Hyundai pokračuje v prosazování vodíku jako paliva
Společnost Hyundai je asi vedle Toyoty nejznámnější automobilkou ve spojení s pohonem palivovými články. Limitem pro šíření vozů s vodíkovým pohonem je chybějící síť plnících stanic. Jejich výstavba není tak „jednoduchou“ záležitostí, jako výstavba čerpací stanice na běžná paliva. Jako komplexním problémem se jím u nás zabývá Česká vodíková technologická platforma HYTEP. Ta podporuje vývoj vodíkových technologií a zavádění vodíkového hospodářství v ČR, přispívá ke koordinaci aktivit subjektů vývoje vodíkových technologií a vodíkového hospodářství mezi sebou a v návaznosti na programy a domácí i zahraniční finanční zdroje.
Motor Czech, české zastoupení značky Hyundai, nyní oznámila vstup do této platformy.
„Společnost Hyundai vodíkovému pohonu věří. Nejen že budeme po otevření první veřejné vodíkové čerpací stanice v České republice připraveni zájemcům nabídnout náš model Nexo poháněný vodíkovým palivovým článkem. Na globální úrovni úspěšně rozvíjíme celou řadu aplikací této technologie, sahající od nákladní automobilové dopravy přes městské autobusy až po stacionární generátory elektrického proudu,“ uvedl generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz.
‚‚Již letos by měly být otevřeny tři veřejné plnicí stanice na vodík, a to v Praze, v Litvínově a v Brně. Zároveň nás těší, že se na českých silnicích objevují první vodíková vozidla. Rozvoj sítě plnicích stanic by měl pokračovat k asi 80 stanicím v roce 2030,‘‘ uvedl předseda představenstva HYTEP Aleš Doucek.
Značka Hyundai se tak zařazuje po bok dalších velkých hráčů na poli vodíkových technologií v České republice. Aktivně spolupracuje i s ÚJV Řež při provozování modelu Nexo, prvního vozu s pohonem vodíkovým palivovým článkem, přihlášeného na české registrační značky.
Hyundai Nexo je technologickou i designovou špičkou v nabídce značky Hyundai. Je praktickým SUV s dojezdem až 666 kilometrů dle metodiky WLTP. Nabízí všechny výhody provozu elektromobilu a přidává řadu dalších. Své vodíkové nádrže načerpá do plné kapacity už za pět minut a navíc během svého provozu aktivně přispívá ke zlepšení životního prostředí filtrací okolního vzduchu. Na českém trhu by měl být v prodeji v druhém pololetí tohoto roku, v závislosti na otevření první vodíkové čerpací stanice určené pro veřejnost.