Citroen C5 X. Nová vlajková loď připlouvá

Citroen dnes představil nový model C5 X jako inovovaný vrchol své modelové řady. Názvem se inspiroval u koncepčního vozu C Xperience Concept, který byl představen na pařížském autosalonu 2016.

Jde o zástupce segmentu D, který nám představuje nový tvar karoserie s výklopnou zádí. Vůz tak v sobě, s důrazem na prostor a aerodynamiku, spojuje hatchback s kombi a současně přidává prvky SUV.

.

.

Vepředu i vzadu nabízí C5 X nový světelný podpis Citroën ve tvaru písmene V, který se poprvé objevil u nové C4. Tento světelný podpis, viditelný ve dne i v noci, je snadno rozpoznatelný a lze ho okamžitě přiřadit ke značce Citroën. Tvořen je u všech verzí LED světlomety.

.

.

Díky větší světlé výšce oproti tradičnímu hatchbacku a kolům o průměru 720 mm s 19″ pneumatikami Tall&Narrow u většiny verzí je pozice řidiče vyšší, což zlepšuje bezpečnost a výhled. C5 X má rozvor 278,5 cm, což dává nadstandardní prostor pro cestující v zadní části vozu. Svými vnějšími rozměry (délka 480,5 cm, šířka 186,5 cm a výška 148,5 cm) se řadí mezi klasické vozy segmentu D.

Interiér vozu umožňuje široké možnosti výběru výbavy a doplňků. V nabídce je například rozšířený head-up displej, systém, který promítá informace před čelní sklo, v barvě a ve velkých rozměrech. Jde o první krok k rozšířené realitě. Tato technologie, která byla poprvé představena v koncepčním voze 19_19, zajišťuje klidnější a uvolněnější jízdu: řidič již nemusí spouštět oči ze silnice, aby získal potřebné informace.

.

.

C5 X také nabízí poloautonomní řízení 2. stupně v souladu s platnou legislativou. Systém Highway Driver Assist kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Řidič již nemusí ovládat rychlost ani směr, všechny tyto funkce přebírá vůz.

Každodenní řízení usnadní řada dalších prvků, jako je například systém sledování mrtvého úhlu s dlouhým dosahem, Rear Cross Traffic Alert, systém, který detekuje nebezpečí za vozidlem při couvání. Dalším je Top 360 Vision, umožňující zobrazit okolí vozu na dotykovém displeji a usnadnit tak manévry s vozem, nebo hands-free přístup a startování s funkcí Proximity. Ten automaticky odemkne a zamkne dveře, když se řidič přiblíží nebo vzdálí od vozu.

.

.

Při koncipování modelu C5 X bylo ve středu pozornosti pohodlí a prostor. Přední sedadla Advanced Comfort nabízejí pohodlný posaz díky specifickému čalounění včetně měkké vrchní vrstvy. Pevné boční vedení těla zajišťuje tkanina o vysoké hustotě a strukturovaná zesílená pěna. Prostor vzadu nabízí podle výrobce výjimečné místo pro nohy, pohodlnou šířku a velkorysý prostor nad hlavou.

Velká péče byla věnována akustice. Přední a zadní vrstvená okna zajišťují výjimečnou izolaci od vnějších rušivých vlivů.

Zavazadlový prostor má široký vstup, nízký nakládací práh a rovné stěny. Základní objem je 545 l, po sklopení zadního sedadla vznikne rovná podlaha a k dispozici je užitečný objem až 1640 l, široký a funkční vstup i nízký práh. Kryt zavazadlového prostoru, připevněný k výklopné části, usnadňuje nakládku. Zadní víko má vlastní pohon a bezdotykové otevírání. Kabina vozu nabízí další úložné prostory, sloužící pro umístění, uložení nebo ukrytí veškerých předmětů každodenní potřeby.

.

.

Součástí výbavy budou například aktivní tlumiče Citroën Advanced Comfort, které navazují na tradici hydropneumatických podvozků. Ty zde budou představeny ve světové premiéře. U plug-in hybridní verze nabízí ovládání aktivního odpružení Citroën AdvancedComfort tři režimy tlumičů s progresivními hydraulickými dorazy.

K dispozici bude s benzínovými nebo plug-in hybridními motory. Plug-in hybrid s výkonem 225 k  umožní ujet více než 50 km v elektrickém režimu až do rychlosti 135 km/hod.

Na trhu se model objeví v druhé polovině roku 2021.

Zdroj: Citroen, C AUTOMOBIL IMPORT

Foto: Copyright William CROZES @ Continental Productions

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code