DS 7 inovuje. Působí štíhleji a dynamičtěji
Stejně jako ostatní modely značky DS i DS 7 prošel naším testem. Modernizace tohoto vozu je na první pohled viditelná na přední i zadní části vozu. Zcela nová přední část nabízí ostřejší a vyváženější linie. Světelný podpis získal ještě výraznější vzhled. Kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil je plynulá a provedená v duchu haute-couture.
Denní světla se představují ve světové premiéře. Inspirovala se u vozů DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Světlo jako by procházelo barvou karoserie. DS Light Veil se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami. Inovace spočívá ve výrobním procesu: laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. Vytváří tak efekt hloubky a jasu a připomíná drahokam. Světla se rozsvěcují a zhasínají již při zamykání a odemykání vozu.
Hlavní světlomety DS Pixel Led Vision 3.0 představují zcela novou technologii, dodávající matrixovým světlometům další rozměr. Moduly Pixel mají optimalizované řízení světelného toku, zajišťující optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s větším dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech nižších než 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování do zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu.
Maska DS WINGS byla zeštíhlena a v závislosti na dané verzi má různý odstín. Mřížka chladiče byla rozšířena a obohacena o jemné kosočtvercové motivy, navazuje na ni zcela přepracovaný plášť nárazníku.
Nového designu s tmavě metalickým povrchem se dočkala také štíhlejší zadní LED světla vytvářející motiv víru šupin, které podtrhují jedinečný výraz nové DS 7. Přepracováno bylo i víko zavazadlového prostoru, které získalo výraznější linie, název „DS Automobiles“ je nyní umístěn na vizuálně protažené zadní části nové DS 7.
K dynamickému charakteru profilu nové DS 7 přispívají i kola. Nová devatenáctipalcová kola EDINBURGH a SILVERSTONE s dekorativními vložkami optimalizují aerodynamickou účinnost a díky svému zpracování působí větším dojmem. U nové DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou exkluzivně k dispozici nová jednadvacetipalcová kola BROOKLYN s propracovaným technickým designem.
Okenní rámy a střešní lišty jsou vyvedeny v černém lesklém odstínu, který umocňuje dynamický charakter vozu.
V nabídce je šest barevných provedení: nové odstíny šedá Laquered a modrá Saphir doplňují metalický šedý odstín Platinum, černá Perla Nera, bílá Cristal Pearl a perleťový odstín bílá Nacré.
Technologie
Jednou z hlavních novinek nové DS 7 je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej s vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Tento uživatelsky přívětivý displej umožňuje také zobrazovat pohled zepředu a zezadu z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se dostat k funkci Mirror Screen.
Nový velký 12″ digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku nabízející všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí.
Nová DS 7 je vybavena také technologiemi zajišťujícími větší pohodlí a klid, jako je DS Active Scan Suspension a DS Night Vision. DS Active Scan Suspension je kamerou řízený systém tlumení, který je v tomto segmentu ojedinělý. Podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť.
Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.
Bezpečnost dále zvyšuje systém DS Driver Attention Monitoring a poloautonomní systém řízení 2. úrovně DS Drive Assist. DS Driver Attention Monitoring analyzuje pomocí dvou kamer úroveň pozornosti řidiče. První z nich kontroluje chování vozidla v jeho okolí a druhá, umístěná před řidičem na volantu, diagnostikuje směr jeho pohledu, obličej a pohyby očních víček, což se promítá do úrovně ospalosti a pozornosti… To nemá v tomto segmentu obdoby.
DS Drive Assist s adaptivním tempomatem je schopen bez zásahu řidiče zastavit a opět nastartovat. Asistenční systém zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.
Výbava
Základem řady Nová DS 7 je pět úrovní výbavy s různými verzemi: Bastille, Rivoli a Opera na jedné straně a Performance Line a Performance Line + na straně druhé. U jednotlivých úrovní výbavy byly posíleny standardní prvky a zjednodušil se počet příplatkových prvků. Limitovaná edice La Première je k dispozici pouze ve verzi E-Tense 4×4 360 a jen ve vybraných zemích.
Opéra
U verze interiéru Opera jsou v nabídce dva odstíny kůže: černá Basalte a šedá Perle. Sedadlo a opěradlo sedadla jsou vyrobeny z jednoho kusu kůže a bez švu. Jádrem je pěna s vysokou hustotou a s větším množstvím materiálu než u tradičního sedadla. Díky hustšímu materiálu je pohodlí větší a zůstává zachováno po celá léta. Komfort sedadla doplňují funkce zajišťující masáž, vyhřívání a chlazení.
Kůže Nappa, kterou jsou potažena sedadla, pokrývá také výplně dveří, palubní desku a středovou konzoli. I kryt airbagu je potažen kůží v lícové kvalitě.
Standardní výbava verze zahrnuje systém DS Active Scan Suspension (pro motorizace E-Tense), poloautonomní řízení DS Drive Assist 2. úrovně, systém infotainmentu DS Iris System, nové světlomety DS Pixel LED Vision 3. 0, automatické nouzové brzdění řízené kamerou a radarem, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, elektricky ovládanou zadní lavici, rozšířenou dvouzónovou automatickou klimatizaci s ovládacím panelem na zadních sedadlech a antialergenním filtrem, vyhřívané čelní sklo, elektrické panoramatické střešní okno a akustická vrstvená boční okna…
Rivoli
Interiér Rivoli je v černém odstínu Basalte s koženým čalouněním Claudia. Nabízí výraznější strukturu kůže s prošívanými ozdobnými prvky.
