Elektrický Opel Mokka mění jméno a dojezd

Opel Mokka-e,  držitel titulu „Zlatý volant 2021“, se stal v měsíci říjnu a listopadu nejprodávanějším německým elektromobilem třídy B-SUV. Od příštího roku mění modelové provedení jméno na Opel Mokka Electric a kromě změny označení se vůz dočkal i větší baterie a silnějšího elektromotoru.

Mokka je prvním Opelem, který nosil novou tvář značky Opel Vizor, ale byl to také první Opel s plně digitalizovaným kokpitem Pure Panel. Kromě toho to byl první Opel dostupný hned od začátku prodeje jak s vysoce účinnými spalovacími motory benzin/nafta, tak i s plně elektrickým pohonem.

Trakční baterie má nyní kapacitu 54 kWh, která nyní vozu poskytuje teoretický dojezd až 406 km (dle normy WLTP), což proti dřívějším 338 km znamená zlepšení o zhruba 20 procent. Baterie je instalována přímo do podvozkové platformy, takže nijak neomezuje prostor pro cestující ani pro zavazadla. Nízko umístěné těžiště se navíc pozitivně projevuje ve výborných jízdních vlastnostech.

Novou Mokku Electric bude pohánět elektromotor o vyšším výkonu 115 kW/156 k s nejvyšším točivým momentem 260 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Zároveň spotřeba poklesla na 15,2 kWh na 100 km jízdy (WLTP).  Stejný trakční elektromotor bude pohánět i nedávno představenou plně elektrickou Astru Electric.

V závislosti na svých preferencích mohou řidiči Mokky Electric volit jeden ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. V režimu Eco je elektrické SUV energeticky nejúspornější v zájmu co nejdelšího dojezdu. Mokka Electric dokáže díky brzdovému systému s rekuperací získávat energii při zpomalování nebo brzdění. V těchto situacích generátor přeměňuje setrvačnou energii na elektřinu. Pokud navíc řidič přepne převodovku do režimu „B“ zvýší se výrazně stupeň rekuperace a tedy i brzdný účinek.

Akumulátor o kapacitě 54 kWh je možné nabít na 100 kW DC stanici z nuly na 80 procent kapacity za přibližně 30 minut. Kromě nabíjení stejnosměrným proudem na veřejných stanicích mohou řidiči Opelu Mokka Electric díky palubní nabíječce o výkonu 11 kW nabíjet také třífázovým střídavým proudem, a to např. z wallboxu nebo přímo z domácí zásuvky. Zde jsou dobíjecí časy samozřejmě podstatně delší.

Efektivita a komfort provozu vylepšuje standardní tepelné čerpadlo i aplikace myOpel, kterou lze použít k např. k programování dálkově ovládané klimatizace. Lze tak ještě před použitím vozu připravit útulnou atmosféru v interiéru hned od startu, což je příjemné zejména v chladnějších měsících roku.

Již dnes Opel nabízí dvanáct elektrifikovaných modelů, včetně celé řady lehkých užitkových vozů a do roku 2024 plánuje značka nabízet v každé modelové řadě také elektrifikovanou verzi.

Zdroj: Opel, O Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code