Ženeva představí také nový Hyundai i20

Na mezinárodním autosalonu v Ženevě bude, kromě jiných, představena i nová, již třetí generace modelu Hyundai i20. Vůz, který byl poprvé uveden na trh v roce 2008, je navržen v novém designérském stylu značky, nazvaném „smyslná sportovnost“. Svým zákazníkům údajně nabídne nejlepší úroveň funkcí v oblasti konektivity a nejkomplexnější soubor bezpečnostních systémů ve své třídě. Model bude vyráběn v Evropě, ve výrobním závodě Hyundai v tureckém İzmitu.

.

Karoserie má kompletně nový design. Proporce jsou v porovnání s předchůdcem dynamičtější, ale současně zůstávají praktické pro jízdu v hustém městském provozu. Vizuální dojem vylepšuje nižší vnější výška (-24 mm) ve spojení s širší karoserií (+30 mm) a větší vnější délkou (+5 mm). Rovněž rozvor náprav byl prodloužen, a to o 10 mm. To umožnilo vytvořit větší vnitřní prostor pro cestující, především vzadu. Zavazadlový prostor se zvětšil o 25 litrů na celkových 351 litrů. Nižší spodní linie bočních oken a malé pevné okno za zadními dveřmi poskytují řidiči lepší výhled z vozu. Celkový vzhled završují nově navržená 17“ kola z lehké slitiny.

Nové jsou i dynamicky působící nárazníky vpředu a vzadu, tak jako i maska chladiče. Nově navržené osvětlení zádě plynule přechází do bočních stěn a zvýrazňuje tím modelu i20. Tyto prvky vnějšího designu společně vytvářejí dojem modernosti a současně také poskytují řidiči prémiovou atmosféru.

.

Zákazníci si budou moci vybrat z celkem 10 barev karoserie, včetně čtyř nových odstínů: modrá Intense, šedá Aurora, tyrkysová Aqua a Mosaz. Možnosti individualizace rozšiřuje nabídka dvoubarevného lakování, u něhož je střecha odlišena odstínem černá Phantom.

Interiér nabízí inovativní estetická a technická řešení, mezi zajímavé stylistické prvky patří horizontální lišty na vysoké přístrojové desce. Toto řešení jí dodává velmi nekonvenční vzhled, který posiluje dojem šířky vozu.

Interiér má také řadu technických vylepšení. Přístrojová deska je vybavena dvěma novými 10,25“ displeji, které tvoří zajímavý vizuální celek. Jeden z nich plní funkci digitálního panelu přístrojů, druhý je dotykovým displejem navigačního systému. Nejvyšší úroveň bezpečnosti v tomto segmentu zajišťuje soubor systémů Hyundai SmartSense, který zahrnuje kromě několika nových funkcí také novou generaci asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-AvoidanceAssist) a chytrý tempomat NSCC (Navigation-based Smart CruiseControl) propojený s navigačním systémem. Ještě větší pocit jistoty dodávají řidiči funkce detekce chodců a cyklistů, které jsou novou součástí systému FCA.

Cestující si mohou ve zcela novém modelu i20 užívat za tmy také příjemného vnitřního osvětlení díky nové technologii dekoračního osvětlení LED. Mají navíc na výběr tři barevné kombinace interiéru: jednobarevný černý interiér, dvoubarevný černý a šedý nebo černý, a žluto-zelený. Výsledkem jsou ještě širší možnosti individualizace.

.

Zcela nový i20 nabízí nejlepší konektivitu ve své třídě díky široké škále komfortních funkcí ze světa high-tech. Systémy Apple CarPlay a Android Auto, nabízené nyní v bezkabelové verzi, umožňují uživatelům přenesení ovládacích prvků pro funkce svých chytrých telefonů s operačními systémy iOS nebo Android na displej vozidla. Eleganci a vizuální komfort interiéru zvyšuje formální propojení nového 10,25“ displeje digitálního panelu přístrojů a 10,25“ centrálního dotykového displeje. Dotykový displej nabízí také funkci děleného zobrazování pro současné používání vícero funkcí.

Nová nabídka motorů

i20 je nabízen se dvěma motory a třemi převodovkami. Na vrcholu modelové řady stojí jednotka 1.0 T-GDi ve dvou výkonových verzích, 100 koní nebo 120 koní. Poprvé může být tento motor kombinován s 48V systémem částečně hybridního pohonu, u verze o výkonu 100 koní na přání, varianta s výkonem 120 koní je jím vybavena standardně. Systém pracuje s napětím 48 V a přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 3 až 4 %. Hybridní 48V systém se dodává se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT) nebo s nově vyvinutou šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou iMT (Intelligent Manual Transmission). Převodovka iMT odpojuje motor od převodovky, pokud řidič uvolní pedál plynu. Vůz tím přejde do režimu setrvačné jízdy se sníženou spotřebou paliva.

Motor 1.0 T-GDi 100 k bez 48V částečně hybridního systému se dodává s převodovkou 7DCT nebo s 6stupňovou mechanickou převodovkou. Jako základní motor je nabízen čtyřválec MPi 1,2 litru, jehož nejvyšší výkon 84 k je přenášen na vozovku prostřednictvím pětistupňové mechanické převodovky.

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code