Nejmenší auto na baterky od Hyundai se jmenuje INSTER

Jak už jsme u značky Hyundai zvyklí, každý její model má vlastní design, naprosto odlišný od ostatních. Stačí si připomenout například IONIQ 5 nebo IONIQ 6. Ani tato novinka tohoto výrobce není vyjímkou. V karoserii malého SUV kombinuje model INSTER futuristický vzhled se vzdušným interiérem. Díky použitým technologiím nabídne podle informací automobilky rychlé nabíjení a ve svém segmentu nejdelší dojezd na jedno nabití – až 355 km dle metodiky WLTP.

Originální design

INSTER vychází z designu modelu CASPER, představeného v roce 2021. CASPER je nabízen pouze v Koreji, a to se zážehovými motory. Základem modelu INSTER je prodloužená karoserie s delším rozvorem.

Svými rozměry INSTER vyplňuje prostor mezi tradičními malými městskými vozy segmentu A a většími kompaktními modely segmentu B. Praktičnost a variabilitu mu dává prostorný interiér a objemnější zavazadlový prostor. Kompaktní rozměry současně zůstávají užitečné pro jízdu ve městě a usnadňují parkování.

Vnější design kombinuje robustní rysy malého SUV s čistými povrchy a hladkými přechody. Dojem z předních i zadních partií umocňují výrazné blatníky spolu s nárazníky.

Charakteristický prvek, který model spojuje s ostatními ve výrobní řadě, je design LED světel pro denní svícení v kombinaci s pixelovou grafikou směrových ukazatelů, zadních svítilen i na povrchu nárazníků. Zákazníci mohou v případě zájmu odlišit vzhled svého vozu projektorovými LED světlomety a dvoubarevným exteriérem s kontrastní černou střechou. V závislosti na stupni výbavy jsou nabízena 15“ ocelová kola s ozdobnými kryty nebo kola z lehké slitiny o rozměrech 15“ a 17“.

Všestranný interiér

V interiéru modelu INSTER najdou zákazníci vylepšené technologie a prvky komfortní výbavy, mezi něž patří například 10,25“ digitální přístrojový panel, 10,25“ dotykový displej informačního a zábavního systému s navigací nebo přihrádka pro bezdrátové nabíjení telefonu umístěná v kompaktní středové konzole.

Také v interiéru se opakuje motiv pixelu, s nímž pracuje i grafika na středu volantu umocňující high-tech image. Vnitřek vozu si mohou majitelé individualizovat úpravou ozdobného obložení v horní části výplně dveří.

Přední sedadla umožňují snadný průchod z jedné strany vozu na druhou a všechna sedadla včetně řidičova lze sklopit, což zvyšuje variabilitu. Na přání se dodává vyhřívání předních sedadel a volantu. Sedadla ve druhé řadě jsou dělená v poměru 50/50, podélně posuvná a mají nastavitelný sklon opěradla.

Paleta barev karoserie zahrnuje laky Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte a Unbleached Ivory, i několik dalších nových odstínů jako Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl a Abyss Black Pearl. Interiér může být buď černý, nebo dvoubarevný v kombinaci Khaki Brown a Newtro Beige s textilním čalouněním.

Rychlé nabíjení a nejdelší dojezd v segmentu

Vůz je standardně vybaven sadou akumulátorů o kapacitě 42 kWh, na přání dodávaná verze s prodlouženým dojezdem disponuje kapacitou 49 kWh. Obě varianty jsou poháněny jedním elektromotorem, který poskytuje nejvyšší výkon 71,1 kW (97 k) v základní verzi nebo 84,5 kW (115 k) ve verzi s prodlouženým dojezdem. Maximální točivý moment je vždy 147 Nm.

Verze s prodlouženým dojezdem se může pochlubit předběžným údajem dojezdu 355 km podle metodiky WLTP. Předběžný údaj spotřeby elektrické energie je 15,3 kWh/100 km (WLTP).

Při použití vysokovýkonné nabíjecí stanice lze za optimálních podmínek nabít INSTER stejnosměrným proudem z 10 na 80 % kapacity akumulátorů za přibližně 30 minut . Vůz je standardně vybaven palubní nabíječkou o výkonu 11 kW. K dispozici je také systém vyhřívání akumulátorů a vysoce účinné tepelné čerpadlo.

Vůz také disponuje funkcí Funkce V2L (Vehicle-to-Load), představenou poprvé u modelu IONIQ 5. Zásuvkami uvnitř i zvenku umožňuje napájet elektrické spotřebiče (230 V). Systém obousměrného nabíjení nevyžaduje žádné dodatečné vybavení. Zákazníci tak mohou libovolně používat a nabíjet třeba elektrokola, koloběžky nebo kempingové vybavení.

Asistenční systémy

INSTER nabízí řadu technologií, včetně mnoha bezpečnostních a asistenčních systémů. Je také vybaven ambientním LED osvětlením interiéru se 64 barvami, střešním oknem ovládaným jediným dotekem a přístupovým systémem s digitálním klíčkem Hyundai Digital Key 2 Touch.

