Dacia Spring dostala po 3 letech nový design

Model Dacia Spring není na našich stránkách novinkou. Zájemci o podrobnější informace si již mohli přečíst jeho představení, nebo se seznámit s výsledky redakčního testu. Celkem bylo od uvedení na trh po celém světě zaregistrováno více než 140 000 vozů Dacia Spring. Nyní dostává tento model, uvedený na trh v roce 2021, několik vylepšení.  Ty představují zcela přepracovaný a robustnější design, motory o výkonu 45 k a od roku 2023 i výkonnější 65 k, při zachování hmotnosti.

Údaje, které vozidlo samo odesílá ze systému konektivity výrobci ukazují, že průměrný uživatel modelu Spring ujede denně v průměru 37 km při průměrné rychlosti 37 km/h. V 75 % případů je tento vůz dobíjen doma.

Nový Spring využívá prvky nového designu značky Dacia, který byl poprvé použit u nejnovější generace modelu Duster.

Exteriér

Exteriér prošel rozsáhlou inovací. Jedinou částí karoserie, která zůstala zachována z předchozího modelu, je střecha. Přední světlomety s denním svícením i zadní světlomety jsou tvořeny LED diodami.

Standardem pro verze s motorem o výkonu 65 k jsou nyní 15″ disky kol z lehkých slitin. Jejich vzhled nyní podtrhují stylové lemy kol. Odolnosti pomáhají kryty prahů, které jsou lehké, snadno se montují, jsou cenově dostupné a snadno se vyměňují.

Nový Spring je mimořádně kompaktní (délka 3,70 m) a má jeden z nejlepších poloměrů otáčení ve svém segmentu (obrysový poloměr 4,80 m).

Díky tmavým ochranným prvkům karoserie, zejména na náraznících a blatnících, odolá každodenním škrábancům, aniž by utrpěl na svém vzhledu. Jeho vysoká světlá výška je výhodou na nezpevněných cestách.

Stejně jako u všech nových modelů Dacia byly odstraněny chromované lišty. Totéž platí pro střešní lišty, které jsou u vozu používaného převážně na krátké cesty obecně zbytečné a jejichž absence ušetří hmotnost, zlepší aerodynamika, a tím i dojezd.

Nový Spring je k dispozici v šesti barvách, včetně nového metalického laku béžová Safari a metalického laku v cihlově
červené barvě.

Interiér

V interiéru byly přepracovány všechny prvky, včetně přístrojové desky. Promítl se zde nový design interiéru Dacia, který se vyznačuje mnohem horizontálnější architekturou.

Spring je vybaven digitálním přístrojovým panelem se 7″ displejem u všech verzí a velkým 10″ centrálním displejem multimediálního systému u vyšších úrovní výbavy. Barvy a materiály interiéru byly zvoleny tak, aby nabízely kvalitu, ale zároveň byly minimalizovány náklady na výrobu.
U všech nových modelů Spring zpestřují vzhled jednobarevné bílé prvky. Jsou umístěny kolem sdružených přístrojů, řadicí páky a dveřních schránek. Charakteristické písmeno „Y“ pro vozy Dacia je umístěno v srdci středových výdechů ventilace, je bílé (nebo měděné u výbavového stupně Extreme). Obložení středového panelu se liší podle úrovně výbavy: šedá Alto u výbavy Essential, cihlově červená u výbavy Expression a khaki u výbavy Extreme.

Cílem designu nového modelu Spring je praktičnost. Například velký multimediální dotykový displej byl umístěn co nejvýše pro optimální ovladatelnost. Přizpůsobitelná digitální přístrojová deska se sedmipalcovou obrazovkou byla navržena s ohledem na jednoduchost a intuitivnost a měla by poskytovat řidiči rychlý přístup k důležitým informacím.

Tvůrci nezapomněli ani na užitečné drobnosti. Vůz je vybaven úchyty YouClip kompatibilními s příslušenstvím (viz níže) navrženým značkou Dacia, které známe i z nového modelu Duster. Stupeň výbavy Extreme dostane robustní gumové koberečky a prahy dveří se specifickým designem „topografických linií“.

Praktické vlastnosti

Nový Spring nabízí podle sdělení výrobce nejlepší kapacitu zavazadlového prostoru ve své kategorii. Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů (o 6 % více než u předchozího modelu) – se sklopenými zadními sedadly je to 1 004 litrů. Je výrazně prostornější než u konkurentů podobné velikosti a vyrovná se vozům segmentu B.

Navíc další odkládací prostory (dvojitá přihrádka, schránky ve dveřích atd.) nabízí téměř 33 litrů. Schránka pod
přední kapotou přidává užitečný objem 35 litrů. Středová konzola může být vybavena držákem nápojů vyrobeným 3D tiskem.

Nový Spring lze vybavit příslušenstvím YouClip. Tento jednoduchý a důmyslný systém, který vynalezli inženýři společnosti Dacia, umožňuje praktickou a bezpečnou montáž řady specializovaného příslušenství na klíčová místa v kabině. Nový Spring je standardně vybaven 3 úchytnými body YouClip (jeden na palubní desce, dva na středové konzole). Do nich lze umístit odkládací kapsu, držák na chytrý telefon s indukční nabíječkou nebo bez ní nebo chytré zařízení „3 v 1“, které kombinuje držák na nápoje, háček na tašku a kapesní svítilnu. Všechno toto příslušenství je k dispozici v prodejní síti Dacia.

