliv použití: tepelně tvarovaná ochrana korby, prosklená pevná střecha, chromovaný ochranný střešní oblouk, podlahové rohože, stupátka atd. Speciální řady vyvinuté lokálně pro jednotlivé trhy umožňují rovněž vyhovět specifickým potřebám zákazníků v těchto zemích a regionech.

Technologie a větší výkon

Nový Peugeot Landtrek může být nyní vybaven čtyřválcovým turbodieselovým motorem Multijet o objemu 2 184 cm3, který dosahuje výkonu 200 k a nabízí velkorysý točivý moment 450 Nm. Tento motor se již osvědčil i v jiných modelech řady Peugeot.

Nový 2,2litrový dieselový motor Multijet o výkonu 200 k lze kombinovat s novou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF EAT8. Ta je vybavena elektronickým ovládáním pro snadnější volbu převodových stupňů a efektivní řízení točivého momentu motoru. U tohoto nového motoru je k dispozici také šestistupňová manuální převodovka.

Multijet doplňuje nabídku zahrnující dieselový motor o objemu 1,9 litru s výkonem 150 k a točivým momentem 350 Nm (v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou) a benzínový motor o objemu 2,4 litru motor o objemu 1,9 litru a točivým momentem 320 Nm (se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou).

Peugeot Landtrek Diesel Multijet 2,2 l o výkonu 200 k je vybaven novým systémem stálého pohonu všech kol, který zajišťuje efektivitu a bezpečnost bez ohledu na jízdní podmínky. Nabízí čtyři jízdní režimy, které se přizpůsobí všem typům terénu: Normal, Sport, Sníh a Písek.

Pro optimální jízdní komfort je nový Peugeot Landtrek Diesel Multijet 2,2 l o výkonu 200 k vybaven elektrickým posilovačem řízení a elektrickou parkovací brzdou. Jízdu v terénu usnadňuje speciální oddíl na centrálním displeji, který zobrazuje informace o stavu převodovky a diferenciálu, jízdním režimu, náklonu vozidla atd.

Bezpečnostní výbava nového vozu Peugeot Landtrek Diesel Multijet 2,2 l 200 k byla rozšířena o systém automatického nouzového brzdění, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a o systém sledování mrtvého úhlu. Zadní brzdy používají kotouče namísto bubnů.

Nové vozy Peugeot Landtrek vybavené ostatními motory si zachovávají velkorysou výbavu, která zahrnuje mechanickou převodovku 4×2 nebo 4×4 s krátkými převodovými poměry, ESP, protiskluzový systém, výstrahu při opuštění jízdního pruhu, asistenční systém pro jízdu s přívěsem atd.

Nový Peugeot Landtrek může být vybaven jednou až čtyřmi kamerami pro usnadnění manévrování ve městě i mimo něj. Off-road kamera (ve zpětném zrcátku spolujezdce) a 360° panoramatický výhled poskytují řidiči podporu při překonávání překážek nebo projíždění úzkých cest.

Nový Peugeot Landtrek je k dispozici s mechanickou převodovkou 4×2, 4×4 nebo AWD s krátkými převodovými poměry. U převodovky 4×4 nebo AWD je zadní diferenciál opatřen systémem eLocker s automatickým rozpojením, který zajišťuje vyšší trakci v případě, kdy se některé kolo protáčí.

S převodovkou 4×4 nebo AWD si nový Peugeot Landtrek poradí i v těch nejnáročnějších podmínkách:

  • brodivost: 600 mm
  • přední nájezdový úhel: 29° nebo 30°
  • zadní nájezdový úhel: 27° nebo 26°
  • přechodový úhel: 25°
  • světlá výška: minimálně 214 mm (16″ kola) nebo až 235 mm (17″/18″ kola).

Díky novu 2,2litrovému dieselovému motoru Multijet o výkonu 200 k má nyní nový Peugeot Landtrek přípustnou hmotnost přívěsu až 3 500 kg a užitečnou hmotnost až 1 400 kg. U ostatních motorů zůstává maximální přípustná hmotnost přívěsu 3 000 kg.

Všechny vozy Peugeot Landtrek si zachovávají nejprostornější nákladový prostor v segmentu s šířkou mezi podběhy kol 122 cm. V provedení s dvojitou kabinou pojme 2 europalety (nákladový prostor 163 cm × 160 cm × 500 mm) a v provedení s jednoduchou kabinou 3 europalety (nákladový prostor 243 cm × 160 cm × 500 mm).

 

Zdroj: Peugeot, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code