Soubor technologií zahrnuje mimo jiné asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance System) včetně prostorového kamerového systému SVM (Surround View Monitor), asistenta pro předcházení kolizím při parkování a couvání PCA-R (Parking Collision-Avoidance Assist Rear), kamerového asistenta pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor) a asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA 1.5 (Forward Collision-Avoidance Assist 1.5).

K dispozici je také asistent pro jízdu v pruhu LKA (Lane Keeping Assist), aktivní asistent pro jízdu v pruhu LFA (Lane Following Assist) s aktivním systémem pro odvrácení kolize s vozy ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), asistent pro odvrácení kolize s vozy přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), systém pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning), chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop and Go pro autonomní popojíždění v kolonách, asistent pro dálniční jízdu HDA 1.5 (Highway Driving Assist 1.5), inteligentní rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), automatické přepínání dálkových světel HBA (High Beam Assist), upozornění na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) a upozornění na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert).

Parkovací systém ADAS kombinuje senzory vzdálenosti od překážek PDW (Parking Distance Warning) vzadu i vpředu se zadní kamerou RVM (Rear View Monitor), čímž zajišťuje lepší výhled z vozu všemi směry.

Technické údaje modelu Hyundai INSTER*
Vnější rozměry (mm) délka: 3825; rozvor náprav: 2580; šířka: 1610; výška: 1575
Výška stropu nad sedákem (mm) vpředu: 1028 (se střešním oknem 987)/vzadu: 982
Prostor pro nohy (mm) vpředu: 1050/vzadu: 885
Objem zavazadlového prostoru (VDA) 280 litrů (až 351 litrů s podélně posuvnými zadními sedadly)
Největší rozměr pneumatik 205/45 R 17
Varianty nabízených kol 17“ kola z lehké slitiny, 15“ kola z lehké slitiny, 15“ ocelová kola s ozdobnými kryty
Kapacita sady akumulátorů standardní verze: 42 kWh/verze s prodlouženým dojezdem: 49 kWh
Provozní napětí standardní verze: 266 V/verze s prodlouženým dojezdem: 310 V
Nejvyšší výkon standardní verze: 71,1 kW (97 k)/verze s prodlouženým dojezdem: 84,5 kW (115 k)
Nejvyšší rychlost standardní verze: 140 km/h/verze s prodlouženým dojezdem: 150 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h standardní verze: 11,7 s/verze s prodlouženým dojezdem: 10,6 s
Maximální dojezd na jedno nabití (předběžný údaj podle metodiky WLTP) více než 300 km (standardní verze)

předběžně 355 km (verze s prodlouženým dojezdem a 15“ koly)

Spotřeba elektrické energie (předběžný údaj) 15,3 kWh/100 km (s 15“ koly)
Výkon palubní nabíječky pro střídavý proud 11 kW (standardní výbava)
Doba nabíjení střídavým proudem (při využití výkonu palubní nabíječky) standardní verze: 4 hodiny (16 A)

verze s prodlouženým dojezdem: 4 hodiny 35 minut (16 A)

Rychlé nabíjení z 10 na 80 % 30 minut (oba modely, za optimálních podmínek při použití vysokovýkonné nabíječky (stejnosměrný proud, minimální výkon 120 kW))
Asistenční funkce ADAS prostorový kamerový systém SVM (Surround View Monitor), asistent pro předcházení kolizím při parkování a couvání PCA-R (Parking Collision-Avoidance Assist Rear), kamerový asistent pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor), asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA 1.5 (Forward Collision-Avoidance Assist 1.5), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist), aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), upozorňování na riziko pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning), chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop and Go pro automatizované popojíždění v dopravních kolonách, asistent pro dálniční jízdu HDA 1.5 (Highway Driving Assist 1.5), inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), asistent pro přepínání dálkových světel HBA (High Beam Assist), upozorňování na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) a upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert), senzory vzdálenosti od překážek vpředu a vzadu PDW (Parking Distance Warning), zadní kamera RVM (Rear View Monitor).
Barvy karoserie bílá Atlas*, khaki Tomboy*, khaki Bijarim matná, nebílená slonovina, oranžová Sienna* metalická, stříbrná Aero matná*, modrá Dusk matná, černá Abyss perleťová a žlutá Buttercream perleťová.

* K dispozici i pro dvoubarevné lakování karoserie s kontrastní černou střechou

Barvy interiéru černá, nebo dvoubarevný interiér v odstínech hnědá Khaki a béžová Newtro, kompletní čalounění interiéru tkaninou
V létě v Koreji, začátkem roku u nás

INSTER bude uveden na trh v létě nejprve v Koreji. Na českém trhu budou objednávky spuštěny v letošním čtvrtém kvartálu, první vozy přijedou na přelomu roku.

Podrobnější specifikace budou potvrzeny před uvedením na trh. V budoucnu rozšíří modelovou řadu INSTER i další varianta s označením INSTER CROSS, která se bude vyznačovat ještě robustnějším, outdoorově zaměřeným designem. Podrobnější informace budou zveřejněny později.

*Uvedené specifikace platí pro evropský model Hyundai INSTER. Prvky výbavy, technologie a uváděné údaje se mohou na jednotlivých trzích lišit.

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code