MG představuje novou generaci modelu MG HS

Značku MG není třeba automobilovým fanouškům dlouze představovat. Historie této původně britské automobilky, vyrábějící sportovní modely, je stará o něco málo více, než 100 let. Dodnes se s jejími vozy potkáváme na nejrůznějších veteránských akcích, například 1000 mil československých.

V současnosti je značka, která prošla za dobu své existence složitým vývojem, pod názvem MG Motor UK ve vlastnictví činské skupiny Shanghai Automobile Industry Corporation (SAIC). Ta zahájila výrobu svého prvního modelu MG 6 v roce 2011.

Nabídka modelů byla postupně rozšiřována a dnes na našem trhu představuje paletu sedmi modelů, které stále doplňují další. Na trh se napřílad chystá již představený model Cybester.

Ještě před ním to stihne inovovaný model MG HS, který měl nyní svou premiéru benzínového a plug-in hybridního provedení na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Moderní pohony s nízkou spotřebou

Zájemci o nové MG HS mohou volit mezi čistě benzínovým motorem a plug-in hybridním pohonem (PHEV). Plug-in hybridní ústrojí, které je kombinací benzínového motoru 1,5T o výkonu 105 kW (142 k) a elektromotoru s výkonem 154 kW, propůjčuje vozu působivé zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Energii elektromotoru dodává velká baterie o kapacitě 24,7 kWh a 67kW generátor energie pro čistě elektrický dojezd až 120 km. MG HS se tak odlišuje od konkurence svými schopnostmi urazit delší vzdálenost s nulovými emisemi.

Pro nové MG HS je dále k dispozici nová generace benzínového motoru 1,5T s maximálním výkonem 125 kW (169 k), točivým momentem 275 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy. Nové HS je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, ale na přání je k dispozici také sedmistupňový automat DCT.

Inovovaný design

Nové MG HS představí nové tvary karoserie na podvozku s o 30 mm delším rozvorem a kratšími převisy, což znamená větší prostornost kabiny pro posádku. Rozvor se tak prodloužil  na 2 750 mm. V porovnání s předchozím provedením je nové MG HS o 14 mm širší (1 890 mm) a 26 mm delší (4 636 mm). Vůz se také celkově snížil přibližně o 30 mm.

Výrazná mřížka chladiče navazuje na nejnovější generaci designového stylu MG poprvé použitého u nového modelu MG3. Použity jsou i nové štíhlejší světlomety, které propojuje černý panel, což opticky zvětšuje šířku nového vozu.

Zadní světlomety používají LED technologii a jsou také propojeny. Po jejich rozsvícení propůjčuje tvar písmene „X“  vozu rozpoznatelný světelný podpis.

Interiér

Řidič má nyní k dispozici dva velké 12,3″ displeje s velmi jemnou grafikou. Středový displej slouží pro infotainment s on-line službami navigace včetně počasí, nepřetržitých dopravních aktualizací, přístupu ke službě Amazon Music a podpory připojení chytrých telefonů přes Android Auto™ a Apple CarPlay®. Standardem vyšších výbav je dále nová 360° kamera pro monitorování okolí a bezdrátové dobíjení telefonů.

Druhý 12,3″ virtuální displej před řidičem podporuje dva motivy – světlý a tmavý – a tři různé provozní režimy – Map, Digital a ADAS. Pro každý z těchto režimů je připraveno jedinečné uspořádání se zaměřením na rolující zobrazování navigace, zjednodušený souhrn nejdůležitějších jízdních údajů, nebo vizualizaci vozidla a nejbližšího okolí v reálném čase (s využitím asistenčních systému řidiče).

K atmosféře v interiéru přispívají nové kvalitní materiály. Nový je i tříramenný volant s vylepšenými ovládacími prvky, resp. moderní volič převodovky s možností sekvenčního řazení.

Zavazadlový prostor se zvětšil o 44 litrů na nynějších 507 litrů. Díky dalším úložným prostorům po celé kabině je zde dostatek místa pro osobní věci každého z cestujících.

Výbava

Model již ve standardu nabídne 19″ kola z lehké slitiny s broušenými povrchy, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s paměťovou funkcí, elektrické nastavování sedadla řidiče v 6 směrech s nastavitelnou bederní opěrkou, elektrické ovládání pátých dveří, 360° kameru pro monitorování okolí, audiosystém s 8 reproduktory, systém iSmart včetně on-line služeb, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a technologii V2L (Vehicle-to-Load) u provedení PHEV.

K dispozici jsou vylepšené bezpečnostní systémy MG Pilot včetně aktivního nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců a jízdních kol, systému pro udržování vozidla v jízdním pruhu se systémem varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání slepého úhlu s asistentem změny jízdního pruhu, systému sledování únavy řidiče, prediktivního varování před čelní srážkou, systému sledování provozu v příčném směru za vozidlem a výstrahy při otevírání dveří.

V kombinaci s automatickou převodovkou DCT je zcela nové HS vybaveno také adaptivním tempomatem (ACC), asistentem pro jízdu v koloně a inteligentním ukazatelem rychlostních limitů.

Standardní výbava nového HS zahrnuje také automatické plně diodové LED světlomety s funkcí „Follow-me-home“, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, elektrické nastavování a vyhřívání zpětných zrcátek, elektrické nastavování sedadla řidiče v 6 směrech (resp. ruční nastavování sedadla spolujezdce ve 4 směrech), klimatizaci, bezklíčový vstup, senzor deště, tempomat, elektrickou parkovací brzdu s funkcí auto-hold a dvojici 12,3″ displejů s navigací a zrcadlením chytrého telefonu.

V době uvedení na trh bude k dispozici pět prémiových odstínů karoserie: perleťová bílá, perleťová černá, stříbrná Sterling (metalická), šedá Hampstead (metalická) a třívrstvý lak červená Dynamic.

Kromě čalounění syntetickou černou kůží je možné na přání zvolit také kontrastní žlutohnědé provedení interiéru.

Zcela nové MG HS se začne v ČR nabízet na podzim 2024 – termín bude upřesněn.

Zdroj: AB MOTORS CZ

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code