IONIQ 6 dojede do Vídně a zpět na jedno nabití
Nový model IONIQ 6, svérázně tvarovaný aerodynamický sedan, jsme zde již představili. Tento text shrnuje bližší informace o technologii pohonu a dosahovaných parametrech.
IONIQ 6 má dosahovat spotřebu elektrické energie 13,9 kWh/100 kilometrů podle WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). To umožní na jedno nabití teoretický dojezd 614 kilometrů.
„Od začátku vývoje modelu IONIQ 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem,“ řekl Jae Ho Huh, vedoucí Sub-Mid Project Management Center ve společnosti Hyundai Motor Company.
Technologie
Dojezd modelu IONIQ 6 umožnila z velké části speciální platforma pro elektromobily, důležitou roli sehrál také velmi nízký aerodynamický odpor vzduchu. Vůz lze nabíjet na 800V stojanech, kde je možné za 15 minut prodloužit dojezd až o 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut. Systém podporuje 400V nabíjení bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů.
Model využívá výhody platformy v podobě nejdelšího rozvoru náprav ve svém segmentu, 2950 mm. Cestujícím nabízí mimořádný vnitřní prostor. Tak, jak se to stává součástí možností využití elektromobilů, může nabíjet elektrická zařízení, například při kempování nebo výpravách do přírody.
Model s nejnižším součinitelem aerodynamického odporu vzduchu u Hyundai Motor
Vůz se může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,21, což je nejnižší hodnota v produktové nabídce společnosti Hyundai a jedna z nejnižších hodnot v rámci celého automobilového průmyslu.
Aerodynamický vzhled modelu a různé designové prvky, například aktivní vzduchové klapky, kanály pro řízené obtékání kol vzduchem, integrovaný zadní spoiler nebo zmenšené mezery mezi okraji kol a blatníků, výrazně zlepšují aerodynamické vlastnosti modelu. Minimalizace volných prostorů mezi předním nárazníkem a pneumatikami zlepšuje aerodynamické vlastnosti v okolí podběhů kol a krátkého převisu karoserie vpředu.
Na český trh bude uveden na přelomu tohoto roku.
Dojezd a spotřeba elektrické energie
Konfigurace | Verze s dlouhým dojezdem (77,4 kWh) | Standardní verze (53,0 kWh) | |||
Pohon zadních kol | Pohon všech kol | Pohon zadních kol | |||
18“ kola | 20“ kola | 18“ kola | 20“ kola | 18“ kola | |
Dojezd (kombinovaný jízdní cyklus WLTP) | 614 km | 545 km | 583 km | 519 km | 429 km |
Spotřeba elektrické energie | 14,3 kWh/100 km | 16,0 kWh/100 km | 15,1 kWh/100 km | 16,9 kWh/100 km | 13,9 kWh/100 km |
Zdroj: Hyundai Motor Czech