Hledáte auto s velkým kufrem, malou spotřebou a nízkou cenou? Vyberte si

Vláda ukončila dočasné snížení spotřební daně nafty. Spolu s vyšší poptávkou po palivech, spojenou s prázdninovým cestováním to znamená, že ceny paliv, jako ostatně každé léto, rostou. To pro ty, kteří uvažují o koupi vozu znamená, že se otázky volby paliva a výběr úsporného modelu opět dostávají na čelní místo při rozhodování. A to ještě intenzivněji, pokud by předmětem koupě měl být vůz ojetý.

Podívejme se tedy, jaké možnosti při požadavku na nejnižší spotřeb.y paliva (podle výrobce), minimálně 450litrového kufru a ceny do 350 tisíc korun v hotovosti, trh nabízí:

  1. Škoda Octavia III. generace

Český bestseller nemusí být ani v kombiverzi, i ta „krátká“ disponuje ohromujícími 600 litry pro zavazadla. Ideální úspornou motorizací jsou turbodiesely 2.0 TDI nebo 1.6 TDI, oba s výkonem 85 kW, jejichž kombinovaná spotřeba činí shodných 4,1 litru na sto km – a i v reálu se lze bez problémů vejít do pěti.

Tip: Octavia 1.6 TDI 85 kW, r. v. 2018, najeto 130 tisíc km, druhý majitel, plná servisní historie a bohatá výbava (automatická klimatizace, vyhřívané sedačky, parkovací senzory). Cena 330 tisíc Kč.

  1. Hyundai i30 combi

Největší tuzemský konkurent škodovky také umí hodně úsporné motory – benzinové 1.0 T-GDI mají spotřebu 4,9 až 5,4 litru, turbodiesely 1.6 CRDi pak 3,9 až 4,5. A zavazadlový prostor spolkne bez problémů 602 litrů bagáže. Nabídka i30 v AAA Auto je také velmi bohatá: 114 kusů do stanovené cenové hranice, přičemž většina (88 ks) je benzinových.

Tip: Hyundai i30 combi 1.6 CRDi 100 kW s kombinovanou spotřebou 4,2 litru, r. v. 2018, s 95 tisíc km. Ve výbavě je i automatická převodovka, automatická klimatizace či ventilované sedačky. Auto je po druhém majiteli s plnou servisní historií, za 346 tisíc Kč.

  1. Citroën Berlingo

Prostorový rekordman se 675 litry v kufru, který má skvěle využitelné rovné stěny, disponuje úspornými naftovými motory 1.5 a 1.6 BlueHDI. S cenou do 350 tisíc korun lze dosáhnout spíše na starší 1.6, patnáctistovka by pak měla vyšší nájezd kilometrů. Výrobce uvádí spotřebu 4,3 litru, reálná spotřeba kolem pěti litrů je u tak velkého auta vynikající. A i když budete hodně „divočit“, do šesti litrů se vejdete.

sdr

Tip: Citroën Berlingo 1.6 BlueHDI 73 kW, r. v. 2016, najeto pouze 21 tisíc km, po prvním majiteli s doloženým servisem, sedmimístný.

  1. Dacia Duster/Dokker

Duster ve výběru zastupuje vozy na LPG – kombinovaná spotřeba motoru 1.0 TCe 74 kW je sice 7,5 litru, ale při ceně plynu kolem 13 až 16 Kč je nutné ji vydělit minimálně dvěma – rázem jsme na necelých čtyřech litrech, a tedy na hodnotách nejúspornějších vozů. Duster je navíc ideální pro ty, kteří musejí na chalupu zdolávat horší nebo třeba rovnou polní cesty – v ceně do 350 tisíc Kč sice nedostanete pohon 4×4, ale velmi se hodí vyšší světlá výška 20 cm jako u leckterého offroadu. A kufr s přehledem plní náš limit, má 478 litrů. Prostorné kombíky Dokker mají kufr ohromných 800 litrů.

sdr

Tip: Dacia Duster 1.0 TCe 74 kW, r. v. 2020 (auto je tedy ještě v tovární pětileté záruce). Najeto 95 tisíc km, cena 339 tisíc Kč.

  1. Toyota Auris Hybrid/Kia Niro Hybrid

Hybridní auto, které je schopno zvládnout kratší úseky na elektřinu. Úspora se projeví zejména ve městě. Přestože ceny hybridů příliš neklesají, občas se nějaký do hranice 350 tisíc korun objeví. Přestože to není kombík, hranici 450 litrů nákladu těsně překračuje.

Tip: Toyota Auris Hybrid 1.8+elektromotor (celkem 100 kW), kombinovaná spotřeba 4,3 l, kufr 600 litrů. Najeto 148 tisíc km, po prvním majiteli, s úplnou servisní historií. Cena 340 tisíc Kč.

 

Zdroj: AAA Auto

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code