Suzuki Vitara bude nabízen i jako hybrid

Suzuki Vitara je model, který můžeme potkávat na našich silnicích už více než 30 let. Za tu dobu prošel samozřejmě mnoha generačními obměnami a faceliftovými proměnami. Změny se odehrávají nejen viditelné, ale i ty, které najdeme pod kapotou.

Všechny modely Suzuki disponují určitým stupněm elektrifikace, ať už jde o mild hybridy Vitara, S-Cross, Ignis a Swift, full hybrid od technologického partnera Toyoty v kombi Swace, nebo plug-in hybrid s dobíjením ze zásuvky ve vrcholném modelu Across.

Proto není překvapivé, že bylo dnes představeno rozšíření nabídky pohonu o hybridní verzi i u modleu Vitara. V rámci neustálé snahy o snižování spotřeby paliva a tlaku na snižování emisí se do prodeje dostává zcela nový plně hybridní pohon, kdy nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.

Nový pohon pod kapotou Suzuki Vitara sází na kombinaci úsporného atmosférického čtyřválce a výkonného elektromotoru. Oba motory mohou Vitaru pohánět společně, nové pohonné ústrojí je ale na rozdíl od dosud nabízeného mild hybridu schopné jet i čistě na elektřinu v režimu EV. Jde o jedno z mála SUV na trhu s pohonem všech kol a automatem.

Specifika nového hybridního pohonu v Suzuki Vitara

Hybridní pohon vlastní konstrukce Suzuki je tvořen benzinovým motorem 1.5 DualJet, elektrickým motor-generátorem MGU, schopným pohánět Vitaru i samostatně a dále samočinnou šestistupňovou převodovkou AGS. Energie pro elektromotor se ukládá do 140V lithium-iontové baterie.

Všechny části pohonného ústrojí se nachází pod kapotou motoru s výjimkou baterie a invertoru, které jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru.

Atmosférický benzínový motor Suzuki K15C

Čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru spojuje nízkou spotřebu paliva, nízké emise, vysoký výkon a točivý moment. Pro model Vitara znamená návrat k atmosférickým motorům. V zájmu dosažení co nejvyšší účinnosti využívá zdvojené vstřikování paliva DualJet se vstřikovači umístěnými poblíž každého sacího ventilu. K dalším úsporným opatřením patří vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů EGR, variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky. Benzinový motor dosahuje výkonu 75 kW.

Jednou z hlavních předností Vitary strong hybrid je nízká spotřeba paliva. V kombinovaném cyklu dle normy WLTP dosahuje v závislosti na konkrétním provedení 5,4–5,9 l/100 km. To překonává nejen stávající provedení s automatem, ale jde i o hodnoty zcela srovnatelné s mild hybridem s manuální převodovkou.

Elektromotor a automatické dobíjení baterie za jízdy

Elektromotor MGU má parametry 24,5 kW a 60 Nm. V elektrickém režimu EV dokáže pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Při jízdě ustálenou rychlostí nebo při zpomalování slouží jako generátor elektrické energie pro dobíjení baterie. Dále MGU vyhlazuje pokles točivého momentu, když je během řazení rozpojená spojka.

Samočinná převodovka AGS kombinuje výhody manuální a automatické převodovky. Řadí automaticky, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed má optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody. Díky tomu, že elektromotor roztáčí samostatnou vstupní hřídel převodovky, se mohou obě pohonné jednotky připojovat a odpojovat nezávisle na sobě.

Nový pohonný systém strong hybrid doplňuje v nabídce modelu Vitara dosud nabízený motor 1.4 BoosterJet s mild hybridním pohonem. Ten zůstává v prodeji i nadále s manuální převodovkou, novinka nahrazuje stávající verze s automatickou převodovkou.

Cena

Vitara s hybridním pohonem začíná na českém trhu s cenou od 615 900 Kč ve výbavě Premium. Provedení ve výbavě Premium s pohonem všech kol AllGrip Select stojí 679 900 Kč, ve výbavě Elegance potom 731 900 Kč. Ceny nově zahrnují dosud příplatkovou záruku 5 let a 150 000 km.

Hybridní systém bude ještě v průběhu roku 2022 nasazen také do loni uvedeného modelu S-Cross.

Zdroj: Suzuki, Magyar Suzuki Corporation Ltd. branch office Czech Republic, organizační složka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code