Loňské prodeje značky Peugeot mimo Evropu vzrostly
Automobilka Peugeot je francouzská značka, její vozy se ale prodávají ve 130 zemích světa. v roce 2021 zde prodala více než 1 200 000 vozů.
V loňském roce celkový objem prodejů klesl na 1 056 182 nově registrovaných vozů, z toho v Evropě to bylo 722 466 kusů. Tento pokles se ale neprojevil plošně. Na trzích mimo Evropu prodeje vzrostly o 3,7 % oproti roku 2021 a podíl značky tak vzrost na 27,4 % celosvětového prodeje. 38 zemí přitom překonalo rekord z hlediska podílu na trhu.
Na evropském trhu se loni prosadila modelem 208, který je nejprodávanějším vozem na evropském trhu v rámci všech segmentů. Zahájena byla výroba nového modelu 408, patřícího do kategorie luxusnějších SUV kupé.
Při příležitosti 211. výročí představila v roce 2021 novou identitu s výrazně obměněným logem, vracejícím se k verzi používané krátce v období let 1963 a 1964. 80 % osobních vozů a 100 % užitkových vozů je k dispozici i v provedení s elektromotorem. Od roku 2022 se značka účastní mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) se svým hybridním vozem Peugeot 9X8 Hypercar.
Zdroj: Peugeot, P Automobil Import