Nový Hyundai Tucson do zásuvky bude na jaře

Nový Hyundai Tucson je na trhu zatím s benzínovým nebo naftovým motorem o objemu 1,6 litru. Prostřednictvím emisních limitů vnucovaná elektrifikace zatím zastupuje u tohoto modelů provedení mildhybrid s naftovým nebo benzínovým motorem a benzínový hybrid. Automobilka dnes ohlásila doplnění řady o Plug-in Hybridní provedení s uvedením na trh na jaře příštího roku.

Základem systému nového Plug-in Hybridu bude vybaven motorem 1.6 T-GDi Smartstream třetí generace. Druhým zdrojem hnací síly je elektromotor s nejvyšším výkonem 66,9 kW (91 k) a maximálním točivým momentem 304 Nm. Jeho napájení zajišťuje sada akumulátorů Li-Pol o kapacitě 13,8 kW. Při společném provozu poskytuje zážehový motor a elektromotor celkový nejvyšší výkon 265 k (195 kW) a maximální točivý moment 350 Nm.

Další součástí systému je šestistupňová automatická převodovka, ovládaná prostřednictvím elektronického systému „shift-by-wire“. Výkon poháněcí jednotky přenáší na vozovku standardně dodávaný pohon všech kol.

Plug-in Hybrid je vybaven rovněž aktivními vzduchovými klapkami, které upravují přívod vzduchu k chladiči v závislosti na teplotě chladicí kapaliny, rychlosti jízdy a dalších parametrech. Účelem tohoto systému je minimalizovat aerodynamický odpor vzduchu a maximalizovat hospodárnost.

Plug-in hybridní pohon umožňuje modelu Tucson v nižších rychlostech jízdu pouze na elektromotor. Taková jízda je nejen tichá, ale nespotřebuje ani kapku paliva. V tomto případě je k dispozici dojezd více než 50 km (interní předběžný údaj podle metodiky WLTP*).

TucsonPlug-in Hybrid je vybaven palubní nabíječkou o výkonu 7,2 kW a může být nabíjen na nabíjecích stanicích pro elektromobily nebo z wallboxu.

Standardně je dodávaný pohon všech kol a voličem terénních režimů pro bezpečnou jízdu v náročném terénu. HTRAC dokáže variabilně měnit rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola v závislosti na trakci a jízdních podmínkách, zatímco volič terénních režimů optimalizuje výkon, točivý moment a brzdění v závislosti na provozních podmínkách.

Na přání dodávané elektronicky řízené odpružení ECS (ElectronicallyControlledSuspension) používá technologii adaptivního tlumení, která poskytuje rozmanité charakteristiky odpružení v závislosti na situaci a preferencích řidiče. ECS automaticky a nepřetržitě řídí činnost tlumičů vozidla s cílem optimalizovat jízdní komfort, stejně jako sportovní výkony. Řidiči si mohou nastavit charakteristiku ECS a řízení volbou jízdního režimu Eco nebo Sport.

Design

Verze Plug-in Hybrid vyniká stejně jako všechny ostatní varianty pohonu svým progresivním designem, který umocňují charakteristická parametrická skrytá světla. Mezi řadu uživatelsky orientovaných technologií a prvků výbavy patří mimo jiné 10,25“ digitální panel přístrojů bez clony a 10,25“ displej multimediálního systému se službami Hyundai Bluelink® pro síťově propojené automobily. Uživatelé systému Bluelink® si mohou prostřednictvím aplikace například zkontrolovat stav nabití akumulátorů nebo měnit nastavení pro nabíjení.

Díky umístění vysokonapěťové sady akumulátorů pod podlahou nabízí interiér velkorysý vnitřní prostor. Cestující na sedadlech vzadu si mohou užívat prostoru pro nohy 955 mm. Zavazadlový prostor se v porovnání s předchozím modelem Tucson zvětšil na 558 litrů (+9 %) se vzpřímenými sedadly, resp. na 1737 litrů (+15 %) se sklopenými sedadly.

Tucson disponuje řadou asistenčních systémů a prvků aktivní bezpečnosti ve své třídě. Například Dálkový parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist) zajistí automatické zaparkování vozu. Exkluzivně se dodává asistent pro odvrácení kolize při parkování PCA (Parking Collision-avoidance Assist), který zabraňuje kolizím s překážkami vzadu při pomalém couvání. Systém vydává zvuková a vizuální upozornění a v případě potřeby aktivuje brzdy. K lepší viditelnosti, příkladné ochraně cestujících na sedadlech vpředu i vzadu a k prevenci dopravních nehod přispívají další rozmanité bezpečností funkce.

Model Tucson Plug-in Hybrid bude v Evropě nabízen u prodejců Hyundai od jara 2021, cen zatím zveřejněny nebyly.

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code