Dacia oslavila dosažení hranice 10 milionů vozů
Dacia je značka, kterou zvláště starší generaci není potřeba představovat. Svůj první vůz Dacia 1100 začala Dacia montovat v srpnu 1968 a prakticky od tohoto roku se s ní potkáváme na našich silnicích.
Model Dacia 1300, vyráběný od následujícího roku po dobu neuvěřitelných 35 let, se stal do jisté míry synonymem pro rumunský automobil. Za tu dobu prošel mnoha generačními obměnami a vznikla celá řada variant (hatchback, kombi, sportovní kupé, užitkové vozy).
Doba, kdy automobilka byla výrobcem automobilu, který by bylo možné s trochou nadsázky označit jako zánovní veterán, skončila v roce 1999 převzetím značky skupinou Renault.
Uvedením modelu Logan na trh v roce 2004 se Dacia stala mezinárodním výrobcem a tempo prodeje se zrychlilo. V roce 2005 otevřela Dacia výrobní linku mimo Rumunsko, v závodě Somaca v Casablance (Maroko).
Diverzifikace modelové řady (Sandero, Duster…) a jejich okamžité úspěchy si vyžádaly trvalé rozšíření výrobní kapacity. V této souvislosti tak byl otevřen zcela nový závod v přístavním městě Tanger (Maroko) v roce 2012, výrobní linka v Oranu (určené výhradně pro alžírský trh v roce 2016).
V roce 2020 byla v čínském závodě Shyian zahájena výroba modelu Spring, prvního 100 % elektromobilu Dacia.
Vozy Dacia se v současné době prodávají ve 44 zemích, především v Evropě a Středomoří.
Ve středu 20. dubna sjel z montážní linky v rumunském závodě Mioveni desetimiliontý vůz, Duster Extreme barvy šedá Urban, aby mohl zapózvat na památeční a velmi symbolické fotografii.
Historická rekapitulace
Z celkového počtu vyrobených vozů představují největší podíl:
• 2,6 mil. modelů Dacia Sandero & Sandero Stepway, nejprodávanější model fyzickým osobám v Evropě od r. 2017
• 2,3 mil. modelu Dacia 1300
• 2,1 mil. modelu Dacia Duster, nejprodávanější SUV fyzickým osobám v Evropě od r. 2018
• 1,95 mil. modelu Dacia Logan a Logan MCV
Zdroj: Dacia, Renault Česká republika