Mezi hlavní standardní prvky této verze výbavy patří řízené tlumení DS Active Scan Suspension (u verzí E-Tense), systém infotainmentu DS Iris System, nové světlomety DS Pixel LED Vision 3.0, automatické nouzové brzdění řízené kamerou a radarem, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, dvouzónová automatická klimatizace atd.
Performance Line a Performance Line +
Interiér Performance Line nabízí nové čalounění sedadel, výplně dveří, palubní desky a středové konzole v provedení Deep Black Alcantara®. Volant je potažen perforovanou kůží Fleur se zlatým a karmínovým prošíváním.
K výbavě dostupné v celé modelové řadě přidává Performance Line zadní středovou loketní opěrku s otvorem na lyže, hliníkové pedály a opěrku nohy, karmínové středy kol a speciální znak DS na kapotě. Verze Performance Line + nabízí navíc nové světlomety DS Pixel LED Vision 3.0, zpětnou parkovací kameru, elektricky ovládaná přední sedadla a také paket Black zahrnující masku DS Wings, okenní lišty, střešní lišty, mřížku chladiče a monogramy v černé barvě.
Bastille
Interiér Bastille má látkové čalounění Peruzzi Bronze s ozdobnými prvky z plátna DS Mistral inspirované rybí kůží. Tato verze je inspirována strukturou rybí kůže a vytváří povrch, který je jemný a podmanivý na dotek. Za příplatek je k dispozici kožený interiér v černém odstínu Basalte.
V této konfiguraci je řada bezpečnostních prvků, včetně tempomatu a omezovače rychlosti s varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systému sledování mrtvého úhlu a automatického nouzového brzdění řízeného kamerou. Standardem je také automatické rozsvěcování světlometů a samočinné stěrače předních oken s dešťovým senzorem a automatickou úpravou intervalu stírání.
La Première
DS 7 E-Tense 4×4 360 La Première je jako limitovaná série nabízena ve vybraných zemích. Vůz vychází z modelu DS 7 E-Tense 4×4 360 Opéra. Rozpoznatelná je podle předního nárazníku v leskle černé barvě, černých monogramů. Vše doplňuje leskle černá povrchová úprava masky DS Wings, mřížky chladiče, rámu oken a střešních lišt. K dispozici jsou interiéry v odstínech černá Basalte a šedá Perle.
Součástí standardní výbavy jsou dva dobíjecí kabely (režim 2 a režim 3). K dispozici je šest odstínů karoserie: šedá Laquered, modrá Saphir, bílá Nacré, černá Perla Nera, šedá Platinium a bílá Cristal Pearl.
Pohony
V nabídce jsou čtyři motory, z toho tři plug-in hybridní verze E-Tense.
Naftový motor s automatem
DS 7 je i nadále nabízena s dieselovým motorem BlueHDi 130 v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a disponuje všemi nejmodernějšími technologiemi, díky nimž dosahuje certifikované spotřeby paliva 5,5 l/100 km, emise CO2 činí 143 g/km.
Tři plug-in hybridy
V nabídce je motor s výkonem 225 k v provedení s pohonem dvou kol a motory 300 k a 360 k v provedení s pohonem všech kol.
U verze s výkonem 360 k byl podvozek byl snížen o 15 mm, rozchod kol byl rozšířen (+ 24 mm vpředu, + 10 mm vzadu) a přední brzdy byly zvětšeny na průměr 380 mm se čtyřpístovými třmeny DS Performance.
Verze E-Tense 4×4 360 nabízí kombinaci benzínového motoru o výkonu 200 k a elektromotorů na přední a zadní nápravě o výkonu 110 a 113 k (pohon všech kol). Hmotnost vozu činí pouhých 1 885 kg, což je v segmentu plug-in hybridních vozů nejlepší poměr hmotnosti a výkonu. Elektromotory umožňují jízdu v režimu pohonu zadních nebo všech čtyř kol až na vzdálenost 62 km (WLTP EAER City) a 57 km (WLTP AER combined). Ve 100% elektrickém režimu rychlostí může jet až 140 km/h. Z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 25,4 sekundy.
Verze E-Tense 4×4 300 (benzinový motor o výkonu 200 k a elektromotory o výkonu 110 k na přední a 113 k na zadní nápravě). Ve 100% elektrickém režimu může jet rychlostí až 135 km/h. Dojezd je certifikován až na 81 km (WLTP EAER City) a 63 km (WLTP AER Combined). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,9 sekundy a na 1 000 metrů s pevným startem ujede za 25,9 sekundy.
Verze E-Tense 225 (benzinový motor o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k na přední nápravě) má certifikován dojezd až 80 km (WLTP EAER City) a 65 km (WLTP AER combined).
Všechny hybridní systémy jsou spojeny s novou baterií o kapacitě 14,2 kWh s dobou dobíjení přibližně dvě hodiny na nabíječce o výkonu 7,4 kW.
Již v prodeji
DS 7 je vůz určený na celosvětové trhy. Pro všechny trhy mimo Čínu se vyrábí v Mulhouse (Francie) a pro čínský trh v Šen-čenu. Objednávky a dodávky bude možné zajistit prostřednictvím online prodejního systému. Díky službě DS Delivery Valet bude možné si nechat novou DS7 přivézt na adresu, kterou si zákazník zvolí.
V prodejnách DS Stores je v nabídce od pátku 16. září. První dodávky zákazníkům jsou naplánovány na konec roku 2022.
Pro český trh zatím nebyly ceny zveřejněny, ve Francii jsou nyní:
- Nová DS 7 BlueHDi 130 Automatique Bastille: 44 700 €
- Nová DS 7 E-Tense 225 Performance Line: 55 100 €
- Nová DS 7 E-Tense 4×4 300 Rivoli: 64 600 €
- Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 La Première: 78 400 €
Zdroj: DS automobiles, P Automobil Import