Lexus vyráží tam, kde bychom ho nečekali

Lexus je doposud znám jako samostatný brand Toyoty, zaměřený na ty nejnáročnější zákazníky. Zdá se, že jeho nový model chce tyto klienty doprovázet i při jejich cestách za dobrodružstvím mimo asfalt.  Svědčí o tom nové koncepční vodíkové vozidlo s extrémními terénními schopnostmi. Jeho název zní zkráceně ROV, tedy Recreational Off-highway Vehicle, v překladu rekreační vozidlo pro jízdy mimo zpevněné cesty.

Návrháři model koncipovali jako vůz určený primárně do přírodního prostředí. V konceptu najdeme všechny charakteristické znaky terénních vozidel, například nezakryté zavěšení kol, ochrannou klec, nebo robustní terénní pneumatiky pro zdolávání bahnitých cest. Rozměry vozidla jsou 3120 mm (délka), 1725 mm (šířka), 1800 mm (výška).

Karoserie nabízí potřebnou ochranu pasažérů. Značku na první pohled identifikuje maska chladiče Lexus. Přední blatníky byly dále pojaty tak, aby zajistily ochranu při nečekaném střetu se skrytými balvany a nánosy bahna.

Temně bronzový lak lehké karoserie kryje soustavu zavěšení, propojené se zásobníkem na vodík v zadní části vozidla, chrání funkční součásti. Prvky odpružení jsou navrženy tak, aby zajistily pohodlí i zábavu při jízdě v terénu.

Nejnovější variantu designového jazyka Lexus zprostředkuje motiv písmene ‚L‘ na předních i zadních světlech a písmenné označení LEXUS na zádi vozu.

V souladu s koncepcí Tazuna je v kabině použit jednoduchý ukazatel, který srozumitelně předává aktuálně potřebné informace, zatímco se řidič koncentruje na ovládání vozidla.

Exteriér i kabina nového koncepčního modelu je ukázkou kvality dílenského zpracování Lexus, u rekreačního vozidla tohoto druhu dosud nepoužitého. Sedadla s prvky odpružení, které vyhlazují nerovnosti na cestě, jsou čalouněna odolnou syntetickou kůží, volant je obšitý kůží.

Pohon

K pohonu vozidla v terénu slouží vodíkový spalovací motor 1,0 litru. Funguje podobně jako motor benzínový, ale v tomto případě s vysokotlakým zásobníkem na stlačený vodík. Ten je přesně dávkován systémem přímého vstřikování vodíku do spalovací komory. Při provozu má vodíkový motor zvukový projev spalovacího motoru se slušným nárůstem točivého momentu, který je spojen s rychlým spalováním vodíku.

Jak jede?

Model Lexus ROV, navržený pro živou a pohodlnou jízdu. S ohledem na lehkou karoserii sestávající z robustního trubkového rámu, resp. systém odpružení s dlouhým zdvihem, se řidič může těšit na přirozené jízdní chování vozidla. Podvozek dosahuje i v terénu typický jízdní projev Lexusu a dává možnost vydat se kamkoli, kam řidič bude chtít a moci.

Zdroj:Lexus

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code