Modernizované Peugeoty 3008 a 5008 dostaly české ceny

O modernizaci menšího modelu Peugeot 3008 jsme již psali a dnes jsme se dočkali i stanovení jeho ceny pro český trh.

Inovace a českého ceníku se dočkal také nejvyšší model SUV Peugeot 5008, který od svého uvedení na trh v roce 2017 registruje více než 300 000 prodaných kusů.

Nová je bezrámová maska chladiče, lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Pro zvýraznění dynamiky vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější a ještě více se vzdalují od současných. Od první úrovně výbavy používají LED technologii, navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s  chromovou špičkou. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu Peugeot a je na první pohled identifikovatelný.

Verze GT / GT Pack mají specifickou masku chladiče, Full LED světlomety mají ještě výraznější hi-tech vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod. Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky používají posuv světla. Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.

Při pohledu z boku upoutají u úrovně GT Pack nová 19palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem „San Francisco“, která podtrhují exkluzivitu této verze. Modernější vzhled získaly i znaky GT (přední blatníky a víko zavazadlového prostoru).

Peugeot 5008 bude k dispozici v následujících odstínech:

    • Modrá Célèbes (nový odstín),
    • Metallic Cooper (nový odstín),
    • Bílá Nacré,
    • Šedá Artense,
    • Šedá Platinium,
    • Černá Perla Nera,
    • Červená Ultimate.

Pro zákazníky s nejnáročnějšími požadavky na styl je u úrovně GT a GT Pack k dispozici nová varianta „Black Pack“.

Zahrnuje tmavší následující designové prvky:

    • Maska chladiče / znak lva „Dark chrome“,
    • Monogramy 5008/ GT / Peugeot v saténově černém provedení,
    • Leskle černý chránič prahu,
    • Leskle černé lišty předního blatníku,
    • Saténově černý střešní panel,
    • Leskle černé střešní lišty,
    • Leskle černé lišty spojleru,
    • Leskle černá lišta zadního nárazníku,
    • Černé prahy dveří,
    • 19″ kola „Washington“ Black Pack černá Onyx a lak Black Mist.

Uvnitř SUV Peugeot 5008 se Peugeot i-Cockpit® je nová digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty. Nový je i centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením, který doplňuje sada sedmi elegantních tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla.

Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco.

Nové SUV Peugeot 5008 nabízí následující vnitřní konfigurace:

    • Tři samostatná identická podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, ve 2. řadě sklopná;
    • Dvě nezávislá, sklopná a odnímatelná sedadla ve 3. řadě;
    • Možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce (pro nakládání dlouhých předmětů do 320 cm),
    • Velký objem zavazadlového prostoru od 780 dm³ (VDA 210) do 1940 dm³ (VDA 214).

Technologie nového SUV Peugeot 5008

jsou doplněny o asistenční systémy řízení poslední generace:

  • Systém nočního vidění (Night Vision), v segmentu kompaktních SUV dosud nevídaný, umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus;
  • Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).

Nové SUV Peugeot 5008 nabízí samozřejmě i nadále kompletní sortiment vybavení pro podporu řízení a komfortu:

  • Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/hod u manuálních převodovek s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti od vozu jedoucího vepředu,
  • Visiopark 1 se zadní 180° kamerou;
  • Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou;
  • Park Assist, aktivní pomoc s podélným i příčným parkováním;
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu;
  • Sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost řidiče během dlouhé řízení a při rychlostech nad 65 km/hod., a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
  • Automatické přepínání dálkových světlometů;
  • Systém rozpoznávání dopravního značení s rychlostním omezením;
  • Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12km/hod.;
  • Advanced Grip Control, optimalizovaný protiprokluzový systém se 4 režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek) se speciálně uzpůsobenými pneumatikami;
  • Hill Assist Descent Control (HADC) umožňující bezpečně a dokonale ovládat vůz při jízdě na prudkém svahu;
  • Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru;
  • Panoramatické střešní okno;
  • Sedadla s vícebodovou masážní funkcí;
  • Elektrická parkovací brzda;

Chytré telefony se staly nedílnou součástí každodenního života, a totéž platí i v novém SUV Peugeot 5008. Informace jsou díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™ k dispozici na centrálním displeji. K dobití zařízení je kromě bezdrátového dobíjení k dispozici také zásuvka USB v 1. řadě a dvě nové zásuvky USB ve 2. řadě.

Nové SUV Peugeot 5008 může být vybaveno špičkovým Hifi systémem FOCAL® 515 W. Dalším zajímavým doplňkem jsou nové mřížky reproduktorů (výškové reproduktory a středový reproduktor) v bronzovém odstínu Belem.

Motory

Nové SUV Peugeot 5008 je k dispozici s následujícími spalovacími motory s emisemi CO2 již od 132 g/km. Všechny motory splňují emisní normy EURO 6 a jsou homologované podle protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicules Text Procedures).

Benzín
tříválcové motory 1,2 l:

  • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;
  • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;

čtyřválcový motor 1,6 l:

  • PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;

Diesel
čtyřválcový motor 1,5:

  • BlueHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6;
  • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8;

čtyřválcový motor 2,0 l:

  • BlueHDi 180 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Nová struktura modelové řady

Peugeot 5008 používá nové odstupňování úrovní z hlediska designu a výbavy. Zjednodušila se tak čitelnost obchodní nabídky a obohatily jednotlivé úrovně.

Nová struktura se opírá o 3 úrovně výbavy. Každá z nich může být doplněna o mezistupeň nazvaný „Pack“, aby se splnily požadavky zákazníků, kteří hledají větší komfort, lepší vzhled nebo více asistenčních systémů. Více v následujícím přehledu (s několika příklady prvků výbavy) :

  • ACTIVE  – hliníková 17palcová kola / Pack Viditelnost / bezklíčové startování / dvouzónová klimatizace / zadní parkovací asistent / digitální rádio (DAB) ve 3. řadě (2 místa),
  • ACTIVE PACK – ACTIVE + Mirror screen / elektrické sklápění zrcátek / přední parkovací asistent a VisioPark 1,
  • ALLURE – hliníková 18palcová kola / střešní nosič / tónovaná okna / Pack Safety Plus / navigace s 10placovým HD displejem / čalounění TEP – látka,
  • ALLURE PACK – ALLURE + / bezklíčový přístup a startování + sklopení opěradla sedadla spolujezdce do polohy stolek + Pack
  •  GT – hliníková 18palcová kola / střecha Black Diamond / Pack Drive Assist Plus / Full LED světlomety / čalounění TEP – Alcantara ®,
  • GT Pack – hliníková 19palcová kola / Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru / Pack City 2 / Hifi FOCAL® / Pack Masážní elektrická sedadla.

 

V některých zemích spouští značka Peugeot webový portál Peugeot Store, první 100% online prodejnu, kde je možné zakoupit si nový vůz, ponechat ojetý vůz na protiúčet či zajistit si financování nového vozu pohodlně přes smartphone, tablet nebo počítač. Každý zákazník si bude moci zvolit doručení vozu domů, a to zdarma, při přísném dodržení všech bezpečnostních norem.

Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět ve Francii, v továrnách v Sochaux a v Rennes. Na  evropský trh bude uveden na konci roku 2020.

Zdroj: P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code