Chystáte se koupit ojetinu? Nejvíc je v nabídce model Škoda Octávie

Se začínající motoristickou sezonou se mnozí chystají pořídit, nebo vyměnit auto za jiné. Roste proto zájem a tím i logicky ceny. Roste i celkový počet vozů na prodej. Podle informací společnosti TipCars, která se shromažďováním informací o ojetých vozech dlouhodobě zabývá, se na tom podílel zejména nejpopulárnější model v tuzemsku – Škoda Octavia, u které v únoru oproti lednu stoupl počet nabízených kusů o 4 %.

Bylo jich tak nejvíc za poslední čtyři roky. Na vozy značky Škoda celkově v českých autobazarech narazíte zdaleka nejčastěji. V Královéhradeckém kraji tvoří největší podíl, a to 34 % všech nabídek. Podle statistik motoristického inzertního portálu TipCars se skladba nabízených ojetin napříč regiony výrazně liší.

Procentuální přírůstek byl však ještě vyšší v případě Volkswagenu Passat, u nějž meziměsíčně stoupl počet nabízených kusů dokonce o 6 %. Naopak výraznější pokles počtu nabídek zaznamenaly pouze vozy BMW řady 5, kterých bylo v únoru v nabídce meziměsíčně o 5 % méně.

Podle TipCars Indexu, který popisuje nabídku deseti[1] nejvyhledávanějších modelů na trhu s ojetými osobními vozy, v únoru jejich nabídka v tuzemských bazarech vzrostla oproti lednu o 2,2 %.

Nárůst průměrné nabídkové ceny zaznamenal portál TipCars u devíti z deseti nejvyhledávanějších modelů na trhu. Ve většině případů však ceny stouply pouze o jedno nebo dvě procenta. Nejvýrazněji vzrostly ceny v případě vozů Mercedes-Benz třídy E. Oproti lednu za něj prodejci požadovali o 34 tisíc korun více. Jediným modelem, u nějž došlo k poklesu průměrné ceny v bazarech, je BMW řady 5, které se aktuálně nabízí v průměru za 944 tisíc korun, což je o 41 tisíc korun méně než v lednu.

Trh ojetin ovládají lokální značky

Asi nikoho nepřekvapí, že se ve všech krajích na první příčce umístily vozy značky Škoda. Ve všech krajích pochází alespoň pětina vozů v autobazarech právě z mladoboleslavské automobilky. Jsou však i regiony, kde je jejich zastoupení o poznání vyšší.

Jako pomyslné „království škodovek“ by se dal označit Královehradecký kraj. Logo okřídleného šípu tam má hned 34 % nabízených ojetin. Z koncernu Volkswagen, do kterého vedle Škody spadají i vozy značek Volkswagen či Audi, pochází na Královéhradecku přes polovinu nabízených ojetin. Za Královehradeckým krajem příliš nezaostávají kraje Ústecký a Olomoucký, kde Škoda tvoří 30 % nabídek bazarů. Na opačném konci spektra pak stojí Jihomoravský a Liberecký kraj, kde má Škoda jen 21% zastoupení.

Druhou nejčastěji nabízenou značkou je ve většině regionů Volkswagen. Obvykle tvoří asi desetinu nabídek ojetých osobních automobilů. Existuje však jedna výjimka, a to Liberecký kraj, kde je druhou nejčastěji nabízenou značkou BMW. To ve většině krajů doplňuje trojici nejčastěji nabízených značek ojetých vozů. Třetí příčku na pomyslném stupni vítězů obsazuje hned v sedmi regionech. Ve čtyřech krajích třetí místo ovládá Ford, ve dvou pak Mercedes-Benz.

Na dalších příčkách se již zastoupení jednotlivých výrobců začíná výrazněji promíchávat a objevují se i další automobilky, které mají výraznější zastoupení na trhu s ojetými osobními vozy jen v některých regionech. Čtvrtou nejčastěji nabízenou značkou na Ústecku, Olomoucku a Vysočině je tak Peugeot, na Karlovarsku Toyota, na Liberecku Volvo, ve Středočeském kraji pak Hyundai. Do pětice nejčastějších značek se dostalo i Audi, které je páté v Olomouckém kraji, nebo Opel, který tuto příčku obsadil na Vysočině.

Nejčastěji nabízené značky v regionech
První Druhá Třetí Čtvrtá Pátá
Praha Škoda Volkswagen BMW Mercedes-Benz Hyundai
Středočeský Škoda Volkswagen BMW Hyundai Ford
Jihočeský Škoda Volkswagen BMW Mercedes-Benz Ford
Plzeňský Škoda Volkswagen Mercedes-Benz Ford BMW
Karlovarský Škoda Volkswagen Mercedes-Benz Toyota BMW
Ústecký Škoda Volkswagen Ford Peugeot Hyundai
Liberecký Škoda BMW Volkswagen Volvo Hyundai
Královehradecký Škoda Volkswagen BMW Ford Mercedes-Benz
Pardubický Škoda Volkswagen Ford BMW Hyundai
Vysočina Škoda Volkswagen Ford Peugeot Opel
Jihomoravský Škoda Volkswagen BMW Ford Mercedes-Benz
Zlínský Škoda Volkswagen Ford Mercedes-Benz Hyundai
Olomoucký Škoda Volkswagen BMW Peugeot Audi
Moravskoslezský Škoda Volkswagen BMW Ford Mercedes-Benz

[1] TipCars Index je vypočítávaný na základě dat o deseti dlouhodobě nejvyhledávanějších modelech na trhu. Mezi ně patří vozy domácí značky Škoda (Kodiaq, Superb, Octavia a Fabia), Volkswagenu (Passat a Golf), BMW (3 Series a 5 Series), Mercedesu (E-Class) a Fordu (Focus).

 

Zdroj: TipCars

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code