Volkswagen představil ve světové premiéře nový Golf GTI Clubsport s výkonem 300 koní
Nový Golf osmé generace po verzích GTI, GTE a GTD dostává další verzi – Golf GTI Clubsport. Volkswagen navazuje s novým modelem Golf GTI Clubsport na tradici vysokovýkonných modelů GTI. První Golf GTI Clubsport byl uveden na trh v roce 2016 u příležitosti 40. výročí ikony sportovních vozů. První zástupce řady Clubsport poskytoval nejvyšší výkon 195 kW (265 k), který mohla funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně posunout až na 213 kW (290 k). Ve stejném roce následovala limitovaná edice pouhých 400 exemplářů modelu Golf GTI Clubsport S s trvale dostupným nejvyšším výkonem 228 kW (310 k). V květnu 2016 stanovil profesionální jezdec Benjamin Leuchter s vozem Golf GTI Clubsport S na Severní smyčce Nürburgringu nový rekord na kolo pro vozidla s pohonem předních kol, a to časem 7:49,21 min.
Clubsport disponuje zdokonaleným přeplňovaným motorem, vyladěným nyní na nejvyšší výkon 221 kW (300 k) a maximální točivý moment 400 N.m, a sportovním podvozkem, vybaveným novým systémem řízení jízdní dynamiky. V novém modelu Golf GTI zajišťuje systém řízení jízdní dynamiky síťové propojení řídicích jednotek elektronické uzávěrky diferenciálu (XDS) a na přání dodávané elektronické regulace tlumičů DCC s rozhodujícím vlivem na příčnou dynamiku. Již tato varianta přitom přináší citelné výhody z hlediska sportovních výkonů. V novém modelu Golf GTI Clubsport je nyní do sítě systému řízení jízdní dynamiky poprvé začleněna také sériově dodávaná elektromechanická uzávěrka předního diferenciálu. Díky tomu umožňuje nový Golf GTI Clubsport ještě neutrálnější a preciznější jízdu než klasický Golf GTI.
Změny se dotkly i designu, nárazník zůstává směrem k vozovce vizuálně „otevřený“. Do kontaktu s proudícím vzduchem přichází především pro modely GTI typická voštinová mřížka masky chladiče a větší aerodynamické spoilery. Vzadu je nejnápadnější dvoudílný střešní spoiler, navržený exkluzivně pro Golf GTI Clubsport jako jeho jednoznačný rozpoznávací znak. Spoilery na přídi a zádi jsou mnohem víc než jen stylistickými prvky, protože výrazně zvyšují přítlak sportovního vozu. Golf GTI Clubsport v sériové výbavě vyjíždí z bran závodu ve Wolfsburgu na 18“ kolech z lehké slitiny. Sportovní celkový dojem umocňuje speciální difuzor ve spojení se snížením světlé výšky karoserie o 10 milimetrů a rozšířenými bočními prahy. Rovněž nové jsou oválné koncovky sportovní výfukové soustavy na pravé a levé straně, které nahradily kruhové koncovky.
Velký počet specifických prvků výbavy GTI individualizuje také interiér. Mezi ně patří vrcholná sportovní sedadla čalouněná tkaninou ArtVelours, která poskytují řidiči potřebnou oporu těla i při rychlém průjezdu zatáčkou, a sportovní volant s perforovanou kůží v zónách pro uchopení věnce a s páčkami pro manuální řazení sériově dodávané 7stupňové dvouspojkové převodovky (DSG). Exkluzivní interiér završují pedály se vzhledem hliníku a další velmi kvalitní detaily.
Zdroj: Porsche Česká republika