Pro pohodlnější řízení jsou všechny nové Dacie Spring vybaveny přizpůsobitelným digitálním přístrojovým štítem se
sedmipalcovou obrazovkou. Tato barevná obrazovka umístěná za novým volantem, který je nyní výškově nastavitelný. Lze ji přizpůsobit tak, aby zobrazovala další údaje, například zbývající dojezd, spotřebu energie nebo jízdní asistenty. Když se nový Spring nabíjí, digitální přístrojový panel zobrazuje úroveň nabití baterie a čas zbývající do úplného nabití.

Multimediální funkce

Media Control je multimediální systém, který se standardně dodává do výbavových stupňů Essential a Expression a který lze ovládat z volantu, přičemž informace o médiích a telefonních hovorech se zobrazují na digitálním přístrojovém štítu. Jeho součástí jsou také dva reproduktory, připojení Bluetooth a port USB. Po připojení k bezplatné aplikaci Dacia Media Control může řidič ovládat funkce rádia/médií a přistupovat k dalším funkcím, jako je navigace z displeje svého chytrého telefonu.

Systém Media Nav Live, který je součástí standardní výbavy výbavy Extreme a na přání se dodává u výbavy Expression,
je vybaven velkým centrálním 10″ dotykovým displejem, který integruje online připojenou navigaci po dobu 8 let s dopravními informacemi v reálném čase a vždy aktuálními mapovými podklady Evropy. Nabízí také bezdrátové ovládání systémů Apple CarPlayTM a Android AutoTM. Systém Media Nav Live je rovněž vybaven dvěma porty USB.

Výbava nové Dacie Spring byla doplněna o nové jízdní asistenty, které splňují nejnovější evropské bezpečnostní normy: automatické nouzové brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, asistent parkování vzadu, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent udržování v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall). Pro usnadnění jízdy je přidáno tlačítko “ My Safety“, umožňující nastavit si nebo vypnout zvolené asistenční systémy jedním stisknutím.

Pohon

Kromě výbavového stupně Extreme je silnější motor o výkonu 65 k/48 kW je k dispozici již od nového výbavového stupně Expression. Z 0 na 100 km/h se rozjede pod 14 sekund. Pro městský provoz  je dostačující Spring vybavený motorem o výkonu 45 k, který je k dispozici ve výbavových stupních Essential a Expression (z 0 na 100 km/h za méně než 20 sekund).

Deklarovaná spotřeba je pod 14,6 kWh/100 km. Pro zlepšení dojezdu je nová Dacia Spring poprvé vybavena systémem rekuperačního brzdění, který se aktivuje volbou režimu „B“ pomocí nového ovladače převodovky. Eletřina se ukládá do baterie o kapacitě 26,8 kWh. Ta by měla u všech verzí umožnit dojezd přes 220 km (čeká se na certifikaci).

Standardně je nová Dacia Spring vybavena nabíječkou na střídavý proud o výkonu 7 kW, která umožňuje nabít baterii z 20 % na 100 % pomocí domácí zásuvky za méně než 11 hodin nebo za 4 hodiny pomocí 7kW wallboxu. Na přání je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z 20 % na 80 % za 45 minut.

Poprvé v historii nabízí nová Dacia Spring možnost obousměrného nabíjení V2L („vehicle to load“), takže ji lze využít jako zdroj energie pro napájení externích elektrických spotřebičů. Speciální adaptér, který se zapojuje do nabíjecího konektoru vozu umístěného pod mřížkou chladiče, poskytuje výkon běžné zásuvky 220 V/16 A.

Jízdní vlastnosti

Podle slov výrobce nabízí vůz výjimečnou manévrovatelnost.Jízdní vlastnosti zlepšuje nízká pohotovostní hmotnost 984 kg v nejvyšší výbavě Extreme. Je tak jediným elektromobilem v Evropě, který váží méně než tunu. V porovnání s předchozí verzí se hmotnost vozu zvýšila pouze o 6 kg (tj. o 0,6 %), a to navzdory mnoha novým asistenčním systémům ADAS, které ukládají předpisy, a také vylepšením standardní výbavy a zpracování.

Varianty výbavy

V souladu s ostatními modely značky byla mezi verze Essential a Extreme přidána střední úroveň výbavy Expression. Motor o výkonu 65 k/48 kW je nabízen u výbav Expression a Extreme, zatímco motor o výkonu 45 k/33 kW je k dispozici u výbav Essential.

Základní standardní výbava

Spring Essential:

7 “ digitální přístrojový štít, výškově nastavitelný tříramenný volant, posilovač řízení, systém Media Control s USB vstupem, omezovač rychlosti, tempomat, ovládání rádia na volantu, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, zadní parkovací senzory, 12V zásuvka…

Spring Expression:

stejně jako Essential + manuální klimatizace, 15″ kola (motor 65 k)…

Spring Extreme:

stejně jako Expression + měděné prvky obložení interiéru/exteriéru, elektricky ovládaná zrcátka a zadní okna, multimediální systém Media Nav Live(*) s 10″ středovou obrazovkou, 2 zásuvkami USB a bezdrátovým připojením pro Apple CarPlayTM a Android AutoTM, obousměrná nabíječka(*)…

Nová Dacia Spring bude k dispozici také ve dvoumístné verzi Cargo

 

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code